استفاده اوکراین از راکتهای ساخت کره شمالی

سایت نیکی نوشت: روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز روز بیست و هشتم ماه ژوییه طی گزارشی اعلام کرد که ارتش اوکراین برای مقابله با نیروهای روسی از راکت های ساخت کره شمالی استفاده کرده است. در همین گزارش آمده است که به احتمال قوی کره شمالی این راکتها را در دههای 1980 تا 1990 تولید کرده است. به نظر می رسد ارتش اوکراین بر اثر طولانی شدن جنگ با کمبود مهمات رو به رو شده و به همین علت مجبور شده است که از سلاح های غیر قابل اطمینان استفاده کند.

استفاده اوکراین از راکتهای ساخت کره شمالی

این راکتها در سامانه راکت پرتاب چند گانه اتحاد جماهیر شوروی سابق در حومه باخموت واقع در ایالت دونتسک در شرق اوکراین که نبرد شدید میان دو طرف همچنان ادامه دارد ، استفاده شده است. کره شمالی از حمله روسیه به اوکراین حمایت کرده است و بعید به نظر می رسد که کره شمالی مستقیما این راکت ها را در اختیار اوکراین قرار داده باشد. ممکن است اوکراین از طریق جنگ یا روش های دیگر این مهمات را از طرف روسی به غنیمت گرفته باشد ولی با این حال چگونگی دستیابی اوکراین به این راکتها همچنان در پرده ای از ابهام قرار دارد.

ولودیمیر زلنسکی به منظور قدردانی و روحیه دان به سربازان روز بیست و نهم ماه ژوییه از واحد نظامی در خط مقدم در نزدیک باخموت بازدید کردند. رییس جمهور اوکراین پس از بازدید از طریق شبکه های اجتماعی اعلام کردند:« اوکراین پیروز خواهد شد. » دولت آمریکا در همین زمینه طی گزارشی اعلام کرد ،‌ گروه واگنر ، شرکت نظامی خصوصی روسیه که ماه ژوئن دست به قیام زد و در نبرد باخموت شرکت داشت ، از کره شمالی تسلیحات تهیه کرده بود. آمریکا در نظر دارد برای جبران کمبود مهمات اوکراین ، بمب خوشه ای بسیار کشنده در اختیار این کشور قرار دهد.

از سوی دیگر ایهور کلیمنکو ، وزیر کشور اوکراین ، شامگاه بیست و هشتم ماه ژوییه اعلام کرد ، حملات موشکی روسیه برج مسکونی در دنیپرو واقع در ایالت دنیپرو پتروفسک در شرق اوکراین هدف قرار داده و بر اثر آن نه نفر زخمی شدند. به گفته وزیر کشور اوکراین ، دو نفر از این نه نفر کودک چهارده ساله و هفده ساله بودند. رییس جمهور اوکراین در همین زمینه با اشاره به اینکه:« روسیه بار دیگر نشان داده که تروریسم است. ما هر کاری برای مجازات روسیه انجام خواهیم داد. »

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها