بیانیه وزارت خارجه ایران در مورد آزادسازی منابع توقیف شده ایرانی

آزادسازی و رفع محدودیت از منابع مالی جمهوری اسلامی ایران که غیرقانونی و به بهانه نگرانی بانک‌های خارجی از تحریم‌های ظالمانه ایالات متحده مسدود شده یا استفاده از آنها سخت شده است، همواره در دستور کار وزارت امور خارجه قرار داشته است.

بیانیه وزارت خارجه ایران در مورد آزادسازی منابع توقیف شده ایرانی

وزارت خارجه ایران در مورد آزادسازی منابع توقیف شده ایرانی و آزادی تعدادی از زندانیانی که غیرقانونی توسط آمریکا بازداشت شده اند، بیانیه ای صادر کرد.

فرآیند آزادسازی چند میلیارد دلار از دارایی‌های جمهوری اسلامی ایران که برای چند سال به‌طور غیرقانونی در کره جنوبی توسط آمریکا توقیف شده بود، آغاز شد. ایران تضمین‌ لازم برای پایبندی آمریکا به تعهدات خود در این خصوص را دریافت کرده‌ است.

آزادسازی و رفع محدودیت از منابع مالی جمهوری اسلامی ایران که غیرقانونی و به بهانه نگرانی بانک‌های خارجی از تحریم‌های ظالمانه ایالات متحده مسدود شده یا استفاده از آنها سخت شده است، همواره در دستور کار وزارت امور خارجه قرار داشته است. نحوه بهره‌برداری از منابع و دارایی‌های مالی رفع توقیف شده در اختیار جمهوری اسلامی ایران بوده و این منابع برای نیازهای مختلف کشور حسب تشخیص مراجع ذیصلاح هزینه خواهد شد.

علاوه بر آزادسازی منابع مالی که به صورت غیرقانونی توقیف شده بود، حمایت از حقوق ایرانیان در سرتاسر جهان جزو وظایف ذاتی وزارت امور خارجه است. در این چارچوب، آزادی تعدادی از زندانیان بی‌گناه ایرانی که طی سال‌های گذشته به طور غیرقانونی و با اتهام واهی د‌ور زدن تحریم های ظالمانه آمریکا، در این کشور دستگیر و زندانی شده‌اند، به طور جدید توسط دستگاه دیپلماسی پیگیری شده است. در این راستا، آزادی تعدادی از زندانیانی که به طور غیرقانونی توسط آمریکا بازداشت شده‌اند، بزودی محقق خواهد شد.
یادآوری می نماید که زندانیان مدنظر آمریکا کماکان در ایران حضور دارند.

واکنش سخنگوی کرملین به طرح مصادره دارایی های ایران در آمریکا و واگذاری آنها به اوکراین - اسپوتنیک ایران , 1920, 18.05.2023

گفتنی است، پیشتر واشنگتن در مقابل عدم غنی‌سازی بالای ۶۰ درصدی به تهران پیشنهاد آزادسازی بخشی از دارایی‌های مسدود شده ایران را داده بود. به گزارش رسانه ها آمریکا اعلام کرد که واشنگتن سرانجام با تعدیل سیاست‌های خود در حال مذاکره با ایران برای عدم غنی سازی اورانیوم بالای ۶۰ درصد در ازای آزاد کردن بخشی از وجوه توقیف شده‌اش است.

در همین ارتباط، منابع رسانه‌ای گزارش داده‌اند که نخست وزیر اسرائیل با اذعان به مذاکرات پشت پرده هسته‌ای میان تهران و واشنگتن اعلام کرد که چنانچه مذاکرات میان آمریکا و ایران به دستیابی توافقی در آزادسازی منابع ارزی تهران صورت گیرد، "اسرائیل" و آمریکا هر دو به سیاست کنونی تحریم برنامه هسته‌ای ایران ادامه خواهند داد.

منبع: نورنیوز
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 21
  • ناشناس
    1

    اگه دنياي از پول ازاد شد تاثيري در سفره مردم نداشته باشه همون بهتر كه بلوكه بمونه

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      تاثیرش اینه
      وقتی پول های بلوکه شده آزاد میشه دولت دستشو از کتف تا آرنج از تو جیب مردم در میاره

  • محمد گندم نژاد(طوسی)
    1

    خرف مفت می زنید، شما کاری کرده اید که دولت ایران اجازه دریافت و هزینه پولش را بدون اجازه آمریکا و دولت قطر را ندارد،این یک نوع تحقیر هست.این دلارها در مقابل غذا و دارو هستند. چرا در میان زندانیان ایرانی و آمریکایی یک فرد آمریکایی نيست. چرا همه ایرانی و دوتابعیتی هستند

    نظرات شما -
    • 1

      خیلی جالب است،امریکا تمام تلاش خودش را کرده تا ۵ نفر ایرانی از زندان ایران آزاد بشن،آدم گریه کند،خنده تلخ ویا از قصه دق کند،که باید یک کشور اجنبی از شهروندان ایرانی حمایت کند،

  • ناشناس
    0

    اخرتاکیه چرازودترانجام ندادید گناه این همه بدبختی گردن کیه

  • عین اله خداکرمی
    7

    لعنت برآمریکا وآمریکا پرستان ،تقریبا ازتاسیس کشور آمریکا ۴۰۰سال میگذرد دراین مدت عمرخود۶۰۰جنگ رادرنقاط مختلف جهان به راه انداخته وتمام ثروت هاومنابع مدنی وانرژی آنهارابه تاراج برده و۲شهرکشورژاپن رابابمب اتم نابوده کرده باید دنیاجلوی این یاغی یرکش بگیرد وادبش کنند

  • عین اله خدتکرمی
    1

    حق این جاسوس های دوتابعیتی که وطن رابه چندمشتی دلارفروختنداعدام است نه معامله بادلار

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      حالا گاندو ۳ را کی میسازند؟

  • ناشناس
    0

    بدبختی از این بالاتر نیست قطر که تا دیروز بیابان گر وملخ خور بودند الان شدند خزانه دار ما ایرانی ها ؛چرا این طور شد ؟؟؟

  • یزدی
    0

    چرا قطر امارات عمان و....چون افسار مملکت دست کسانیست که همیشه دستشان دراز بوده،ترک عادت موجب مرضه،،شأن پاد...با همه فرق دارد

  • ناشناس
    0

    خوش بحال مسئولین و فرزندانشون در خارج از کشور

  • ناشناس
    1

    زندانیان شما بیگناه هستند،ولی از امریکا،جاسوس و خائن هستند،کی میگه دوغ من ترش است؟؟؟

  • رابی
    1

    خاک بر سر بایدن با این سیاستش.چند سال گذشته در روسیه تروریست‌ها تعدادی دانش آموز را در یک مدرسه به گروگان گرفتند و خواهان آزادی دوستانشان در زندان و برآورده شدن سایر مطالباتشون شدند.و تهدید کردن در صورت اجرا نشدن خواسته هایشان گروگان ها را خواهند کشت.
    مقامات امنیتی روسیه بهترین تصمیم را گرفتند و به جای مذاکره با گروگان ها و دادن امتیاز به آنها به مدرسه حمله کردند و تمام تروریستها را کشتند.متاسفانه تعداد زیادی از دانش آموزان نیز در این بین کشته شدند.اما این یک پیام به سایر تروریستها بود که بعد از این نمی توانند با گروگانگیری به خواسته هایشان برسند و هر تروریستی که بخواهد دست به گروگان گیری بزند کشته خواهد شد‌.بعد از آن دیگر شاهد گروگانگیری در روسیه توسط تروریستها نبودیم. روسیه اگر اون یک بار به تروریستها باج می داد ،باعث می‌شد که تروریستها برای دفعات دیگر نیز از این حربه استفاده کنند.
    دولت آمریکا اگر این بار باج بدهد ،اینها عادت می کنند و بعد از این تعداد بیشتری از شهروندان خارجی را به گروگان خواهند گرفت

    نظرات شما -
    • 0

      وظیفه همه دولت ها در درجه اول حمایت ازشهروندانشان است. اگر شما روس بودید و خدای نکرده بچه شما در همان مدرسه گروگان گرفته شده و کشته شده بود ؛به همین راحتی کار روسیه را تایید می کردید؟

    • رابی
      0

      به آدمک .
      اگر روسیه تروریست ها را نمی کشت و به اهدافشان می رسیدند دوباره یک یا چند مدرسه دیگر را به گروگان می گرفتند و هر بار مردم میبایست شاهد کشته شدن فرزندانشان توسط تروریست ها می بودند.نیروهای امنیتی روسیه تمام تلاش خودشان برای تسلیم شدن تروریست ها انجام دادند و متاسفانه بی نتیجه بود و تنها راه باقیمانده خنثی کردن آنها بود.گاهی برای حفاظت از سایر مردم میبایست حرکتی خارج از میل شخصی و احساس درونی خودت انجام دهی.
      در زمان جنگ جهانی انگلیسی ها موفق شده بودند مکالمات کد گذاری شده آلمانی را رمز گشایی کنند و از مکالمات آنها اطلاعات بسیار ارزشمندی کسب کنند.چرچیل در خاطراتش نوشته بود که یک شب مکالمات آلمانی را شنود می کردیم و فهمیدیم که قرار است که امشب یکی از شهرهای انگلیس را بمباران کنند.با آنکه می دانستم که خیلی از مردم آن شهر امشب کشته خواهند شد اما هیچ هشداری به مردم ندادیم و طبق برنامه هواپیمای آلمانی آمدند و شهر را بمباران و خیلی خسارت و کشته به جای گذاشتند.
      دلیلش هم این بود که اگر به مردم هشدار می دادیم که شهر را تخلیه کنند ،آلمان‌ها می فهمیدند که مکالماتشان را رمز گشایی کرده ایم و کدهایشان را تغییر می دادند.و در نهایت مسیر جنگ عوض به نفع آلمان‌ها تغییر می کرد.متاسفانه در سیاست اگر احساسات را تداخل دهی باختی.

  • ناشناس
    0

    جمهوری اسلامی ام القرای جهان اسلان (قطر)؟؟؟؟؟؟؟

  • جمشید
    0

    آزاد کردن پول نیست ،خرید داروست، زندانیان آمریکایی نیستند ،ایرانی هستنند اما پاسپورت آمریکایی دارند، شما که گفتید تحریم‌ها محدودیت نیست ،حالا پولمان را هم با اجازه آمریکا آنهم درقبال دارو دریافت میکنید،ننگ بر شما ضد ایرانیها

  • ناشناس
    0

    آقا در خصوص خبر دعوای تیم قالیباف و ... چرا نظراتو بستی؟
    وجدانا شیخ سوپر کیه؟؟
    شیخ سوپر هر کی هستی خودتو نشون بده

  • ایران زمین
    0

    بیانیه وزارت خارجه"
    پول ها واس ماست.به کسی ربطی نداره.

  • ناشناس
    1

    نگران نباشین این پولهاراکم کم بهتون میدن اینم نوش جان کنید امان ازناله نفرین ملت که روی سرتونه ببرین کشورهای عربی خرج کنید سزاتون باخدا ریال به ریال این پولها حرام است غیرازمستقیم برسددست ملت ایران وگرنه نجس حرام کصیف است

    نظرات شما -
    • من
      0

      یه اخباری توسط یک تیم با ساختار بسیار عظیم و با برنامه ریزی بسیار قوی و پشتیبانی عملگرا تو فضای مجازی یا اصلا شم تو چشم پخش میشه ، در مورد قطر ملخ خور ، در مورد روسیه ی بچه کش ، در مورد ایرانی دو ملیتی وطن فروش که تو ایران دستگیر شدند و کارشون دور زدن تحریم ها بوده ، با عقل کدوم الاغی این اخبار جور در میاد که واقعیت امر چی هستش ، چی بوده ، چی خوهد شد ، این وسط دقیقا این بیل بورد که منم با حماقت دارم توش نظرم رو میزارم ، ولی حماقتم رو اینجا دوس دارم ، بیل بورد نظران چه کسانی هستش ، دقیقا چطور میشه که یه خبر گسترش پیدا میکنه و پخش میشه و تهش میبینی جز کلاغ اول که اونم الاغ بوده و اشتباه تایپی بوده تا کلاغ چهلم رسیده و هیچکس به احتمال اشتباه تایپی عمدی یا سهوی الاغ به کلاغ توجه نکرده و الآغه شده چهل تا کلاغ که جهان محدود ما ایرانیاها رو محدود میکنه به شعر جای قبول حقیقت .

      من اسمم مهدی بخشعلی پوره ، نظرم رو گفتم ، وجود ایستادن جلوی هر نظری بابت انتقاد از نظرم رو هم دارم چون میدونم تشویقی در این زمینه و آگاه کردن مردم یا هر کسی در زمینه ی آنالیز یک شنیده و دیده ی خبری با عقل یک بچه ی کلاس هفتم و چرا پرسی در مورد صحت اون وجود نداره و نخواهد داشت و ریدیم و تمام

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها