هشدار مکارم شیرازی درباره تهدید «فاصله‌گیری طلاب از مردم» و «غفلت حوزه‌ها از آسیب‌های اجتماعی دامنگیر خانواده‌ها»

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در پیامی به همایش «حوزۀ انقلابی و حوزۀ منتظر» تأکید کردند: مسئولین و متولیان امور حوزه باید نسبت به آسیب‌هایی که حوزه‌های علمیه و خصوصاً حوزه‌های کوچک را تهدید می‌کند، بسیار حساس باشند، کم‌انگیزگی طلاب در فراگیری علوم، عدم اهتمام به شئون و وظایف حوزوی، فاصله‌گیری از مردم و غفلت از آسیب‌های اجتماعی که دامنگیر خانواده‌ها و خصوصاً جوانان شده، از جملۀ این تهدیدهاست.

هشدار مکارم شیرازی درباره تهدید «فاصله‌گیری طلاب از مردم» و «غفلت حوزه‌ها از آسیب‌های اجتماعی دامنگیر خانواده‌ها»

متن کامل پیام حضرت آیت الله مکارم شیرازی به همایش «حوزۀ انقلابی و حوزۀ منتظر» به این شرح است:

  • «در آغاز لازم می‌دانم از همۀ برگزارکنندگان و شرکت‌کنندگان همایش حوزۀ انقلابی و حوزۀ منتظر تشکر و قدردانی نمایم و امیدوارم این همایش گامی مؤثر در جهت شناختِ بهتر و بیشترِ بایسته‌ها و شایسته‌های حوزۀ مهدوی و انقلابی بردارد. بجاست یاد و خاطرۀ مرحوم حجت الاسلام و المسلمین ایمانی، امام جمعه فقید شیراز را در بزرگداشت ایشان گرامی داریم. خداوند ایشان را مشمول رحمت واسعۀ خویش گرداند.
  • اساس حوزه‌های علمیه شیعی در عصر غیبت به حضرت صاحب الامر (ارواحنا له الفداء) انتساب دارد و مراجع معظم، اساتید، طلاب و فضلا هر یک به سربازی آن حضرت افتخار و مباهات می‌نمایند و در تلاشند تا با عمل به وظیفۀ شرعی خویش که در گام نخست آموختن علوم اهل بیت (علیهم السلام) و تهذیب نفس و تخلّق به اخلاق اسلامی است، بتوانند به بسط و گسترش معارف اهل بیت (علیهم السلام) در جامعه و هدایت و راهنمایی مردم بپردازند.
  • از سوی دیگر انقلاب اسلامی برآمده از حوزه‌های علمیه است و هدف آن، اجرای احکام شریعت و تحقق آرمان‌های دینی در جامعه است. این اندیشه که حاصل آموزه‌های دینی ماست همواره در حوزه‌های علمیه و شاگردان این مکتب ساری و جاری بوده و خواهد بود.
  • آنچه بیش از این اهمیت دارد بقاء و زنده نگه‌داشتن اندیشۀ مهدوی در میان حوزه انقلابی است و تحقق آن در گروی عمل به وظایف ذاتی حوزویان است. مسئولین و متولیان امور حوزه باید نسبت به آسیب‌هایی که حوزه‌های علمیه و خصوصاً حوزه‌های کوچک را تهدید می‌کند بسیار حساس باشند، کم‌انگیزگی طلاب در فراگیری علوم، عدم اهتمام به شئون و وظایف حوزوی، فاصله‌گیری از مردم و غفلت از آسیب‌های اجتماعی که دامنگیر خانواده‌ها و خصوصاً جوانان شده است، از جملۀ این تهدیدها است.
  • سفارش این جانب به همۀ متولیان و دست‌اندرکاران این همایش، اهتمام به ارتقاء سطح علمی و عملی مدارس و شناسایی استعدادهای حوزوی و پرورش آنها و دفاع از جوانان در مقابل آسیب‌های فکری و عقیدتی و هجوم شبهات است که قطعاً این امر مورد رضایت و خشنودی حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) خواهد بود، إن‌شاءالله.
  • در پایان برای همۀ دست‌اندرکاران و شرکت‌کنندگان این همایش توفیق الهی و دوام عنایات امام زمان(ارواحنا له الفداء) را خواستارم و از خداوند منان سربلندی و عظمت اسلام و مکتب اهل بیت (علیهم السلام) را طلب می نمایم. إنه سمیعٌ مجیب.
منبع: رویداد24
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها