محمود عباس کشته شدن غیرنظامی «در هر دو سوی درگیری» را رد کرد

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی بعد از ۶ روز سکوت در اولین اظهارنظر خود کشته شدن «غیرنظامیان در هر دو سوی درگیری» را رد کرده است.

محمود عباس کشته شدن غیرنظامی «در هر دو سوی درگیری» را رد کرد

محمود عباس گفت: «ما کشته شدن غیرنظامیان در هر دو طرف را رد می‌کنیم و قطع عضو اجساد را رد می‌کنیم. چنین اقداماتی با قوانین بین‌المللی مغایرت دارند.»

اظهارات محمود عباس همزمان با ارتکاب جنایات جنگی توسط رژیم صهیونیستی در غزه مطرح شده است. 

نیروهای مقاومت فلسطین از شنبه هفته جاری عملیات بزرگی تحت عنوان طوفان الاقصی را آغاز کردند که تا کنون به هلاکت بیش از ۱۰۰۰ اسرائیلی و زخمی شدن بیش از دو هزار نفر دیگر منجر شده است.

 شمار تلفات صهیونیست‌ها در عملیات طوفان الاقصی به ۱۳۰۰ نفر می‌رسد و تعداد صهیونیست‌هایی که توسط رزمندگان مقاومت به اسارت گرفته شدند نیز بیش از ۱۵۰ نفر است.

 وزارت بهداشت فلسطین در غزه عصر امروز (۲۰ مهر) خبر داد که آمار شهدای حملات هوایی رژیم صهیونیستی به غزه به ۱۴۱۷ نفر افزایش یافته است.

طبق این گزارش ۶۲۶۸ نفر نیز مجروح شده‌اند و همچنین نیمی از آمار شهدا از میان زنان و کودکان هستند؛ به طوریکه ۴۴۷ کودک و ۲۴۸ زن تاکنون به شهادت رسیده‌اند.

به گفته این وزارتخانه تاکنون ۱۰ نفر از پرسنل شاغل در بخش‌های بیمارستانی و درمانی نیز در پی این حملات شهید شده‌اند.

وزارت بهداشت فلسطین صبح امروز اعلام کرد: «کادر درمان و موسسات بهداشتی ما خسته شده‌اند و در آستانه فروپاشی کامل هستند. به گفته رسانه‌های فلسطینی اجساد در بیمارستان شفاء غزه به دلیل نبود سردخانه بر روی زمین جمع شده است».

طبق آمار سازمان ملل نیز بیش از ۲۵۴۰ واحد مسکونی به طور کامل منهدم شده‌اند و حدود ۳۳۸ هزار نفر نیز مجبور شده‌اند خانه‌هایشان را ترک کنند.

ساعاتی پیشتر همچنین سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که از ابتدای تجاوز به غزه جنگنده‌های این رژیم شش هزار بمب بر سر اهالی غزه پرتاب کرده‌اند.

منبع: فارس
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 9
  • علی اسد
    0

    ببین تو دیگه کی هستی خوش به حالت خوش بگزه

  • رابی
    0

    تعداد صهیونیست هایی که به اسارت حماس درآمده اند ۱۵۰ نفر است!
    واقعا شرم و حیا نیز چیز خوبی است که متاسفانه بعضی ها ندارند.شب ریختند توی روستا و ۱۵۰ نفر زن و کودک اسرائیلی را به شیوه داعش ربودند و اسمش را گذاشتند اسیر صهیونیستی.
    خدا وکیلی من به جای اسرائیل باشم کوچکترین ترحمی نسبت به تروریست های حماس نخواهم کرد و تا نفر آخرشان را به درک واصل می کنم.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      عزیزم خیال میکنی وجود حماس برای کسانی مثل نتانیاهو مضر هست؟ میدونی ایشون قبل از وقوع جریانات روز شنبه در چه وضعی بود؟ فقط ظرف چند ساعت تبدیل شد به قهرمان دفاع از ملت در برابر دشمن خبیث
      هر سیستمی به "دشمن" نیاز مبرمی داره تا به هوای مقابله باهاش، مردم بدبخت رو دنبال خودش بکشونه. شما مگه ایران زندگی نکردی؟
      وجود دشمن از نان شب واجب‌تره
      وجود حماس هم برای مردم بدبخت در اسرائیل و غزه یک کابوسه ولی برای امثال نتانیاهو جزو نعمت‌های الهی به حساب میاد🙂

    • 0

      به درک واصل کردن تروریستهای حماس هیچ ایرادی نداره. من هم مخالفتی ندارم
      منتها همه مردم غزه تروریست حماس نیستند
      مگه همه مردم ایران جیره‌خور و ساندیس‌خورند؟ بسیاری از مردم غزه هم اسیر و گرفتار حماس هستند
      به نظر شما محروم کردن کل مردم یک منطقه از امکانات اولیه زندگی به دلیل جنایات یک گروه تروریستی کار انسانی و صحیحیه؟

  • ناشناس
    0

    آقای رابی فقط همین رابرایت بگویم که تو از انسانیت هیچ بویی نبرده ای به آدمیت خودت شک کن

  • ناشناس
    3

    این خودش صهیونیست است،من تعجب می کنم چرا فلسطینیان که درقلمرو این نادان زندگی می کنند این ابله را تحمل میکنند .این نکته برای من سوال است

    نظرات شما -
    • 0

      دقیقا به همان دلیل که مردم ایران اینها را تحمل میکنند. زیاد تعجب نکن

  • ناشناس
    0

    دقت کردین تصاویر ساختمان های غزه که از شبکه خبر خودمون پخش میشه ، چقدر شیک و لوکس هستند؟! ، همچین ساختمانهایی را فقط در بعضی از مناطق شمال شهر تهران میتوانید ببینید ، بیچاره مردم مستضعف غزه که مجبورند در همچین ساختمان های شیک و لوکسی زندگی کنند و دارن زجر می کشند، در عوض مردم سیستان و بلوچستان خودمون تو کپر و مردم جنوب شهرمون در حلبی آباد زندگی میکنند و کیف میکنند !

    نظرات شما -
    • رابی
      0

      اون نخاله حماس علنا و در یک مصاحبه تلویزیونی گفت که این ساختمان ها را ایران برای آنها ساخته است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها