بیانیه وزارت امور خارجه درمورد پاسخ پهپادی و موشکی ایران به رژیم صهیونیستی

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در خصوص پاسخ به اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی علیه سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق بیانیه‌ای صادر کرد.

بیانیه وزارت امور خارجه درمورد پاسخ پهپادی و موشکی ایران به رژیم صهیونیستی

در بیانیه وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران آمده است: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در اِعمال حق ذاتی دفاع مشروع مصرح در ماده ۵۱ منشور ملل متحد و در پاسخ به تجاوزات نظامی مکرر رژیم صهیونیستی و به شهادت رساندن مستشاران رسمی نظامی ایران که به دعوت دولت سوریه در این کشور مشغول فعالیت بودند و به ویژه حمله نظامی مورخ ۱۳ فروردین ماه ۱۴۰۳ به اماکن دیپلماتیک کشورمان در دمشق، در تاریخ ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ مجموعه ای از حملات نظامی علیه پایگاه‌های نظامی این رژیم را به انجام رساندند.

در این بیانیه تصریح شده است: جمهوری اسلامی ایران ضمن تأکید مجدد بر پایبندی خود نسبت به اصول و اهداف منشور ملل متحد و حقوق بین‌الملل، بر عزم خویش برای دفاع قاطع از حاکمیت، تمامیت سرزمینی و منافع ملی خود در برابر هرگونه استفاده غیرقانونی از زور و تجاوز تأکید می‌کند.

همچنین در بیانیه وزارت امور خارجه آمده است: توسّل جمهوری اسلامی ایران به اقدامات دفاعی در اِعمال حق دفاع مشروع، نشان دهنده رویکرد مسئولانه ایران نسبت به صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی در زمانی است که اقدامات غیرقانونی و نسل‌کُشی توسط رژیم آپارتاید اشغالگر صهیونیستی علیه ملت فلسطین و تجاوزات نظامی مکرر این رژیم علیه دولت‌های همسایه و آتش افروزی در منطقه و فراتر از آن ادامه دارد.

وزارت امور خارجه در این بیانیه افزود: جمهوری اسلامی ایران در صورت لزوم در اتخاذ اقدامات دفاعی بیشتر در جهت صیانت از منافع مشروع خود در برابر هرگونه اقدامات متجاوزانه نظامی و استفاده غیرقانونی از زور، تردیدی به خود راه نخواهد داد.

اخبار لحظه‌ای جنگ را در اینجا پیگیری کنید.

منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 9
  • رابی
    17

    این فشفشه بازی دیگه قدیمی شده.اسرائیل اعلام کرد که تمام اون ۴۰۰ پهپادی را که با پول مردم گرسنه ایران ساخته شده بود و به سمت اسرائیل شلیک شد را منهدم کرده است‌. فردا منتظر پاسخ دندان شکن اسرائیل باشید .عملیات اونها مثل شما فیک نیست

    نظرات شما -
    • عاورین
      1

      تمام کشورهای غربی
      در برابر کشته شدن عربهای فلسطینی سکوت کردند
      دولتهاشون کاری نداشتند
      اما ایران با زبان فارسی
      که از قرون گذشته مورد حمله اعراب عزیز بوده
      داره از فلسطینی ها حمایت میکنه
      نتیجش
      دلار شد 68 هزار تومان

  • ناشناس
    10

    فقط ایران را ضایع کردید با این نمایش اقتدار

    نظرات شما -
    • مرگ بر وطن فروش
      2

      جالبه که اسکای نیوز اذغان میکنه که چند نقطه مورد هدف قرار گرفته با وجود حمایت جنایتکاران غربی. بعد شما وطن فروشان حرف مفت میزنید

  • ناشناس
    1

    گروههای مفت خور نیابتی کجا هستن؟ فقط پول می خورن؟ چرا اقدامی نمی کنن؟

  • کنزاکس
    1

    بقول بهمن مفید : ما گفتیم زدیم ، شما بگید زده

  • ناشناس
    2

    هیچ پهبادی حتی یک فروند فرصت شلیک موشک و بمباران پیدا نکرد. عجیب نیست؟! بنظرم مسئولین نظامی ما باید تجدید نظری در سیاست تولید و بکارگیری پهبادهای تهاجمی داشته باشند باز خدا را شکر موشک های بالستیک و کروز تا حدودی آبروداری کردند و از ۴۰ فروند ۱۲ تا به پایگاه هوایی اسرائیل اصابت کرد.

  • قلی
    2

    شلیک موشک به اقتصاد ورشکسته ایران!

  • ناشناس
    0

    کاش خرج بچه های زباله گرد و بی خانمانها میشد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها