مروری بر مواضع وزیر خارجه ایران پس از انتقادات از عملیات موشکی سپاه

دفاع از انتقام در داووس!

در شرایطی که ایران موضعی قاطع در قبال تروریست‌ها گرفته، شاهد واکنش‌های مختلفی از سوی دولت‌های عراق و پاکستان هستیم، اما در این میان رویکرد وزیر امور خارجه کشورمان بر مدار عقلانیت و با نیت ساخت فضایی بدون تنش است.

دفاع از انتقام در داووس!

از روزی که تروریسم، مراسم سالگرد شهید سردار سلیمانی را خونین کرد، مقامات ایران بارها و بارها وعده دادند که پاسخی قاطع و با مشتی آهنین را به این سلسله جنایات نشان خواهندداد. عاقبت از دوشنبه شب لحظه موعود انتقام فرارسید و چندین موشک بالستیک فاتح110 و خیبرشکن به هدف نابودی مقر تروریست‌ها در اربیل، ادلب و ... شلیک شد.

این اما نقطه پایان انتقام ایران نبود و سه شنبه، 26 دی ماه هم شاهد شلیک موشک های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مناطقی از پاکستان بودیم که تبدیل به مقر گروهک جیش الظلم شده بود.

حالا اما در این دو روز واکنش‌های دولت‌های عراق و پاکستان به این حملات سپاه علیه مقر تروریست‌‍ها عجیب بوده‌است. دولت عراق و نخست وزیر آن، محمد شیاع السودانی در صحبت‌های خود این عملیات را زیر سوال بردند و اعلام کردند از طریق نهادهای بین المللی این مساله را پیگیری می کنند. از سوی دیگر دولت پاکستان هم بیانیه ای از طریق وزارت امور خارجه خود منتشر کرده و اعلام کرده: تمامی مراودات دوجانبه با ایران به حالت تعلیق درآمده و تمام سفرهای سطح بالا را در جریان بود یا برنامه‌ریزی شده بود، متوقف می‌کنیم. دولت پاکستان حتی سفیرش را هم از ایران فراخوانده تا وضعیت به شکلی بغرنج و پیچیده پیش رود.

در همین رابطه بخوانید:

امیرعبداللهیان: حملات سپاه دفاع مشروع از خود بود/ یمنی‌ها هیچ دستوری از ما نمی‌گیرند

اما رویکرد ایران تاکنون چه بوده است؟ مهمترین شخص این روزهای کشور، امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان است. او که در اجلاس داووس شرکت کرده بود، اینگونه صحبت کرد: هیچ تعارفی با تروریست های داخل خاک عراق و پاکستان که امنیت ایران را تهدید می کنند، نداریم. ما همواره بخش مثبت تحولات منطقه هستیم. بهترین مستشاران نظامی ما در مبارزه با داعش به شهادت رسیدند. فراموش نکنید در سال های گذشته بهترین مستشاران نظامی ما برای مبارزه با داعش در عراق و سوریه و منطقه به شهادت رسیدند. امنیت منطقه امنیت جمهوری اسلامی ایران است.

وی همچنین تصریح کرد: به وزیر خارجۀ اوکراین گفتم اگر پهپاد ایرانی در اوکراین استفاده شده به ما مدارک ارائه کنید. تیم فنی عالی‌رتبه ایران و اوکراین در عمان باهم دیدار داشتند و اوکراینی‌ها گفتند می‌رویم سند می‌آوریم. تا الان بارها پیگیری کردیم اما خبری از سند نشده.

همه این اظهارات نشان از یک موضوع خاص دارد. امیرعبداللهیان در این روزهای سخت با مواضع درست و عاقلانه ای که گرفته هم قدرت ایران را به رخ تروریست ها کشیده، هم به همسایگان ایران این پالس را داده که خط قرمز کشورمان امنیت است و در این خصوص هیچ مماشاتی پذیرفتنی نیست.

photo_5854792705606009151_y

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • باران
    8

    آقای امیر عبداللهیان مرد موقر و موجهی است برای ایشان و برای همه مقامات دلسوز ایرانی آرزوی موفقیت دارم

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      امروز صبح نتیجه صحبت ها مشخص شدو معلوم شد چقدر نتیجه بخش بوده !!!!

  • ناشناس
    0

    ما که پخش زنده دیدیم جور دیگه برداشت کردیم

  • ناشناس
    0

    عین اله باقرزاده

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها