فرمانده نیروی دریایی سپاه:

زمانی حتی کلمه فضا را نمی‌تونستیم بنویسیم، اما الان موجود زنده و ماهواره به فضا می‌فرستیم/ امروز در اوج قدرتیم/ از مشکل معیشتی هم عبور می‌کنیم

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: زمانی حتی کلمه فضا را نمی‌تونستیم بنویسیم، اما الان به فضا موجود زنده و ماهواره می‌فرستیم؛ لذا این‌ها بیانگر نقش و دستاوردهای انقلاب است؛ روز به روز داریم پیشرفت می‌کنیم به همین دلیل وقتی دشمنان می‌بینند پیشرفت می‌کنیم، بهانه می‌آورند و مشکلاتی مانند مشکلات اقتصادی و معیشتی برای مردم ایجاد می‌کنند.

زمانی حتی کلمه فضا را نمی‌تونستیم بنویسیم، اما الان موجود زنده و ماهواره به فضا می‌فرستیم/ امروز در اوج قدرتیم/ از مشکل معیشتی هم عبور می‌کنیم

سردار دریادار «علیرضا تنگسیری» در گفت‌وگویی رادیویی درباره انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن اظهار داشت: انقلاب اسلامی مانند درختی بود که خداوند متعال آن را با باغبانی حضرت امام خمینی (ره) در زمین ایران اسلامی کاشت و شهدا با خون خود آن را آبیاری کردند به نحوی که امروز به درختی تنومند تبدیل شده و ثمرات زیادی هم داده است.

وی با اشاره به توطئه‌های دشمنان علیه انقلاب اسلامی طی ۴۵ سال گذشته، گفت: تمام این سال‌هایی که پشت سر گذاشتیم، با سختی‌ها و مشکلات متعددی که دشمنان برای ما ایجاد کرده بودند، مواجه بودیم.

فرمانده نیروی دریایی سپاه ادامه داد: انتظارمان بر این است که جوانان موضوع و نقش انقلاب اسلامی را درک کنند؛ زیرا انقلاب اسلامی ثمره خون پاک شهدا و تمام کسانی است که سال‌های سال در این انقلاب و برای این انقلاب زحمت کشیدند.

بیشتر بخوانید: فرمانده نیروی دریایی سپاه:اگر خدایی ناکرده برای نظام جمهوری اسلامی اتفاقی بیفتد، اسلام ۲۰۰ سال به عقب برمی‌گردد/ جمهوری اسلامی حرم است و اگر این حرم ماند، دیگر حرم‌ها می‌مانند

سردار تنگسیری یادآور شد: زمانی که انقلاب کردیم، جمعیت ما ۳۳ میلیون بود و روزانه شش میلیون بشکه نفت می‌فروختیم و هیچ درگیری و جنگی هم نداشتیم؛ اما امروز انقلاب اسلامی با جمعیت ۸۰ میلیونی و فروش روزانه حداکثر ۲ میلیون بشکه نفت و با این مشکلاتی که وجود دارد، کارهایی که طی این سال‌ها در بحث عمران و آبادانی شهره‌ها و روستاها انجام داده، با سال‌های قبل از انقلاب، قابل مقایسه نیست.

وی اضافه کرد: به عنوان مثال از لحاظ بهداشتی و درمانی پزشک‌های ما در قبل از انقلاب بیشتر هندی و پاکستانی بودند و بیمارستان هم به اندازه کافی نبود، یا در رابطه با راه‌های ارتباطی، بزرگترین اتوبانی که آن زمان داشتیم، اتوبان تهران قم بود و حتی در رابطه با توسعه علم و دانش کارهایی که در ۴۵ سال اخیر صورت گرفته با قبل از آن به هیچ عنوان قابل مقایسه نیست.

فرمانده نیروی دریایی سپاه درباره ثمره‌های انقلاب هم عنوان کرد: بعد از انقلاب توجه زیادی به حوزه‌های مختلف عمران و آبادنی در شهرها و روستاها شده است و این توسعه‌ها در حالی روی داده که در طی سال‌های پس از انقلاب با دشمنان و مشکلات متعددی از جنگ تحمیلی گرفته تا جنگ اقتصادی و فرهنگی، رو برو بودیم.

سردار تنگسیری در ادامه تصریح کرد: امروز چنانچه وضعیت کشور مصر را به لحاظ اجتماعی و فرهنگی ببینید، بعد با وضعیت موجود کشورمان کنار هم بگذارید، تفاوت‌ها را متوجه خواهید شد و این نشان می‌دهد که پیشرفت‌های بسیار زیادی تاکنون صورت گرفته است.

وی سپس در رابطه با پیشرفت‌های نیروی دریایی هم گفت: نیروی دریایی یک نیروی تخصصی است و قبل از انقلاب، آموزش‌ها را در کشورهایی مثل ایتالیا، آمریکا و انگلیس برگزار می‌کردند؛ چون آن زمان دانشگاه نظامی در بخش دریایی مثل دانشگاه امام خمینی (ره) و امام خامنه‌ای در نیروی دریایی نداشتیم؛ لذا مجبور بودیم برای فراگیری آموزش‌های لازم به خارج از کشور برویم؛ اما الان این آموزش‌ها در داخل کشورمان انجام می‌شود.

فرمانده نیروی دریایی سپاه همچنین درباره تجهیزات دفاعی کشور عنوان کرد: قبل از انقلاب بالاترین برد موشکی که در دریایی داشتیم ۴۰ کیلومتر متعلق به موشک «هارپون» بود، ولی امروز فقط از روی شناورهای کوچک ما که شش متری هستند، موشک‌هایی با برد ۳۰ کیلومتر شلیک می‌شود؛ موشک‌هایی که صفر تا صد آن در درون کشور ساخته شده است.

سردار تنگسیری افزود: علاوه بر این ما امروز ناوشکن و شناورهایی مثل شناور شهید «سلیمانی» می‌سازیم؛ البته شناورهای متعدد و پیشرفته‌ای تاکنون ساخته‌ایم به نحوی که درخصوص شناورهای تندرو پیشرو هستیم؛ زیرا در دنیا بی‌سابقه است که در سرعت ۹۰ نات و ۱۱۰ نات بتوان موشک شلیک کرد و این یعنی تمام سلاح‌های مورد استفاده را در داخل کشورمان ساختیم.

 قبل از انقلاب بالاترین برد موشکی که در دریایی داشتیم ۴۰ کیلومتر متعلق به موشک «هارپون» بود، ولی امروز فقط از روی شناورهای کوچک ما که شش متری هستند

وی در ادامه تاکید کرد: در زمان طاغوت، مهمات‌سازی وزارت جنگ آن زمان بالاترین محصول تولیدی، خمپاره ۶۰ و ۸۱ بود که آن هم با کمک مستشاران آمریکایی ساخته می‌شد، ولی الان همان وزارت دفاع، کشتی و موشک و هر آنچه نیاز باشد را می‌سازد و این نشان می‌دهد که نیروهای مسلح کشورمان در تولید ملزومات مورد نیاز خود رو به پیشرفت است.

فرمانده نیروی دریایی سپاه اضافه کرد: به عنوان مثال نیروی دریایی سپاه از موشک‌های ۳۰ کیلومتری تا هر آنچه که فکر می‌کنید را با کمک وزارت دفاع می‌سازد. در زمان طاغوت چند چیز را به ما نمی‌دادند، یکی موشک بالستیک بود که حتی با برد ۳۰۰ کیلومتر هم نمی‌دادند؛ یعنی بردی که به اروپا و جایی که آن‌ها فکر می‌کردند که شاید خطرناک باشد، در اختیار ما قرار نمی‌دادند؛ اما امروز ما علی‌رغم همه تحریم‌ها و مشکلات موشک‌های متعددی ساخته‌ایم.

سردار تنگسیری اضافه کرد: این پیشرفت‌ها باعث شده تا دانشجوهایی که میان و این واقعیت‌های امر را می‌بینند، متحول می‌شوند و می‌گویند، فکر نمی‌کردیم که این همه پیشرفت صورت گرفته است. ما در رسانه باید مقداری بیشتر کار کنیم؛ چون رسانه‌های مقابل ما خیلی قوی هستند و این یعنی باید برای اطلاع‌رسانی بسیار کار کنیم، برای اینکه کارهای بزرگی صورت گرفته است.

وی همچنین با ذکر خاطره‌ای بیان کرد: زمان طاغوت نفت که ملی شد، انگلیسی‌ها پالایشگاه نفت آبادان را تعطیل کردند؛ یعنی به نوعی ما را مورد تحریم قرار دادند؛ به همین جهت به ایتالیایی‌ها متوسل شدیم تا نفت را از مسجدسلیمان استخراج کنیم؛ البته نفتکش هم نداشتیم؛ لذا به ایتالیایی‌ها گفتیم که نفت ما را ببرد؛ اما سه فروند نفتکش که نفت ما را می‌بردند در اقیانوس هند، شناورهای انگلیسی جلوی آن‌ها را گرفتند و توقیف‌شان کردند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: وقتی این موضوع را به شاه کشور اطلاع دادند، گفت من چیزی ندارم که بخواهم با این‌ها مقابله کنم؛ لذا بگویید نفت یکی از نفتکش‌ها را بردارند و دو تای دیگر را اجازه تردد بدهند؛ بعد گفتند به این راضی نمی‌شوند که گفت دو تا را بردارند و یکی را به ما بدهند؛ اما الان آمریکایی که مدعی ابرقدرتی است، وقتی نفتکش ما را می‌گیرد (توقیف می‌کند)، ما هم در ازای آن، نفتکش آن‌ها را می‌گیریم و محکم در مقابل استکبار جهانی برخورد می‌کنیم.

دریادار تنگسیری تاکید بر اینکه در دوران طاغوت کسی جرأت نمی‌کرد که مقابل چنین کشورهایی بایستند، عنوان کرد: البته الان هم غیر از ایران کسی جرأت نمی‌کند که در منطقه مقابل این‌ها قد علم کند و ما داریم این را می‌بینیم؛ فرزندان انقلاب این‌گونه با آن‌ها برخورد می‌کنند؛ این‌ها عزتی است که کشور ما پیدا کرد.

وی با اشاره به اینکه امروز ما در اوج قدرت هستیم، تصریح کرد: زمانی حتی کلمه فضا را نمی‌تونستیم بنویسیم، اما الان به فضا موجود زنده و ماهواره می‌فرستیم؛ لذا این‌ها بیانگر نقش و دستاوردهای انقلاب است؛ روز به روز داریم پیشرفت می‌کنیم به همین دلیل وقتی دشمنان می‌بینند پیشرفت می‌کنیم، بهانه می‌آورند و مشکلاتی مانند مشکلات اقتصادی و معیشتی برای مردم ایجاد می‌کنند؛ به همین دلیل چنانچه همه مسؤولان تلاش کنند از این مشکل معیشتی هم عبور می‌کنیم و در جایگاه یک ابرقدرت اسلامی خواهیم بود.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با بیان اینکه در مقابل دشمن با آمادگی کامل در تنگه هرمز و خلیج فارس حتی در روز ۲۲ بهمن حضور داریم، گفت: امروز که به مانند یک کوه در مقابل دشمنان ایستادیم، این برگرفته از خون شهدا و ایستادگی مردم قهرمان‌مان است؛ لذا ما هم در خلیج فارس و در جایی که حق ملت ایران است، حضور داریم و به عنوان سربازان این ملت از منافع این کشور دفاع می‌کنیم.

منبع: ایلنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 18
  • ناشناس
    2

    همه این پیشرفت ها هم در دولت فعلی رخ داده است!!!

  • ناشناس
    0

    بروماهواره زهره درسال 1355روبخون که همین الانش نتونستین اندازه اون درمداربذارین

    نظرات شما -
    • از بزرگترها بپرس
      0

      زمانی ایرانی ارزش داشت و پاشو در کشورهای مختلف میزاشت همه بهش احترام میزاشتن
      زمانی ریال ایران ارزش داشت و با همین پول میرفتی اروپا همونجا برات چنج میکردن و بهت احترام میزاشتن
      زمانی محیط زیست ارزش داشت و جنگلهای ایران نابود نشده بود
      زمانی هیرمند و سیستان ارزش داشت و بادیه نشین وحشی حق آبه رو بالا نمیکشید و قلدری نمیکرد

  • یاسر
    0

    اوج قدرت یک کشور زمانیست که اکثریت ملت پشت سرش باشد اوج قدرت یک کشور زمانیست که ملتش گرسنه نباشد اوج قدرت یک کشور وقتیست که اقتصادش شکوفا و رشد اقتصادی بالا و ورشکسته نباشد و اوج قدرت یک کشور زمانیست که پول ملی فاقد ارزش نباشد و دلار 55 هزار تومان نباشد و اوج قدرت یک کشور به جوانانش وابسته است که امید و انگیزه داشته باشند.

  • انا عمار
    30

    با سلام و آرزوی سلامتی و طول عمر بیشتر برای رهبر معظم جهان اسلام امام خامنه‌ای اعلام می‌کنم بلطف خدا نابودی یهودیان نزدیک است و امت اسلامی تا نابودی کامل یهودیان آرام نمی‌گیرند ، دیگر جهان به جائی رسیده که تحمل ظلم یهودیان امکان پذیر نیست سرنوشت یهودیان نابودیست . جانم فدای امام خامنه‌ای و درود بر سپاه پاسداران و سربازان گمنام

  • ناشناس
    0

    پس شهید چمران که ازدانشگاه دارالفنون رفت ناسا کجا تونست بورس بگیره دومین اسکادران هوایی ومسافربری دنیاروداشتیم بامستشاران واستادان ومتخصصین اموزش دهنده برترجهانی وقتی ازیه بلاهاتی مثل شیخ قمی وشاه فتحعلی شاه انرژی هسته ای ومرکزغنی سازی دردهه چهل تولید کردیم این که میمون درجوقراردادیم روهم یه کشوربدوی مثل نیجرتونست بفرسته وماهواره درمداردرجه سوم

  • ناشناس
    0

    ماهواره زهره وناهیدقبل ازانقلابه

  • ناشناس
    0

    مشکل فقط گرانی مواد غذایی نیست آقا ۳ روز قبل رفتم لوازم یدکی موتور سیکلت یک عدد لنت یک عدد درب پوش لنت با یه دونه پدال ترمز موتور سیکلت و دستمزد مکانیک هزینه ش شد ۷۰۰ هزار تومان به سادگی یارانه یک ماه به باد رفت.

  • ناشناس
    0

    حاجی یک نگاهی هم به پرایدهای سی سال قبل تو خیابان هم بنداز بد نیست حداقل خودت بفهمی چی می گی

  • ناشناس
    0

    با فرمول اینها ما برترین کشور جهان هستیم و بهترین رفاه را در سطح بین الملل داریم

  • ناشناس
    0

    کسی که از سر شکم سیری و رفاه ومرفهی بی درد حرف میزند چه غم گرسنگان را دارد خیال میکند همه مثل خودش هر چه بخواد براش فراهمه

  • ناشناس
    0

    ایران هر چیزیش داغون باشه، ضرب المثل هاش طلاست.
    که میفرماید: مشک آنست که خود ببوید، نه آنکه عطار بگوید.

    نظرات شما -
    • خخخخ
      0

      یا در جایی می فرمایند دختری که ننش ازش تعریف کنه بدرد داییش میخوره خخخخ

  • J
    0

    اگر شما نمیتوانستی کلمه فضا را بنویسی مشکل از معلم کلاس اولت بوده و یا خودت که بازیگوش بودی و تنبل و درس نخوان

    نظرات شما -
    • خخخ
      0

      احتمالا ایشونم دکترت الان که گیر کردیم بین دکتر ها دکتر رئیسی دکتر مطیعی حتی مورد داریم گفته دکتر علم الهدی

  • ناشناس
    0

    خخخخخخخخ.

  • عارف
    0

    شما خیلی وقته از مشکلات معیشتی عبور کردین،چون بچه هاتونو با لابی گری با طرح ایثارگری استخدام ارگانهای دولتی کردید آنوقت ما که ۲۳ سال سابقه داریم جون لابی نداشتیم همچنان با قرارداد شرکتی مشغولیم با این تفاوت که بچه هاتون با ۴ سال سابقه دوبرابر ما دریافتی دارن

  • ناشناس
    0

    من هیچی نمیگم وچون باتمام حواسم دارم همه چیز این مملکتو درک میکنم ومثل مسئولین که این روزها حالشون آنقدر خوشه که با حرفهای خنده دارشون حال ملت را بیشترخراب میکنن همسو میشوم وفقط میتونم با صدای بلند وبابی عاری فراوان بگم خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها