عضو هیئت رییسه کمیسیون امنیت ملی:

مذاکرات احیای برجام به زودی از سرگرفته خواهد شد/ توافق نانوشته میان تهران و واشنگتن

عضو هییت رییسه کمیسیون امنیت ملی کلیات خبر توافق نانوشته میان تهران و واشنگتن را بدون بیان جزییات تایید کرد و گفت: این توافق اولیه زمینه ساز ازسرگیری مذاکرات برجامی در اواخر دهه سوم شهریور ماه امسال خواهد بود.

 مذاکرات احیای برجام به زودی از سرگرفته خواهد شد/ توافق نانوشته میان تهران و واشنگتن

رسانه‌های آمریکایی از توافقی نانوشته میان ایران و آمریکا خبرداده بودند که در این توافق ادعایی ،آمریکا متعهد شده از توقیف نفت ایران و تحریم های جدید و تصویب قطعنامه جدید در شورای امنیت خود داری کند. در مقابل نیز ایران غنی‌سازی را در سقف ۶۰درصد حفظ کرده و فراتر نرود.

حالا یعقوب رضازاده، عضو هییت رییسه کمیسیون امنیت ملی دکلیات خبر توافق نانوشته میان تهران و واشنگتن را بدون بیان جزییات تایید کرد و گفت: این توافق اولیه زمینه ساز ازسرگیری مذاکرات برجامی در اواخر دهه سوم شهریور ماه امسال خواهد بود. 

یعقوب رضازاده درخصوص توافق تهران و واشنگتن مبنی بر کاهش تحریم ها، صادرات نفت و حفظ سقف غنی‌سازی اورانیوم و ... گفت: مبادله زندانیان بین ایران و آمریکا، بحث آزادسازی ارز در کره جنوبی یا مسئله ادامه مذاکره برجامی و صادرات نفت مواردی است که در یک ماهه گذشته به نفع جمهوری اسلامی پیش رفته.

وی تاکید کرد: سیستم سیاسی کشور و دستگاه دیپلماسی به نیابت از دولت و مردم این موضوعات را در ادامه مذاکراتی پیشین دنبال می‌کند. 

 رضازاده افزود: مذاکرات برجامی در اواخر دهه سوم شهریور ماه امسال از سر گرفته خواهد شد،  لذا کارشناسان سازمان انرژی اتمی و دستگاه وزارت خارجه و طرف مقابل این مذاکرات را دنبال می کنند.

این نماینده گفت: موضوع آزادسازی های ارزهای توقیفی، صادرات نفت، بحث غنی سازی و سایر مفادی که در موضوعات برجامی چندین سال است مورد مذاکره و بررسی است، مورد بحث و گفتگو قرار گرفته و اکنون هم روند خوبی را طی می کند‌. این مذاکرات باعث ثبات خوبی در بازار ارز، مسکن، سکه و خودرو  شده است. اما بخاطر جلوگیری از شیطنت هایی که توسط دشمن متصور است این مذاکرات در محیط های بسته و کاملا محرمانه انجام می شود تا نتایج خوبی که منجر به توافق خوبی در آینده مذاکرات برجامی است، حاصل شود.

منبع: روزپلاس
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها