دستگیری 310 نفر در جریان آشوب‌های فرانسه

منابع خبری از دستگیری ده‌هانفر در جریان تظاهرات سراسری در فرانسه توسط نیروهای امنیتی خبر دادند.

دستگیری 310 نفر در جریان آشوب‌های فرانسه

منابع خبری روز یکشنبه گزارش کردند که دست‌کم ۳۱۰ نفر در جریان تظاهرات سراسری در فرانسه توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده‌اند.

به گزارش شبکه خبری «سی‌ان‌ان»، «جرالد دارونین»  وزیر کشور فرانسه مدعی شد که بیشتر دستگیرشدگان روز پنجشنبه گذشته در شهر «پاریس» بوده‌اند.

بر اساس این گزارش، بیش از هزار نفر روز شنبه در شهر «مارسی» در بحبوحه تشدید اعتراضات پس از تصمیم دولت فرانسه برای اعمال اصلاحات بازنشستگی تجمع کردند.

تصاویر منتش رشده از اعتراضات شامگاه شنبه در فرانسه نشان می‌دهد که این تظاهرات با حملات پلیس به معترضان، به خشونت کشیده شده است. علی‌رغم دستور دولت فرانسه مبنی بر ممنوع بودن هرگونه تجمع در شهر پاریس، چند هزار نفر از مردم این شهر برای سومین شب پیاپی به خیابان‌ها آمده و به اصلاحات قانون بازنشستگی دولت ماکرون اعتراض کردند.

معترضان فرانسوی در تظاهرات شامگاه شنبه خواستار استعفای  «امانوئل ماکرون» از ریاست جمهوری این کشور شدند که پلیس و نیروهای امنیتی نیز با گاز اشک‌آور و تجهیزات ضدشورش به آنها پاسخ دادند.

رسانه‌های محلی نیز گزارش می‌دهند که تعداد زیادی از دانشجویان فرانسوی در این اعتراضات توسط پلیس بازداشت شده و با آنها مانند افراد جنایتکار برخورد می‌شود.

با این حال، «ژان-نوئل بارو» وزیر مخابرات دولت فرانسه گفت: «هیچ جایی برای خشونت در فرانسه نیست. هر کسی باید به دموکراسی پارلمانی احترام بگذارد.»

ایده افزایش سن بازنشستگی از ۶۲ به ۶۴ سال و افزایش تعداد سال‌های لازم برای دریافت حقوق بازنشستگی کامل  به ۴۳ سال در بین راست‌افراطی‌های فرانسه بسیار منفور است.

«مارین لوپن» رهبر بزرگ‌ترین گروه اپوزیسیون فرانسه روز جمعه هفته گذشته هنگامی که حزب حاکم فرانسه برای تصویب این طرح جنجالی در سنا وارد عمل شد، در پیامی در صفحه توییتری خود نوشت: «وحشیانه حکومت می‌کنید تا اصلاحاتی را تحمیل کنید که فرانسوی‌ها آن را نمی‌خواهند: این تنها هدف آن‌ها است».

منبع: فارس
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها