شکایت‌ها از احمدی نژاد به کجا رسید؟

معاون اول در دولت حسن روحانی در پی شکایت محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس به ۱۲ ماه حبس تعزیری محکوم شده است و ماجرای این شکایت به مناظره‌های اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۶ و در جریان انتخابات ریاست جمهوری یازدهم برمی‌گردد.

شکایت‌ها از احمدی نژاد به کجا رسید؟

 جهانگیری پس از ۶ سال با اتهام وارد کردن افترا به قالیباف با عناوینی همچون «تصرف غیرقانونی در وجوه و اموال دولتی» با رای قطعی دادگاه به یک سال زندان محکوم شده است.

اما ماجرا چه بود؟

اسحاق جهانگیری به عنوان کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در جریان مناظره سوم در اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۶، گفته بود: «قالیباف در دوره شهرداری تهران، ۲،۲۰۰ میلیارد تومان از املاک شهر را بخشیده، آپارتمان ۱۰ میلیارد تومانی را با دو میلیارد تومان واگذار کرده و در امور نمایندگان مجلس و شورای شهر مداخله و اعمال نفوذ کرده است.»

معاون اول دولت حسن روحانی همچنین در بخش دیگری از اظهاراتش گفته بود که قالیباف مانع از تحقیق و تفحص مجلس در خصوص شورای شهر شده و افشاگر علیه شورای شهر را زندانی کرده یا موجب بروز تخلفات گسترده حول‌وحوش بانک‌های اطراف شهرداری شده و سهام برخی بانک‌ها را به یک مفسد اقتصادی منتقل کرده است.

اعلام این موارد از سوی جهانگیری اکنون سبب دریافت حکم حبس شده است هرچند که سرورالسادات مقیمی، وکیل اسحاق جهانگیری به این محکومیت واکنش نشان داد و گفت: اگرچه رای صادره بدوی بوده و ما در فرصت قانونی با مستندات کافی به آن اعتراض خواهیم کرد لکن متاسفانه برخلاف مر قانون و ممنوعیت صریح قانونی مفاد رای غیرقطعی از ناحیه برخی خبرگزاری‌ها منتشر شده است.

نکته قابل توجه دیگر اینکه جهانگیری در حالی به دلیل اظهاراتش در مناظره‌های انتخاباتی محکوم شده است که حافظه تاریخی و سیاسی کشور فراموش نکرده محمود احمدی نژاد در جریان مناظره‌های انتخاباتی سال ۱۳۸۸ اتهامات فراوانی به چهره‌های شاخص کشور مطرح کرد، برخی همچون خانواده مرحوم هاشمی رفسنجانی و محسن صفایی فراهانی هم علیه او شکایت کردند، اما این شکایت‌ها یا نتیجه‌ای نداشت یا رای آن رسانه‌ای نشد.

منبع: فرارو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 13
  • محمدرضا
    0

    چون حق با دکتر احمدی نژاد بوده و اگه رسانه‌ای میکردن خیلی های دیگه هم تشت رسواییشون می‌افتاد

  • محمد
    1


    چرا احمدینژاد؟ احمدی‌نژاد که گل بود، شکایت از حسن کلید به کجا رسید؟

  • خجسته
    2

    چرا محموداحمدی نژاد به این خانواده پاک یعنی پاک نه ها پاکککککککککک اتهات تهمت افترامیبندد باید محاکمه شوند حالاکه پدر نیست حمایت کند پس خائن باید محاکمه شود....

  • alip
    2

    داغ دل شما از احمدی نژاد تمام نخواهد شد و تا عمر هرخبری بشه یه کانال هم به احمدی نژاد میزنی .تنها رییس جمهوری بود بعد از رجایی که برای مردم کار کرد و دست خیانتکاران را از بیت المال برید
    یه مشت گرگ و یه مشت نادان دشمنش شدن

  • ناشناس
    1

    خدا بهتر می داند

  • هادی
    6

    ضربه هایی که احمدی نژاد به انقلاب ومردم با تندروی هایش زد و کلی تحریم به مردم تحمیل کرد اگر قانونی وجود داشت خودبخود باید محاکمه میشد ونیاز به شکایت نبود .

  • جاوید
    0

    درود براحمدی نژاد قهرمان منجی مستضعفان

  • علی
    1

    به شدت عدالت در قضاوت تو کشور حاکم هست

  • محمد
    0

    آب را بریزید اونجایی که میسوزه

  • ناشناس
    0

    الان شرایط طوری است که دلسوزان واقعی در گوشه و‌کنارند و کاری از دستشان بر نمی آید و آخرش هم از فرط ناراحتی سکته خواهند کرد و می‌میرند . این مورد را فقط بدانیم که اگر خانه های مسکن مهر نبود این جمعیت الان کجا ساکن بودند . به لطف دولت دو تا روحانی الان مردم زیر زمین نشین . زاغه نشین . پشت بام نشین . موتور خانه نشین و....شده اند . آیا آمریکا و اسراییل باعث و بانی بی خانمانی و بیماری ماست .

  • ناشناس
    0

    احمدی نژاد به کی حمله کرد.‌؟ و اسی ... به کی!!!!؟؟؟ تفاوت بین زمین و آسمانه!

  • ناشناس
    0

    احمدی نژاد جان کجایی نه گوشت داریم نه چایی احمدی نژاد کجایی....

  • 0

    هرچقدر هم احمدی نژاد را با سیاست بخواهند بین ملت بدنام کنند احمدی نژاد دردل مستضعفان جای داره

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها