ایراد شورای نگهبان به طرح اساسنامه سازمان فنی و حرفه‌ای برطرف شد

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس از بر طرف شدن ایراد شورای نگهبان به طرح اساسنامه سازمان فنی و حرفه‌ای در نشست امروز کمیسیون خبر داد.

ایراد شورای نگهبان به طرح اساسنامه سازمان فنی و حرفه‌ای برطرف شد

احمدحسین فلاحی در تشریح نشست امروز (یکشنبه 10 دی‌ماه) کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس، گفت: در نشست امروز مورد ابهامی مربوط به طرح اساسنامه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای بررسی و پس از رفع ابهام مد نظر شورای نگهبان این ابهام به رأی اعضا گذاشته شد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی افزود: موضوع بند ابهامی شورای نگهبان در خصوص اختصاص نیم درصد از طرح‌های تملک دارای سازمان فنی و حرفه‌ای جهت آموزش نیروی انسانی همان طرح بود که با رفع ابهام این بند مجددا به شورای نگهبان ارجاع شد.

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس اضافه کرد: با توجه به اینکه این طرح بر اساس اصل 85 قانون اساسی مورد بررسی قرار گرفت، نیازی به ارائه این رفع ابهام به صحن علنی مجلس نیست و این مصوبه مستقیما به شورای نگهبان ارجاع شد.

وی ادامه داد: دستور کار بعدی کمیسیون بررسی بند ارجاعی از صحن در خصوص طرح اصلاح قانون تأسیس و اداره مدارس و مراکز غیردولتی بود که بندی درباره استحکام بنا و ایمنی ساختمان مدارس غیردولتی مورد بررسی و رسیدگی قرار گرفت و برای ارائه به صحن آماده شد.

منبع: خانه ملت
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها