در جلسه شورای هماهنگی مجلس

قالیباف: لازم نیست برنامه‌ریزی را از غربی‌ها یاد بگیریم

رئیس مجلس گفت: معتقدم لازم نیست برنامه ریزی را از غربی ها یاد بگیریم، بلکه کافی است به آنچه می دانیم متعهد باشیم و عمل کنیم.

قالیباف: لازم نیست برنامه‌ریزی را از غربی‌ها یاد بگیریم

جلسه شورای هماهنگی مجلس شورای اسلامی با حضور محمدباقر قالیباف رئیس مجلس، روسای کمیسیون های تخصصی مجلس و مهرداد بذرپارش، رئیس دیوان محاسبات کشور صبح امروز (دوشنبه ۲۵ مهرماه) در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

رئیس مجلس در این جلسه گفت: نگاه به مجموع ۶ برنامه توسعه پشت سر گذاشته، نشان می دهد در رشد اقتصاد کلان، وضع بدی داریم، چرا که متوسط ۳۰ درصد برنامه ششم اجرایی شده است، این در حالی است که اگر کاری هم انجام نمی دادیم، این ۳۰ درصد خود به خود اتفاق می افتاد، چه بسا اگر در برخی مواقع دخالت هم نمی کردیم، اتفاقات بهتری هم رخ می داد.

وی ادامه داد: معتقدم ضعف ما در این بخش نداشتن علم و سواد برنامه نویسی یا نداشتن سرمایه کافی برای اجرای آن نیست، بلکه باور قلبی و اندیشه لازم را برای اجرا نداریم، چرا که خود را ملزم اخلاقی و تشکیلاتی برای اجرای قانون نمی کنیم و متاسفانه این مسئله به فرهنگ مدیریتی ما تبدیل شده است.

قالیباف با بیان اینکه برنامه هفتم توسعه و پس از آن لایحه بودجه را باید با اولویت پیگیری کرد، گفت: باید برنامه را براساس واقعیات و تحریم های موجود تدوین کنیم. در واقع معتقدم لازم نیست برنامه ریزی را از غربی ها یاد بگیریم، بلکه کافی است به آنچه می دانیم متعهد باشیم و عمل کنیم. همچنین دستگاه های نظارتی و کمیسیون ها باید تلاش کنند ابتدا احکام به حداقل برسند و در ادامه اگر حکمی را می گذاریم، مسئول آن را نیز مشخص کنیم تا تکلیف اجرای آن حکم و محل پیگیری و نظارت بر آن مشخص باشد.‌

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان تاکید کرد: اگر امروز از ما بپرسند خروجی ۲۰ سال گذشته برنامه چشم انداز چه بوده است، همه ما باید سرهایمان را پایین بیندازیم، ضمن آنکه مردم از ما سوال می کنند که دولت و مجلس قرار است در برنامه هفتم چه افق روشنی را به ما نشان دهند؟ و این یعنی امید به آینده و باید به این مطالبه پاسخ بدهیم.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 18
  • ناشناس
    0

    ببینید خودش داره اعتراف میکنه، اونم نه از نوع اجباری، داره میگه:
    "معتقدم ضعف ما در این بخش نداشتن علم و سواد برنامه نویسی یا نداشتن سرمایه کافی برای اجرای آن نیست، بلکه باور قلبی و اندیشه لازم را برای اجرا نداریم، چرا که خود را ملزم اخلاقی و تشکیلاتی برای اجرای قانون نمی کنیم و متاسفانه این مسئله به فرهنگ مدیریتی ما تبدیل شده است"
    خوب این مایی که داره میگه خودش را هم شامل میشه دیگه! به چه زبونی باید بگه من صلاحیت ندارم!
    چرا مسئولین رسیدگی نمی‌کنند؟!!!

  • خودتی
    0

    تا وقتی آدمهای بیسواد و مکارم رانتخواری و دزد و ......،در راس مملکت باشد و بنام دین همه چیز را هدر بدهند ،،،،وضع بدتر میشود ،هرسال میگیم دریغ از پارساااال ،،،اگر استعفا و یا بازنشسته شوید ،اوضاع شاید کمی بهتر شود ،،،،البته بشرطی که آدم باسواد سر کار بیاید ،،،نه علامه و حوضوی

  • 🐜
    0

    بله ازایت الله پوتین پی روی کنید لعنت برپوتین قاتل

  • ناشناس
    0

    43 سال معتقد نبودید، پس کی میخوان باشین؟ فقط شعارهای پوچ و پوشکی

  • مخاطب
    0

    مردکه غرب زده چرا یاوه سرایی میکنی توکه همه چیزت از اون وره اب میاد

  • اااقااااا
    0

    اورین...اورین

  • ناشناس
    0

    برنامه ریزی را با منویات داهیانه گاز انبری حل میکنیم دیگه عقل و خرد به درد نمیخورد همینجوری یلخی و حوزوی میریم جلو.

  • ناشناس
    0

    بله بله ،از سیسمونی گیت یاد بگیرید.

  • خون جیگر
    0

    خیلی پررو هستی پس در پنجاه سال چه می کردید .

  • Mm
    1

    مشکل اصلی به نظرم پررو بودن بعضی از شماهاست که 40 سال است دارید اقرار می کنید کارها خوب انجام نشده ولی کنار هم نمی روید تا لایق ترها بیایند سر کار.

  • رضا
    1

    درست میگن آقای قالیباف برنامه ریزی و باید از خود آقای قالیباف و مسئولین محترم ایران یاد بگیریم که مملکت و با این همه سرمایه به اینجا رسوندن

  • رابی
    0

    بله برنامه ریزی را از شما یاد می گیریم.زمانی که مردم سرگرم رمضان و روزه بودند شما برنامه ریزی کردید که خانواده را برای خرید سیمونی و عشق و حال به ترکیه بفرستید.

  • انبر شاطرزاده
    0

    برنامه ریزی برای اتمام پروژه پل صدر به ۵ برابر قیمت اولیه و برنامه ریزی برای بذل و بخشش املاک شهرداری به خواص به ثمن بخث را غربی ها هیچوقت نمی توانند به شما یاد بدهند

  • ناشناس
    0

    فرمایش و حدیث پیامبر مبنی بر لزوم دانش اندوزی و مهارت علمی حتی اگر از کافر و ان طرف دنیا باشد هم ضروری است.رب فقط خلاصه شده در مظاهر فساد نیست.باید نکات خوب و حرف راست و صادقانه و منطقی را هم از کافر یاد گرفت.

  • سیسونی از ترکیه!
    0

    چقدر شماها وقیح و پررو هستین به خدا !!!

  • ناشناس
    0

    بله شما خود استاد برنامه رینی هستید .

  • 0

    وقتی تمام هدف دزدی مملکت باشد وهر مسولی یه گوشه را بگیرد وبچاپد انتظار پیشرفت باید داشته باشیم .

  • ناشناس
    0

    بزرگ ترین ظلم درحق ایران و ایرانیان و نظام اسلامی چیست؟ً!
    ---
    در ایران که با وجود نعمتهای گرانبهای بی شمار خدا داده طبیعی ثروتمند ترین کشور بی رقیب خاورمیانه است ، خار و قربانی کردن ارزش پول ملی این کشور بر خلاف تمامی اصول اقتصاد خرد گرای سلیم بپای ارزهای دشمنان بیگانه و اصرار بر نابود کردن عزت و سر بلندی ملت این کشور با این شیوه ی خائنانه بنفع این دشمنان با پایین آوردن سطح توان اقتصادی این ملت به سطح فقیر ترین کشورهای جهان ؛ بزرگ ترین ظلم در حق ایران و ایرانیان و نظام اسلامی ایران است .
    هدف اساسی این خیانت بزرگ ؛ راست و درست جلوه دادن همه ی شایعات دروغین سوء دشمنان قلدر جهانی علیه این نظام با قصد تحریک مردم نا آگاه به سوی بر اندازی و جامه ی عمل پوشاندن به فجایع بزرگ از گشتارها و ویرانگریها و آوارگیهای دست جمعی است که در اثر این بر اندازی خواهد آمد و نا امید کردن همه ی ملتهای استقلال طلب آزاده از هرگونه قیام علیه سلطه ی ابر قلدران استکباری و نژاد پرستان جهانی است .
    وفاداران خدا پرست ایرانی وطن دوست با پیشه کردن خرد گرایی باید همه ی تلاش وطن دوستانه ی خود را بسیج کنند و اجازه ندهند کشورشان به سرنوشت شوم کشورهای استعمار زده در زمان حال و گذشته دچار شود زیرا پس از مرگ سهراب هیچ نوش دارویی بی تردید کار ساز نخواهد بود .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها