هشدار وزارت دفاع آمریکا به چین/ درگیری در تنگه تایوان فاجعه بار خواهد بود

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا روز سوم ماه ژوئن در سخنرانی خود در نشست امنیتی شانگری لا در سنگاپور هشدار داد: «بدون شک درگیری در تنگه تایوان فاجعه بار خواهد بود.»‌

هشدار وزارت دفاع آمریکا به چین/ درگیری در تنگه تایوان فاجعه بار خواهد بود

وزیر دفاع آمریکا در ادامه افزود: «درگیری ها نه قریب الوقوع و نه اجتناب ناپذیر است. وظیفه ما این است که با بازدارندگی قوی این وضعیت را حفظ کنیم. » وزیر دفاع آمریکا همچنین تاکید کرد ، آمریکا همچنان به حمایت از نیروی دفاع از خود تایوان بر اساس قانون روابط این کشور ادامه خواهد داد.  

لوید آستین در سخنرانی خود با بر شمردن دستاوردهای حاصل از همکاری امنیتی پیشرفته با متحدان و شرکای منطقه اقیانوس های آرام و هند تصریح کرد:« با همکاری یکدیگر منطقه ای قوی تر و امن تر خواهیم داشت. » وزیر دفاع آمریکا در ادامه تاکید کرد:« ما از متحدان و شرکای خود در برابر تهدیدات چین حمایت خواهیم کرد. ما به دنبال درگیری یا رویارویی با چین نیستیم ،‌ ولی کوتاه نخواهیم آمد. به خصوص اینکه تنگه تایوان از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است. » وزیر دفاع آمریکا همچنین اظهار داشت:« به تعهدات خود در حمایت از تایوان طبق قانون روابط این کشور عمل خواهیم کرد و این وظیفه تغییر ناپذیر آمریکا است که وضعیت موجود را حفظ کند. »

لوید آستین همچنین خاطرنشان کرد:«‌ امنیت زنجیره جهانی و مسیر تجاری با وجود صلح و ثبات در تنگه تایوان تضمین می شود. صلح و ثبات تنگه تایوان نه تنها برای آمریکا بلکه برای کشورهای سراسر جهان در جهت تامین منافع بسیار حائز اهمیت است و به همین علت شمار کشورهایی که عزم خود برای برقراری صلح و ثبات در تنگه تایوان جزم کردند ، افزایش یافته است. »

از سوی دیگر ، وزیر دفاع آمریکا اظهار داشت:« آمریکا به دنبال جنگ سرد جدید نیست و رقابت آمریکا و چین نباید به درگیری منجر شود و منطقه را به بلوک های متخاصم تقسیم کند. »‌ لوید آستین در پایان با اشاره به اینکه:« هم اکنون زمان گفتگو است » چین را به گفتگو با این کشور ترغیب کرده است.

منبع: ماینیچی
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها