عباس سلیمی نمین در گفتگو با خبر فوری:

جریان پایداری سابقه خوبی در اتحاد ندارد/ تندروی نتیجه عکس می‌دهد/ جریان سنتی اصولگرایان اهل تولید فکر در حاکمیت نیست

مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران گفت: پایداری‌ها به قاعده‌مندی پایبند نیستند در حالی که جریاناتی که وفاداری خود به قاعده‌مندی را بیشتر ثابت می‌کنند، ماموریتی مهم‌تری در این کارزار دارند.

جریان پایداری سابقه خوبی در اتحاد ندارد/ تندروی نتیجه عکس می‌دهد/ جریان سنتی اصولگرایان اهل تولید فکر در حاکمیت نیست

عباس سلیمی‌نمین، فعال سیاسی اصول‌گرا و مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران در گفت‌وگو با خبرفوری اظهار کرد: نمی‌گویم در گذشته نقیضه‌ای در اصول‌گرایان وجود نداشته، اما طبیعی است که وقتی چندین گرایش بخواهند با هم در یک جمع کار کنند، اختلافات جدی داشته باشند. بنده معتقدم اصول‌گرایان در این دوره به لیست واحد خواهند رسید زیرا به لحاظ قاعده‌مندی این بهترین راه برای یک کار جمعی و همچنین آسان کردن مسئله برای رای‌دهندگان است، چرا که رای‌دهندگان در کلان‌شهرها، گاهی برای جمع‌آوری اطلاعات و شناخت کاندیداها دچار مشکل می‌شوند در نتیجه اتحاد و اتقاق می‌تواند این مشکل را برای آنان ساده‌تر کند.

وی در خصوص اخباری که حول انشقاق اصولگرایان در هفته‌های اخیر منتشر می‌شود، افزود: برخی از اختلافات در نگرش است و برخی دیگر به زیاده‌خواهی‌ها برمی‌گردد، یعنی در کاری مشترک بعضی دنبال سهم بیشتر هستند. هر کار جمعی اصول و قواعدی دارد و پایبندی به آن‌ها مهم است و هر فرد و یا جریانی که پایبندی بیشتری در به قاعده‌مندی از خود نشان بدهد طبعا موفق خواهد بود. اصول‌گرایان نیز به اتفاق‌نظر خواهند رسید کما اینکه در دوره‌های قبلی هم به این جمع‌بندی رسیدند که باید به قاعده‌مندی پایبند باشند.

جریان پایداری سابقه خوبی در اتحاد ندارد

این روزنامه‌نگار اصول‌گرا در خصوص ادعای جریان پایداری مبنی بر وابستگی سبد رأی جناح اصول‌گرایان به این گروه گفت: تصور چنین امری بسیار غلط است، زیرا این جریان در انجام کار جمعی سابقه خوبی ندارد. پایداری‌ها به قاعده‌مندی پایبند نیستند در حالی که جریاناتی که وفاداری خود به قاعده‌مندی را بیشتر ثابت می‌کنند، ماموریتی مهم‌تری در این کارزار دارند.

وی تاکید کرد: برخی گمان می‌کنند اگر در آستانه انتخابات حرف‌های تندتر و جنجالی‌تر بزنند، شانس پیروزی‌شان بیشتر می‌شود در حالی که این تصور غلطی است و نباید تصور کرد مردم با توجه به تجاربی که از گذشته دارند، به عناصر تندرو اقبال خواهند داشت. تندروی در کسب آرا،  چندان موفقیتی را نصیب افراد نمی‌کند بلکه چه بسا نتیجه معکوس برایشان به بار بیاورد.

سلیمی‌نمین با اشاره به عملکرد جریان سنتی اصول‌گرا تصریح کرد: اصول‌گرایان سنتی گرچه هواداران خاص خود را دارند، اما نتوانسته‌اند دایره اثر‌گذاری‌ خود را افزایش دهند. در ارتباط با مسائل حاکمیتی لازم است فهم خود را افزایش دهیم زیرا حکومت‌داری روز به روز پیچیده‌تر می‌شود و در همین راستا جریان سنتی اصول‌گرایی نشان داده که خیلی اهل تولید فکر در بحث حاکمیتی و حکومت‌داری نیست. اگر جریان سنتی ائتلاف را بر اساس اصول همه‌فهم دنبال کند، طبیعتا قادر خواهد بود تحرک بیشتری به انتخابات بدهد و اگر به صورت جزیره‌ای عمل کند شانس بسیار کمی خواهد داشت.

وی ادامه داد: فعال کردن نیروهای طرفدار در هر کدام از سلایق و پیوندشان باهم، می‌تواند توفیقات اصول‌گرایان را بیشتر کند که کار بسیار سختی است زیرا برخی اصول‌گرایان بخاطر فهم ضعیفشان از حکومت‌داری چندان به قاعده‌مندی وفادار نیستند.

چالش میان دولت و مجلس طبیعی است

این فعال اصول‌گرا درخصوص احتمال استیضاح وزرا در مجلس با ایده پررنگ بودن تقابل و چالش بین دولت و مجلس در این دوره مخالفت کرد و وجود آن را امری طبیعی دانست.

وی تصریح کرد: مجلس و دولت هرکدام وظایفی دارند و در عین حال باید کار مشترکی را با یکدیگر دنبال کنند. افرادی که باید بین مجلس و دولت فعال باشند و مشکلات را برطرف کنند خیلی توانمند نیستند و همین امر بین دولت و مجلس مشکل ایجاد کرده‌است. تعامل بین مجلس و دولت کار بسیار پیچیده‌ای است که افرادی که در این زمینه قبول مسئولیت کردند، بیشتر بر مشکلات می‌افزایند و اگر نه وجود چالش میان مجلس و دولت امر خلاف قاعده‌ای نیست و تا حد زیادی طبیعی است.

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 5
  • ناشناس
    0

    حیف رای بیچاره شد ملت گوشت کیلو یک ملیون

  • ناشناس
    0

    برخی دیگر به زیاده‌خواهی‌ها برمی‌گردد/.مگه هدف خدمت به مردم نیست .مگه فی سبیل الله خدمت نمی کنید .مگه حسب وظیفه الهیتون کشته مرده خدمت نیستید .پس زیاده خواهی کدومه ؟

  • ناشناس
    0

    من صدمیلیارد تومان اول می گیرم بعداً رأی می دم درغیراین صورت رأی کیلو چنده

  • ناشناس
    0

    یعنی با این وضع مصیبت بار،باز هم برخی از مردم می خواهند بازار اینها را گرم کنند،اگه اینطور باشه،هر بلایی که سر ایران بیاید،حقش است!!!!

  • ناشناس
    0

    رای دادن یا ندادن،مساله این است!🙄🤔😳😠

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها