بررسی قانون افزایش تعطیلات آخر هفته، بعد از تعطیلات نوروز در مجلس به جریان می افتد

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: رسیدگی به لایحه اصلاح ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری درباره کاهش ساعت کاری ادارات و افزایش تعطیلات پایان هفته در دستورکار نمایندگان در جلسه روز (یکشنبه ۲۰ اسفند ماه) قرار داشت.

بررسی قانون افزایش تعطیلات آخر هفته، بعد از تعطیلات نوروز در مجلس به جریان می افتد

حسین گودرزی سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به آخرین وضعیت بررسی لایحه کاهش ساعت کاری کارکنان و افزایش تعطیلات پایان هفته، گفت: رسیدگی به لایحه اصلاح ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری درباره کاهش ساعت کاری ادارات و افزایش تعطیلات پایان هفته در دستورکار نمایندگان در جلسه روز (یکشنبه ۲۰ اسفند ماه) قرار داشت که نمایندگان در این جلسه پس از استماع نظرات موافقان و مخالفان با کلیات لایحه مذکور با اکثریت آرا موافقت کردند.

وی افزود: با نظر رئیس مجلس این لایحه دو شوری شد یعنی اینکه برای بررسی جزئیات مجدداً به کمیسیون اجتماعی ارجاع شد.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی درباره جزئیات این لایحه ، گفت: این لایحه مربوط به افزایش تعطیلات پایان هفته به ۲ روز و همچنین کاهش ساعت کاری کارکنان از ۴۴ ساعت به ۴۰ ساعت در هفته و همچنین مسئله مربوط به دو روز تعطیلی یعنی پنج‌شنبه و جمعه یا جمعه و شنبه است.

گودرزی بیان کرد: اعضای کمیسیون اجتماعی با توجه به اهمیت موضوع پس از پایان تعطیلات نوروز در اولین جلسه مجدداً جزییات لایحه مذکور را بررسی کرده و گزارش نهایی جهت بررسی در جلسه علنی به هیئت رئیسه ارائه می‌شود.

منبع: تسنیم
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 8
  • ناشناس
    3

    اگر قرار است دو روز در هفته تعطیل رسمی و عمومی باشد این دو روز هفته باید شنبه و یکشنبه باشد تا با تعطیلات هفتگی اکثریت کشورهای جهان هماهنگ و متحدالشکل باشد.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      برای کارگران بخش خصوصی هم بایدباشه ضمنا کارت هدبه مناسبتی هم باید دولت ب کارگران خصوصی بدهد و اینکه ماسمالی بسه

    • ایرانی آباد و آزاد
      0

      از آنجا که اینها چهل و شش ساله بر خلاف رودخانه و قوانین بین المللی و خلاف نظر و رای و خواست اکثریت مردم و مصالح و زندگی اونها فکر و رفتار و عمل می کنند پس تعطیلی شنبه میسر نمی باشد !!!

  • ناشناس
    3

    تکلیف لایحه عفاف و حجاب را معلوم کنید

  • ناشاس
    1

    دیگر شاغلین پس چه آنها کار کنن ومالیات دهند تا کارکنان اربابی استراحت کنند چه خر تو خری شده چه دولتی وچه مجلسی ئچه حکومتی اگر کاهشی است باید برای نمام مملکت باشد نه برای حقوق بگیران از جیب ملت پس گروها وتشکلهای کارگری مرده اند اعتراض عمومی نمی کنند

  • ناشناس
    1

    چیه ما با جهان هماهنگه
    اقتصادمون رفاهمون حقوقمون تفریحاتمون....
    قبل حرف زدن یه کن فکر کن

  • ناشناس
    0

    لطفا ملت را سرکار نگذارید واصل کار شما این نیست

  • ایرانی آباد و آزاد
    0

    مجلس بی خاصیت و پر هزینه برای مردم .....
    مجلس آینده با این ترکیب بدتر و پر تنش تر از مجلس فعلی خواهد بود متاسفانه ..

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها