درخواست جانشین مصباح یزدی برای مهلت دادن به دولت رئیسی

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در گفتگویی خاطرنشان کرد: ما باید به دولت مهلت بدهیم چراکه‌ مطمئن هستیم دولتمردان ما می‌خواهند که مشکل تورم و رشد تولید را حل کنند.

درخواست جانشین مصباح یزدی برای مهلت دادن به دولت رئیسی

«محمود رجبی»، رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) و جانشین مصباح یزدی در گفت‌وگویی داشته است به شعار سال تعیین شده از سوی رهبری واکنش نشان داد. بخش هایی از این گفتگو را بخوانید؛

* اگر فرمایش رهبری جدی گرفته شود در ابعاد مختلف می‌تواند مشکلات معیشتی جامعه را حل کند.

*جهش تولید موجب اشتغالزایی میشود. افزایش تولید هم موجب می‌شود مردم بتوانند با قیمت کمتر و ارزان‌تری به فرآورده‌های تولیدی دست پیدا کنند و هم از طریق جهش تولیدی که رخ می‌دهد صادرات بیشتری خواهیم داشت و ثروت ملی هم افزایش یافته و تورم کاهش می یابد.

*نخستین گام برای اینکه مردم بتوانند نقش خود را در عرصه تولید به‌آسانی ایفا کنند این است که قانونگذاران، فرایند قانونی مشارکت مردم در اقتصاد را کوتاهتر، سهل‌تر و روانتر کنند. باید موانع پیش‌روی مردم برای ورود به اقتصاد برداشته شده و فرایندها سهل، آسان و روان و کوتاه شود تا به آسانی بتوانند در عرصه جهش تولید مشارکت کنند.

* پشتیبانی قوه قضاییه در مواردی که دستگاه‌ها به لحاظ تعامل و ورود در عرصه فرایند تولید با اختلافاتی مواجه می‌شوند به مشارکت مردم در عرصه تولید کمک می‌کند.

*برخی از قوانین بانک موجب شده بود که افراد سودجو بتوانند با ترفندهایی حق صاحب آن کارخانه‌ها که می‌خواست کارخانه خود را به رونق برساند در حالی که با پشتیبانی قوه قضاییه می‌توان جلوی این موانع و آسیب‌ها را گیرد بنابراین قوه قضاییه می‌تواند در این زمینه نقش جدی ایفا کند.

* قوه مجریه می‌تواند پشتیبانی‌های لازم و زمینه ورود از سرمایه‌گذارانی که می‌خواهند در عرصه تولید نقش‌آفرینی کنند را هم به لحاظ امکاناتی که در اختیارشان قرار می‌دهد و هم به لحاظ پشتیبانی‌های اجرایی و اعمال قوانین، فراهم کند.

*دولت باید بانک‌ها را موظف کند که در عرصه تولید ورود کنند کما اینکه اقداماتی هم در این زمینه صورت گرفته و اثرگذار بوده است.

*با مردمی‌سازی فعالیت‌های اقتصادی و نظارت و پشتیبانی دولت قطعا مردم بهتر می‌توانند این کار را انجام دهند اما اگر خود دولت تصدی‌گری کنند طبیعی است که هم انگیزه مردم در مشارکت و هم زمینه‌های حضور مردم در مشارکت کاهش می‌یابد.

*دولت در حد توان اقداماتی در زمینه مهار و رشد تورم انجام داده است اما گاهی توقع‌ها بیش از اینها است لذا باید تلاش بیشتری صورت بگیرد. گاهی برخی از مسائل اجتماعی پیچیدگی‌های خاص خود را دارد و عناصر مختلفی در آن نقش‌آفرینی می‌کنند.

*ما باید به دولت مهلت بدهیم چراکه‌ مطمئن هستیم دولتمردان ما می‌خواهند که مشکل تورم و رشد تولید را حل کنند و تا اندازه‌ای هم موفق بوده‌اند. گزارش‌های رسیده و ارزیابی‌های صورت گرفته در کل نشان از عزم دولت به سوی مهار تورم دارد و قدم‌هایی نیز در این زمینه برداشته شده است.

منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 13
  • ناشناس
    0

    تاکی،تاقیامت

    نظرات شما -
    • حسن ستار
      0

      بله آخه اینها خودرا کلیدداربهشت میدانند

  • 🐜
    0

    سالی که نکوست از بهارش پیداست ماستی که ترش است از تقارش پیداست!!! سال ب سال باید بگیم دریغ از پارسال چونکه رییس جمهور در ایران یعنی مترسک سرجالیز!!!

  • رحیم
    0

    جناب دوسال از دولت فعلی گذشت دلار 26 هزار تومانی شده 65 هزار و گوشت کیلویی 700 هزار و کرایه خانه دیگه وحشتناک بد بخت مستاجران انوقت تومیگی فرصت بدید تورم را کنترل کنند شما اگر درد مردم را داشتی این حرف را نمیزدی

  • ناشناس
    0

    جهش و رشد تولید، مهار تورم و .... با امر و نهی اجرایی نمیشود.
    دنیا نمی‌خواهد ایران پیشرفت کند چون دنیا بر این باور است که ایران برخلاف تمامی قوانین بین آلمالی عمل میکند. از غنی سازی هسته ای بدون مجوز آژانس ، گرفته تا اجرای حقوق بشر ناقص برای مردم و انتخابات حداقلی و...

  • ناشناس
    0

    این دولت صلاحیت لازم را برای اداره کشور ندارند اقا چندین بار تذکر لازم را دادند کو گوش شنوا

  • ناشناس
    0

    ۴۵ سال مهلت بس نیست!

    نظرات شما -
    • حسن ستار
      0

      نه اینها هنوزدراول راه وگام دوم به گفته خودشان هستند!

  • ناشناس
    0

    می خواهند مشکل را حل کنند ،ولی بلد نیستند

  • ناشناس
    0

    تو رو به خدا به جای مهلت دادن به رئیسی به مردم مهلت نفس کشیدن زیر بار گرانی و بدبختی های زندگی را بدهید دین و ایمان تون کجا رفته به فکر مردم باشید

  • ناشناس
    0

    شیخ اگر راکاشتن سبز نکرد

  • ناشناس
    0

    باخانه نشینی متخصصان و پست دادن به افراد بی تجربه، هر چه مهلت دهید کارها بدتر خواهد شد!!! روزی هم حداد عادل می گفت باید احمدی نژاد را تحمل کنیم!! اما مردم بودند که مشکلات را تحمل می کردند!

  • ناشناس
    0

    این مشکلات کشور یک روزه وده روزه بوجودنیامده که ده روزه حل شودمشکل کشورما کسانی هستند که دربدن دولتند وسرمایه های کلاهخود راروانه بازار نمودند ودرکل بازار دراختیارقشر خاصی میباشد لذا دولت بنظرم هیچ نقش مثبتی دربازار ندارد ونمی تواند بازار راکنترل نماید نمونه چه اتفاقی توی ۱۲روزاول سال افتاده که مثلا گوشت قرمزاسفند باقیمت ۴۸۰ تومان بعداز۱۲روزشده ۷۰۰ و۷۲۰ هزارتومان اشغالگران برنج پاکستانی ۴۷۰ وجالب افزایش حقوق سالنه ۲۰درصد حالا مقایسه کنید وتا پایا سال چه خواهد شد وقشر کارگر وکارمند وبازنشسته چه کنند بااین تورم افسار گسیخته

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها