وزیر خارجه خواستار واکنش سازمان ملل در محکومیت اسرائیل شد

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در تماس با آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل خواستار واکنش مناسب این سازمان در محکومیت حمله اسرائیل به بخش کنسولی سفارت ایران در سوریه شد.

وزیر خارجه خواستار واکنش سازمان ملل در محکومیت اسرائیل شد

 

امیرعبداللهیان امروز سه‌شنبه اعلام کرد که در تماس با گوترش خواستار واکنش مناسب و صریح شورای امنیت در محکومیت جنایت اخیر رژیم صهیونیستی در حمله تروریستی به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و ترور مستشاران رسمی نظامی ایران و اتباع سوریه شده است.

امیرعبداللهیان در حساب ایکس خود نوشت: در این مکالمه تلفنی، دبیرکل سازمان ملل با محکومیت این جنایت، مراتب تسلیت خود را ابراز داشت.

در این گفتگوی تلفنی، آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل متحد ضمن ابراز تسلیت در خصوص حملات رژیم صهیونیستی به بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق و شهادت تعدادی از مستشاران نظامی کشورمان، افزود؛ امروز سازمان ملل متحد نیز در همین رابطه بیانیه ای را صادر کرد و ما هر گونه حمله به افراد و اماکن دیپلماتیک را محکوم می کنیم.

 گوترش همچنین به سه نگرانی سازمان ملل متحد از جمله ضرورت برقراری فوری آتش بس، ارسال کمک‌های بشر دوستانه به غزه و ضرورت جلوگیری از گسترش دامنه جنگ تاکید کرد.

امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان نیز در این گفتگوی تلفنی از محکومیت و ابراز همدردی دبیر کل سازمان ملل متحد در خصوص حمله رژیم صهیونیستی به بخش کنسولی سفارت کشورمان در دمشق قدردانی کرد و افزود: جنایات اخیر رژیم صهیونیستی که منجر به شهادت هفت مستشار نظامی رسمی جمهوری اسلامی و شش شهروند بی گناه سوری و مجروح شدن برخی از آنان شد، نقض صریح کنوانسیون های بین المللی در مصونیت اشخاص و اماکن دیپلماتیک است.

وزیر خارجه تاکید کرد: انتظار ما این است که این اقدام تروریستی رژیم اسراییل  از سوی سازمان ملل متحد به شدت محکوم شود. 

وی همچنین خواستار کمک دبیرکل سازمان ملل متحد به برگزاری نشست فوق العاده شورای امنیت سازمان ملل در این خصوص شد.

وزیر امور خارجه کشورمان خاطر نشان ساخت: متاسفانه رژیم نسل‌کش اسرائیل امروزه جامعه بین المللی را به گروگان گرفته است و اقدامات این رژیم اشغالگر، صلح و امنیت منطقه و جهان را به خطر انداخته است.

امیرعبداللهیان در پایان از تلاش های دبیرکل سازمان ملل متحد در تلاش برای ارسال کمک های انسان دوستانه به غزه و به خصوص حضور مجدد شخص دبیرکل در مرز رفح قدردانی کرد.

رژیم صهیونیستی در جدیدترین جنایت خود روز دوشنبه با حمله به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق، سردار محمدرضا زاهدی، فرمانده سپاه قدس در سوریه و لبنان و 6 نفر دیگر از مستشاران نظامی ایران در سوریه را به شهادت رساند.

در جریان این تجاوز، ساختمان کنسولگری ایران در دمشق به طور کامل تخریب شد و به بخش هایی از ساختمان سفارت کشورمان نیز خساراتی وارد شد.

حسین اکبری سفیر ایران در سوریه در تشریح جزئیات این اقدام جنایتکارانه رژیم صهیونیستی گفت: اسرائیل با عدول از کلیه قوانین بین المللی در امتداد جنایات شش ماه اخیر خود در غزه، لبنان و سوریه اقدام به حمله به کنسولگری ایران در دمشق کرده است. رژیم صهونیستی و حامیان آن به خوبی می دانند که این جنایت بدون پاسخ نخواهد ماند.

منبع: تسنیم
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • رضا
    0

    شکایت پیش قاضی که شریک دزده!!!!!
    شورای امنیت فقط قانون جنگله فقط زبان زور میفهمند فقط و فقط و فقط
    شورای امنیتی که طی این چند ماه وحشیگری رژیم جعلی اسرائیل به کشتار و تجاوز زنان و کودکان مظلوم غزه چشم بسته انتظار عدالت داریم. این دولت های نجس غربی فقط و فقط و فقط زبان موشک میفهمند و لاغیر
    والسلام

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها