ماجرای تصرف مدارس و دانشگاه ها توسط انجمن های اسلامی چه بود؟ /دومین هواپیمای ایرباس به ایران تحویل می شود

صفحه نخست روزنامه ۱۲ صفحه ای بامداد امروز در روز یکشنبه ۳۱ فروردین سال ۱۳۵۹ را مشاهده می کنید.

ماجرای تصرف مدارس و دانشگاه ها توسط انجمن های اسلامی چه بود؟ /دومین هواپیمای ایرباس به ایران تحویل می شود

دستور تخلیه دانشگاهها توسط شورای انقلاب با صدور دستورالعمل ۱۰ ماده ای تیتر یک و مهم این رورنامه است. در خبرهای دیگر مرتبط با این تیتر اصلی آمده است که تصمیم شورا در مورد برچیدن ستاد و  کلیه مراکز و دفترها می شود و پس از برقراری نظم، دانشگاهها از روز سه شنبه شروع به کار می کنند و اینکه کلیه گروهها باید ۵ نفر را به سرپرست دانشکده ها معرفی کنند. از سوی دیگر درگیریهای پراکنده دیروز در دانشگاهها و مدارس عالی ادامه داشت و چندین مدرسه عالی به تصرف انجمن های اسلامی درآمد. دکتر حسن حبیبی وزیر فرهنگ و آموزش عالی هم در این زمینه گقته است؛  باید اشغال ها از میان برداشته شود تا اینکه مقدمات به اجرا درآمدن اعلامیه شورای انقلاب فراهم شود.

-5904219335277263911_121

سپاه پاسداران نیز درباره کشاندن آشوب به مدارس و دبیرستانها هشدار داده و محمدعلی رجایی وزیر آموزش و پرورش هم گفته است مدارس در آن سطح نیستند که به این جریانات کشیده شوند. از جمله خبرهای دیگر این صفحه اینکه، پنتاگون اعلام کرده محاصره دریایی ایران احتمالا بزودی انجام میشود و آمریکا سواحل جنوبی ایران را مین گذاری می کند! تیمسار شادمهر رئیس ستاد کل ارتش هم نظرات خود را درباره حوادث غرب ایران و عراق واحضار نیروهای احتیاط بیان داشته است. به صفحه آخر روزنامه می رویم به خبری در رابطه با تحویل دومین هواپیمای ایرباس فرانسوی به شرکت هواپیمایی ملی ایران بر می خوریم که متن خبر فوق به شرح زیر می باشد؛

دومین هواپیمای ایرباس خریداری شده از سوی هواپیمایی ملی ایران (هما) فردا وارد تهران خواهد شد. این هواپیما که جزو پنج فروند هواپیمای سفارشی هما به فرانسه است پس از ورود به تهران در خطوط داخلی (هما) فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

اولین فروند هواپیمای ایرباس که در سال نو تحویل شده بود در روز جمعه دوم فروردین طی مراسم ویژه ای وارد تهران و از روز جمعه ۹ فروردین با اولین پروازی که به مشهد مقدس انجام داد با اختصاص یافتن به معلولین انقلاب عملا فعالیت خود را آغاز و هم اکنون در خطوط داخلی مورد استفاده هما قرار گرفته است.

-5904219335277263912_121

هواپیمای ایرباس که مناسب ترین هواپیمای مسافربری برای استفاده در خطوط فشرده و کوتاه مدت داخلی ومنطقه ای در نظر گرفته شده از نظر نوع صندلی درجه یک و اکونومی مجهز است و بصورت عادی دارای ۲۵۱ صندلی و حداکثر تا ۳۴۵ نفر ظرفیت خواهد داشت. سرعت پروازی این هواپیما در حدود ۸۶۰ کیلومتر در ساعت می باشد و برای تولید آن از آخرین پیشرفتهای تکنولوژی هواپیماسازی جهان مدد گرفته شده است. در حال حاضر چندین شرکت بزرگ هواپیمایی بین المللی از آن برای خطوط پروازی فشرده و کوتاه مدت خود استفاده می کنند.

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها