وزیر خارجه آمریکا: «تصمیماتی» در مورد اتهامات حقوق بشری اسرائیل گرفته‌ایم

وزیر امور خارجه آمریکا گفت: تصمیماتی درباره نقض قوانین داخلی کشورش به دست اسرائیل اتخاذ کرده است.

وزیر خارجه آمریکا: «تصمیماتی» در مورد اتهامات حقوق بشری اسرائیل گرفته‌ایم

رویترز نوشت: آنتونی بلینکن گفت: درباره اتهاماتی مبنی بر اینکه اسرائیل مجموعه‌ای از قوانین ایالات متحده را که ارائه کمک نظامی به افراد یا واحدهای نیروی امنیتی را که مرتکب نقض فاحش حقوق بشر می‌شوند، ممنوع می‌کند، «تصمیماتی» اتخاذ کرده است.

«قوانین لیهی» که توسط سناتور وقت «پاتریک لیهی» در اواخر دهه ۱۹۹۰ تدوین شد، ارائه کمک نظامی به افراد یا واحدهای نیروی امنیتی را که مرتکب نقض فاحش حقوق بشر می شوند و به دست عدالت سپرده نشده اند، ممنوع می کند. در همین راستا سازمان خبری تحقیقاتی «پروپابلیکا» گزارش داد که یک کمیته ویژه وزارت خارجه موسوم به «مجمع بررسی لیهی» اسرائیل ماه‌ها پیش به بلینکن توصیه کرده بود که چندین واحد نظامی و پلیس اسرائیل از دریافت کمک‌های ایالات متحده به اتهام نقض حقوق بشر محروم شوند. این گروه خبری بلینکن را متهم کرده بود که هیچ اقدامی در راستای تحقیقات این کمیته انجام نداده است.

بلینکن در یک کنفرانس خبری در ایتالیا در مورد گزارش هایی مبنی بر اینکه به وزارت امور خارجه توصیه شده که کمک های نظامی به برخی از واحدهای نیروهای امنیتی اسرائیل را به دلیل نقض احتمالی حقوق بشر در کرانه باختری قطع کند، به طور کامل این گزارش ها را تایید نکرد اما قول داد که به زودی در این مورد تصمیمی گرفته خواهد شد.

او در پاسخ گفت: «من فکر می‌کنم شما به قانون به اصطلاح لیهی و کار ما بر اساس آن اشاره می‌کنید. “بنابراین این یک قانون بسیار مهم است. و قانونی است که ما آن را به طور کلی اعمال می کنیم. و زمانی که این تحقیقات را انجام می دهیم، این تحقیقات، چیزی است که زمان می برد. این باید با دقت بسیار انجام شود، هم در جمع آوری حقایق. و تجزیه و تحلیل آنها. شما به زودی نتایج را خواهید دید. من تصمیماتی گرفتم.»

گفتنی است آمریکا درحالی اصلی‌‎ترین حامی اسرائیل است که این رژیم در جنگ جاری در غزه بیش از ۳۴ هزار انسان را کشته که بیشترشان زن و کودک بودند.

منبع: شفقنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    راه قدسا برامون باز کنید .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها