نایب رییس کمیسیون امنیت ملی در واکنش به اظهارات کریمی قدوسی

قصد ساخت سلاح هسته‌ای و آزمایش آن را نداریم/ من تعجب می‌کنم از اظهارات یک نماینده؛ واقعا می‌خواهد کجا آزمایش کند؟

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی در واکنش به اظهارات یک نماینده گفت: به عنوان عضو کمیسیون تخصصی عرض می ‌کنیم که ما هیچگونه سلاح هسته ای نه ساخته‌ایم و نه داریم؛ من تعجب می کنم از این نماینده که واقعا می خواهد کجا آزمایش کند؟ چون اطلاعات درستی ندارند حرف های غیردقیق مطرح می کنند.

قصد ساخت سلاح هسته‌ای و آزمایش آن را نداریم/ من تعجب می‌کنم از اظهارات یک نماینده؛ واقعا می‌خواهد کجا آزمایش کند؟

شهریار حیدری درخصوص توییت یکی از نمایندگان که اشاره غیرمستقیمی به تولید و آزمایش سلاح هسته‌ای داشت، گفت: به عنوان کمیسیون تخصصی عرض می‌کنیم که ما هیچگونه سلاح هسته ای نه ساخته‌ایم و نه داریم؛ من تعجب می کنم از این نماینده که واقعا می‌خواهد کجا آزمایش کند، کجا هست؟ چه کسی دارد؟

وی ادامه داد: برابر فتوای شرعی مقام معظم رهبری ما نه سلاح هسته ای داریم و نه قصد استفاده از آن را داریم، بنابراین اساسا این موضوع منتفی است، دانش این کار را داریم اما نه دنبال ساخت و نه استفاده از سلاح هسته‌ای نیستیم.

نماینده مردم قصرشیرین اظهار داشت: ضرورت هم ندارد، در دنیای امروز که چندین طرف مجهز به سلاح هسته ای هستند، رژیم صهیونیستی خودش ده ها کلاهک هسته ای در اختیار دارد؛ در نتیجه تهدید کردن با سلاح هسته ای نه کار درستی است، نه معقولانه است و نه در ژئوپلیتیک امروز جواب می دهد.

وی افزود: حالا ممکن است ایشان منظورش چیز دیگری باشد و تعبیر درستی از صحبت ایشان نشده باشد اما اگر واقعا به این صراحت صحبت کردند من هم به صراحت عرض می‌کنم که نه دنبال ساخت و نه دنبال استفاده از این سلاح نیستیم.

حیدری درخصوص احتمال تغییر نگاه ایران در این زمینه خاطرنشان کرد: مجموعه تحرکات و تهدیدات رژیم صهیونیستی و آمریکا باعث می شود در آینده همه دنیا به سمت قدرتمند شدن و تولید مدرن ترین سلاح ها برای دفاع از خود پیش بروند و این حداقل ترین تبعات تهدیدات رژیم صهیونیستی و آمریکا نسبت به ژئوپلیتیک منطقه است؛ ولی جمهوری اسلامی با توجه به قدرت موشکی و پدافندی که دارد هیچ نیازی به سلاح هسته ای ندارد.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در رابطه با تضعیف وزارت خارجه با چنین اظهارنظرهایی، گفت: ببینید دستگاه دیپلماسی دارد تلاش خود را برای توسعه رابطه ایران با دیگر کشورها انجام می دهد، متاسفانه برخی از این اظهارنظرهای غیرکارشناسی و به دلیل عدم اطلاعات درست است، چون اطلاعات درستی ندارند حرف های غیردقیق مطرح می کنند.

نماینده مردم قصرشیرین تصریح کرد: البته کانون ناامنی در دنیا آمریکا و رژیم صهیونیستی است و این رژیم هربار در تنگنای سیاسی و امنیتی قرار می گیرد تهدید به استفاده از سلاح غیرمتعارف می کند؛ نفس این موضوع باعث می شود که چنین شائبه ای ایجاد شود و انتظارات و توقعاتی در میان ملت های مختلف برای دفاع از خود ایجاد کند. از آن جهت ممکن است سخنان نماینده تحت تاثیر انتظارات باشد؛ ولی در حقیقت ما نه سلاح هسته ای تولید کردیم، نه تولید می کنیم و نه استفاده می کنیم.

وی خاطرنشان کرد: بنابراین این موضوع از اساس تکذیب می شود چراکه فتوای مقام معظم رهبری وجود دارد و رعایت آن یک ضرورت است، از نظر عقلی و منطقی نیازی به استفاده از آن نداریم از نظر قدرت ژئوپلیتیک ایران در منطقه و استراتژی هم ما نیازی به تولید سلاح هسته ای نداریم.

حیدری خاطرنشان کرد: ما دانش تولید هر نوع سلاحی را داریم اما دنبال استفاده از سلاح هسته‌ای نیستیم همانطور که دانش تولید موشک و ماهواره‌بر داریم این ها را داریم اما چیزی که ضرورت کشور است را تولید می‌کنیم.

منبع: ایلنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 10
  • ناشناس
    5

    کریم قدوسی افغانی تروریست افراطی، باید در یک تصادف ساختگی ترور بشه...

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      تصادف قدیمی شد الان بیماری زمینه ای مد روزه .

  • اشنا
    3

    روزنامه دولت پرسیده منافع ملی را قدوسی برهم زده. دولت که مثل تین دیگه یاری نداره .بهتره ایرادی ازش نگیری همشهری جان. منافع ملی و دولت رییسی در یک قاب نمیگنجد

  • ناشناس
    5

    بمیرین بمونین نمیذاریم دیگه کشورروفدای ماله کشیاتون باجنگ کنین

  • ناشناس
    2

    فتوای شرعی خخخخخ

  • جلیل بندقیری
    3

    در این زمانه که چندین کشور بر علیه کشور دیگر مانور
    میدهند دارا بودن سلاح اتمی جز لازم الواجبات است
    این سلاحی است که حتما ایران باید داشته باشد
    لطفاً در این امر مثل کارهای دیگر تان کم کاری نکنید
    و مردم را در معرض خطر از ناحیه دشمنان قرار ندهید
    در مواقع اضطراری بر سر دشمن آزمایش میکنیم!

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      شما بیا برو تو کووووچه نظر بده بنده ...یری .😂😂😂

  • ناشناس
    1

    ساخت تسلیحات اتمی بمب و موشک اتمی جهت بازدارندگی و اقتدار نظامی جمهوری اسلامی ایران حق مسلم ایران هست و فتوای تاریخی را رهبر جمهوری اسلامی ایران صادر خواهد کرد و آن وقت آمریکا ورزیم صهیو نیستی بایستی جایی برای فرار ولانه موش بگردند.....

  • نیما
    0

    برادر محترم اون آقای نماینده حرف درستی زد چون تنها راه بازدارندگی اینه . چرا نباید داشته باشیم . آقای ما که همیشه مدافع ما مردم شریفی که جان ناچیزمون رو براش میدم بودن و هستن . پس اول و آخر به تصمیم اون بزرگوار ربط داره. ممنون میشم اگه کاسه داغ تر از آش نشی

  • جمال
    0

    متاسف ام که برخی از ترس رفتن تو لونه شون مبادا دشمن حمله نکنه . لطفا چشم و گوش تون رو باز کنید الان غرب وحشی فقط تهدیدش شده سرکوب با سلاح هسته ای. با خنجر و چوب و چماق می خواهید بروید به جنگ با سلاح هسته ای!
    تاریخ چه زود تکرار میشه ؛ همین چند وقت پیش بود یکی می گفت: الان دنیای موشک نیست دنیای گفتگو ست.!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها