عصبانیت رسانه دولت از مطرح شدن نام رئیسی به عنوان عامل برخورد پلیس با بی‌حجابی

«رئیس‌جمهور در آخرین نشست هیأت دولت و حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای رئیس دستگاه قضا در اظهاراتی مشابه تأکید داشتند که برخورد با بی‌حجابی و هنجارشکنی‌های سازمان‌یافته در جامعه، تصمیم مشترک قوا بوده و پلیس نیز وظایف مربوط به خود را در اجرای این تصمیم برعهده دارد، ضمن اینکه باید حقوق مردم رعایت شود.»

عصبانیت رسانه دولت از مطرح شدن نام رئیسی به عنوان عامل برخورد پلیس با بی‌حجابی

روزنامه ایران در مطلبی به توییت مهدی فضائلی درباره نظر رهبرانقلاب نسبت به برخورد با بی حجابی واکنش نشان داد.

این روزنامه نوشت: یکی از موضوعاتی که در چند روز اخیر به تیتر برخی رسانه‌های داخلی تبدیل شد، مسأله مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی بود. بویژه پس از آنکه در پی انتشار تصاویری از برخورد نیرو‌های پلیس امنیت اخلاقی با هنجارشکنان، مهدی فضائلی عضو دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به صورت غیرمستقیم خبر داد که رهبر انقلاب دراین‌باره به برخی مسئولان تذکر دادند. این نقل قول بهانه‌ای شد تا یک جریان سیاسی خاص، رسانه‌های وابسته به خود را علیه قوای سه‌گانه و فراجا بسیج کند.

این درحالی است که رئیس‌جمهور در آخرین نشست هیأت دولت و حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای رئیس دستگاه قضا در اظهاراتی مشابه تأکید داشتند که برخورد با بی‌حجابی و هنجارشکنی‌های سازمان‌یافته در جامعه، تصمیم مشترک قوا بوده و پلیس نیز وظایف مربوط به خود را در اجرای این تصمیم برعهده دارد، ضمن اینکه باید حقوق مردم رعایت شود.

در چنین شرایطی، یک جریان خاص سیاسی که به دنبال بازنمایی اختلاف میان قوا در موضوع حجاب است، تلاش کرد سخنان رئیس قوه قضائیه را به عنوان تقابل با رئیس‌جمهور بازنمایی کند. عجله این جریان و رسانه‌های آن در اختلاف‌افکنی به حدی بود که در تیتر‌های رسانه‌های خود، تحریف‌های مشخصی انجام داد. به عنوان نمونه، تاریخی را که رئیس قوه قضائیه به عنوان جلسات تصمیم‌گیری درباره موضوع حجاب بیان کرده بود، یک سال عقب برد.

به نظر می‌رسد هدف این تلاش‌های سیاسی و رسانه‌ای از القای اختلاف میان قوا، تلاش برای احیای پایگاه سیاسی و اجتماعی از دست رفته این جریان باشد.

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • ناشناس
    0

    ضمن اینکه باید حقوق مردم رعایت شود!
    ضمن اینکه باید حقوق کارگران تامین شود!
    ضمن اینکه حقوق معلمان باید رعایت شود و .........
    این جملات آخر تاکید بر حقوق مردم ضمن اجرای سخت قانون در توصیه ها و دستورها و مصوبات ملی از صدها هزار توهین بدتر است. اگر قراره قانون اجرا بشه پس حقوق مردم کیلو چنده؟ اگر قرار سلیقه مردم در نظر گرفته بشه اجرای قانون دیگه کشکه
    نمی دونم تا کی باید شاهد پایمال کردن حقوق مردم توسط این وعده وعیدهای صد تا دوزار و فریب دهنده برادران قاچاقچی باشیم آقا میخواهی قانون را اجرا کنید محکم اجرا کنید و از چیزی نهراسید اگر سلیقه مردم برات مهمه پس قانون را عوض کن! الآن در مسئله حجاب اگثریت مردم با حجاب اجباری مخالف هستند کجا شما سلیقه این اکثریت 50 یا 60 میلیونی را رعایت کردی و محترم شمردی و اینهمه آشوب درست نمی کردی؟! اگر قانون را درست اجرا کردی که اینهمه معضلات نداشتیم و مردم دچار صعوبت معیشت نبودند و هشتشون در گروی 10 شون نبود! مردم هیچ به دولت و حاکمیت اطمینان و اعتمادی ندارد والسلام

  • ناشناس
    0

    اگرنیست اعلام کند!

  • ناشناس
    0

    باتوجه به اماربالای نارضایتی درجامعه باعنوان کردن این قضایای بیهوده باعث تنش ودرگیری بین مردم نشویدهرگونه مداخله پلیس درموردپوشش بانوان شرایط رادرخانواده هاوجامعه بدترخواهدکرد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها