برخوردهای پلیس و دولت آمریکا با دانشجویان حامی فلسطینیان در ایالات متحده/ دعوت جهانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به حمایت از دانشجویان آمریکایی/ خیزش دانشجویان چپ از آمریکا تا فرانسه، همه علیه اسرائیل/ ویدئو

سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در بیانیه‌ای با محکوم کردن برخوردهای پلیس و دولت آمریکا با دانشجویان حامی فلسطینیان در این کشور، خواستار حمایت جهانی دانشجویان، دانشگاه‌ها و مراکز فرهنگی و علمی جهان از این جنبش دانشجویی اصیل شد.

برخوردهای پلیس و دولت آمریکا با دانشجویان حامی فلسطینیان در ایالات متحده/ دعوت جهانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به حمایت از دانشجویان آمریکایی/ خیزش دانشجویان چپ از آمریکا تا فرانسه، همه علیه اسرائیل/ ویدئو

افزایش خشونت پلیس آمریکا علیه دانشجویان حامی فلسطین

به گزارش ایرنا، «ای‌بی‌سی نیوز» با اشاره به گسترش جنبش ضدصهیونیستی دانشجویان در آمریکا، از دستگیری صدها دانشجوی حامی فلسطین در دانشگاه های امرسون، ‌کالیفرنیای جنوبی، ‌آستین و آریزونا خبر داد.

دانشجویان بسیاری از دانشگاه های آمریکا از جمله دانشگاه ییل، دانشگاه نیویورک، دانشگاه هاروارد، دانشگاه تگزاس در آستین، دانشگاه کالیفرنیای جنوبی و غیره به این اعتراضات پیوسته اند.

معترضان طرفدار فلسطین از دانشگاه‌های خود می‌خواهند که سرمایه‌های مالی و سیاسی خود به نفع عملیات نظامی (رژیم) اسرائیل را واگذار کنند.

خیزش دانشجویان چپ از آمریکا تا فرانسه، همه علیه اسرائیل

از هفته گذشته تاکنون دانشگاه‌های آمریکا به صحنه اعتراض دانشجویان و اساتید علیه اقدامات اسرائیل در غزه و تداوم کشتار در این منطقه تبدیل شده است که صدها نفر در این رابطه بازداشت شده‌اند. در ابتدای امر حامیان حقوق فلسطینی‌ها در دانشگاه کلمبیا واقع در شهر نیویورک این اعتراضات را کلید زدند که بیش از ۱۰۰ نفر در این راستا توسط پلیس بازداشت شدند. در این میان باید توجه شود که مابقی دانشگاه‌ها در سایر ایالات آمریکا هم به ‌نوعی شاهد این خیزش دانشجویی بودند و این موضوع دیگر به دانشگاه کلمبیا محدود نمی‌شود. در همین راستا آسوشیتدپرس روز جمعه مقارن با ۲۶ آوریل در گزارشی مفصل به دسته‌بندی این اعتراضات پرداخت که نشان از گسترده بودن آن دارد. در این گزارش به ضرب‌الاجل مقامات دانشگاه کلمبیا اشاره شده که روز چهارشنبه اعلام کرده بودند، مهلت تظاهرکنندگان را برای پاک‌سازی معترضان تمدید می‌کنند.

روزنامه سازندگی نوشت: در همین راستا بن چانگ، سخنگوی دانشگاه کلمبیا اعلام کرده که تظاهرکنندگان متعهد شده‌اند، تعداد قابل توجهی از چادرهایی که برای تشدید و ادامه تحصن‌های خود برپا کرده‌اند را جمع کنند و توافق کردند که سر دادن هر گونه زبان تبعیض‌آمیز یا پیام‌های آزاردهنده قومی و مذهبی را ممنوع کنند. در این میان مقامات دانشگاه کلمبیا بارها از دانشجویان خواسته‌اند به هر ترتیب که شده به تحصن و اعتراضات خود در این دانشگاه پایان دهند اما در این بین برخی از منابع خبری هم اعلام کردند که به‌رغم این هشدارها ریاست دانشگاه کلمبیا پنج‌شنبه‌شب با صدور بیانیه‌ای و با اشاره به پیشرفت در مذاکرات با معترضان، ضرب‌الاجل نیمه‌شب برای برچیدن چادرهای ضد‌اسرائیلی را لغو کرد.

بیانیه حمایتی اساتید دانشگاه‌های آمریکا از دانشجویان معترض

 استاد دانشگاه جرج واشنگتن گفت: اشک مرا در آوردید؛ ما در مقابل نسل کشی اسرائیل از دانشجویان حمایت میکنیم

مراقبت دانشجویان و مردم از نمازگزاران در جریان اعتراضات در آمریکا

دانشجویان و مردم برای مراقبت از نمازگزاران از دست پلیس وحشی آمریکا زنجیره انسانی تشکیل دادند و شعار «بگذار نماز بخوانند» سر میدادند.

شیوه عجیب برخورد پلیس آمریکا با دانشجوی معترض!

به گزارش خبرگزاری دانشجو، مامور پلیس آمریکا برای برهم زدن تجمع معترضان به جنگ در دانشگاه های آمریکا برای کنترل دانشجوی معترض؛ موی یک دختر را کشیده و او را بر زمین پرتاب میکند.

بازتاب بین المللی تظاهرات دانشجویان آمریکا

اعتراض دانشجویان در آمریکا؛ حالا در دانشگاه‌های اروپا هم شنیده می‌شود و به خبر اول رسانه‌های دنیا، تبدیل شده است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ پس از اعتراضات در دانشگاه‌های آمریکا به نسل کشی در غزه، دانشجویان دانشگاه‌های فرانسه نیز به جنبش دانشجویی اعتراض به جنایات رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه پیوسته اند.

171090430

جنبش دانشجویی آمریکا خواب را از چشم قاتلان کودکان غزه ربوده

به گزارش ایرنا،از اواسط هفته اعتراضات دانشگاهی شامل دانشجویان و اساتید دانشگاه از دانشگاه کلمبیا در نیویورک در آمریکا نسبت به جنایات صهیونیستها در غزه آغاز شد و به سرعت به سایر ایالت های آمریکا سرایت کرد، و به سرعت جنبشی با حضور گروه های مختلف دانشجویان با عنوان «جنبش همبستگی با غزه» تبدیل شد و بنا به گزارش رویترز، از شروع اعتراض‌ها به جنگ اسرائیل (رژیم صهیونیستی) در غزه حدود ۵۵۰ نفر دستگیر شده اند.

این جنبش اعتراضی به اروپا و برخی دانشگاه های جهان کشیده است، دانشجویان فرانسوی در اعتراضاتی که بازتاب جنبش اعتراضی در دانشگاه‌های آمریکا است، امروز جمعه،تجمع اعتراضی برگزار کرده اند.

رویترز می گوید: دانشجویان فرانسوی در حالی که شعار حمایت از فلسطینی‌ها را سر داده بودند، پرچم‌های فلسطین را در پنجره ها و ورودی ساختمان این دانشگاه به نمایش گذاشتند. تعدادی از دانشجویان چفیه‌هایی به رنگ سیاه و سفید که به نماد ابراز همبستگی با غزه تبدیل شده است، بر سر داشتند.

171090428

بیانیه سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی

سازمان فرهنگ و ارتباطات با صدور بیانیه ای با محکوم کردن برخوردهای پلیس و دولت آمریکا با دانشجویان حامی فلسطینیان در این کشور، خواستار حمایت جهانی دانشجویان، دانشگاه‌ها و مراکز فرهنگی و علمی جهان از این جنبش دانشجویی اصیل شد.

در متن این بیانیه آمده است: بلوغ و باروری جنبش دانشجویی اصیل در ایالات مختلف آمریکا،در محکومیت صهیونیسم، با سرکوب و دستگیری گسترده دانشجویان توسط مدعیان دموکراسی و آزادی بیان در این کشور مواجه شده است. دانشجویانی که از کالیفرنیا تا تگزاس، غیرتمندانه در دفاع از کودکان و مردم مظلوم غزه به میدان آمده اند هرگز از مطالبات اساسی خود مانند پایان دادن به جنگ غزه، قطع ارتباطات دانشگاهی با رژیم اشغالگر قدس و محاکمه عوامل نسل کشی غزه کوتاه نخواهند آمد.

در این بیانیه آمده است: شکل گیری، تثبیت و استمرار این جنبش دانشگاهی و بشردوستانه، خواب راحت را ازچشم قاتلان کودکان غزه ربوده و علاوه بر آن، فردایی آکنده از آگاهی و ظلم‌ستیزی را در فضای دانشگاهی و علمی غرب نوید می‌دهد. گستردگی، آگاهی و استقامت سه رکن اصلی این جنبش بی‌سابقه در آمریکا محسوب می‌شود.جنبشی که با سرعتی مثال‌زدنی در حال تعمیم به دیگر حوزه‌های جغرافیایی و آموزشی غرب است.

دانشگاه های جهان از حرکت تاریخی دانشجویان آمریکا حمایت کنند

سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با تشکر از صلابت دانشجویان و اساتید دانشگاه‌ها که به‌رغم خفقان ناشی از سلطه لابی‌های صهیونیستی در آمریکا به میدان حمایت از هم‌نوعان خود در غزه آمده‌اند، جنایت و برخوردهای صورت گرفته ضد آنها را قویا محکوم می کند. این سازمان، خواستار حمایت گسترده همه دانشگاه‌ها، مراکز علمی و فرهنگی جهان، فارغ از هر نژاد و مذهبی، از حرکت انسان‌دوستانه و تاریخی دانشجویان آمریکایی مدافع حقیقت و حقانیت است.

اتحاد جهانی در حمایت از دانشجویان به پاخاسته

این بیانیه تاکید کرده است: اتحاد جهانی در حمایت از دانشجویان به پاخاسته در برابر جریان زور و اشغالگری، کمترین مسئولیت انسان‌های آزاده و خیراندیش دنیا در قبال این جوانان غیور خواهد بود. به امید آنکه چنین تحرکاتی ضمن افشای هر چه بیشتر ماهیت نظام سلطه، منجر به پایان یافتن جنگ غزه و شکست جنایتکاران صهیونیست و حامیان آنها شود.

 استفاده از خشونت و ابزارهای پلیسی برای مقابله و سرکوب تجمعات و اعتراضات آرام و روز افزون دانشجویان و جوانان آمریکایی و ورود پلیس به محیط دانشگاهی، مخالف ادعاهای آن کشور در باره اصل آزادی بیان و آزادی تجمعات بوده و محیط و مراکز علمی را امنیتی می سازد.

اینگونه سرکوبهای خشونت آمیز در امتداد سیاست حمایت علنی از کشتارها و جنایات جنگی رژیم صهیونیستی به شمار می رود و موجب تشویق آن رژیم به ادامه تنش آفرینی، جنگ افروزی و نسل کشی خواهد شد.

این تجمعات اعتراضی همچنین نشانه خشم و نگرانی فزاینده وجدان‌های بیدار در آمریکا، از جمله جامعه مسلمانان آن کشور، و نیز نگرانی های روزافزون جامعه جهانی نسبت به استمرار و تقویت حمایت مالی، سیاسی و تسلیحاتی و گسترده دولت و کنگره آمریکا از جنایات جنگی و نسل کشی در فلسطین و نادیده گرفتن حقوق بشر و بین الملل است.

براساس اعلام وزارت بهداشت فلسطین، از هفتم اکتبر۲۰۲۳ (۱۵ مهرماه ۱۴۰۲) و همزمان با آغاز عملیات طوفان الاقصی تاکنون ۳۴ هزار و ۱۸۳ فلسطینی در غزه شهید و ۷۷ هزار و ۱۴۳ نفر دیگر مجروح شده اند.

این خبر بروزرسانی شده است.

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 53
  • ناشناس
    5

    هزینه راهپیمایی را اینها پرداخت می کنند ومردم را تحریک میکنند

    نظرات شما -
    • ناشناس
      18

      با این وصف ، این خودش یک هنره یک قدرته
      خصوص تبدیل تحکم پهلوون پنبه به ضربه خوری

    • ناشناس
      4

      دقیقا همینه دانشجویانی از عراق لبنان ایران الجزایر یمن با پول ایران یک کسایی را برای این مواقع آموزش دادند که مثلا یه کاری کنند

    • ناشناس
      2

      دقیقا

    • ناشناس
      3

      آخرش هیچ و تهی است . آب در هاون می کوبند . جامعه جهانی وق وق اینها را نمی شنود . مزدورانی که با گرفتن دلار امرار معاش می کنند .

    • ناشناس
      19

      شرافت داشتن از نظر شما قفله و همه رو مثل با عینک متوهم و مریضتون می‌بینید.
      اینها از ایران پول گرفتن،
      خشونت و وحشی گری پلیس آمریکا رو چطور توجیه میکنی،، آزادی و دموکراسی و از این جور مزخرفات،، اون هم پول گرفتن از ایران؟؟
      لال مونی رسانه های فارسی زبان و سلبریتی های تعطیلی که با یک دهم این اتفاقا تو ایران، یقه جر میدن رو چطور تفسیر میکنی؟؟؟

    • ناشناس
      2

      یک مشت آفریقایی و آسیایی که هیچکدام هم آمریکایی نیستند . مثل افغانی های قم که برعلیه مردم ایران راه پیمایی کردند .

    • ناشناس
      0

      چند سال پیش بود که صد برابر بیشتر از این اغتشاشات را یک مشت لاشی در همین کشورهای غربی در حمایت از صدام معدوم ملعون مقبور (بت پلشتین‌ها) به راه انداختند اما افاقه نکرد. فرجام صدام معدوم ملعون مقبور در انتظار پلشتین‌ها است. در قعر جهنم با او محشور خواهند شد

    • ناشناس
      2

      به امید ایزد پاک ، ترامپ رئیس جمهور می شود و بساط این جماعت را که پول میگیرن تا اعتراض کنن را جمع می کند.

      یزدان بزرگ نگهدارت باشه عمو ترامپ

  • ناشناس
    2

    ماله کشان الان می آیند خخخخخخه

    نظرات شما -
    • ناشناس
      6

      ماله کش قرص شاد نتانیاهو اطفال کش علوم فرویدی که حدیث را دزدیده زن کارمند نشسته پاش روی پاش انداخته فقط روانی افسرده میگه
      غزه شهر پیامبران قدرش را ایتالیایی داند نه تو که در دهاتت امامزاده را اسفالت کردی خندیدی که بچه قورباغه زیر سنگ ماند نه باغی ماند و نه قورباغه ای

    • ناشناس
      2

      تو که خودت به غلط از کلمه اطفال کش استفاده می کنی
      بعد یک نفر که به نام تو از این کلمه استفاده می کنه بهت برمیخوره و میگی کلمه اشتباه رو به اسم من می‌نویسی

  • آریایی ها
    21

    هر گونه تظاهرات .تجمع .شعار در هر کجای دنیا آزاد هست حتی مبارزه ی سیاسی . خاک بر سر آمریکا و قدرتهای غربی

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      آزاد بود نزدیک ۵۰۰ نفر تلفات داشتیم

    • ناشناس
      0

      خخخح کجاست آزادی؟؟؟؟؟؟ هیچ کس جراًت حمایت از .......ندارد حتی در فضای مجازی

    • ناشناس
      0

      واقعا راست گفتی مخصوصا ایران که هر روز بازنشسته ها راهپیمایی اعتراضی میکنن از دماغ یکیشون هم خون نمیاد مگه مرض دارن بازنشسته های بیکاروعلاف رو بزنن ومتفرق کنن بعد این بیچاره ها تا شب کجا وقتشونو تلف کنن انصاف داشته باشید

  • اهورا
    4

    اگر همین دختران دانشجو با همین پوشش در دانشگاههای ما حاضر شوند , حتی به حمایت از فلسطینی ها , با آنها چه میکنید ؟؟؟؟!!!!!

    نظرات شما -
    • حسن ستار
      2

      هیچی دستیگرشان میکنندوبعد...

    • حسن ستار
      1

      بهترین کار را پایس آمریکا میکندبا عده ای اجیرشده

    • ناشناس
      1

      اینجوری باشند که واویلا

    • ناشناس
      5

      چی می زنی؟

    • ناشناس
      10

      این دخترها وپسران در ایران
      همان طالبان وداعش والقاعده آمریکا هستند
      چرا؟ چون در مسیر پروراننده شان هستند،
      وچون کدخداشون قافیه را باخته نظام قوی ایران اینها را مثل پلیس مهد دموکراسی سرکوب نمیکنه
      چون وقتی مرداب خشک شود اینها محکوم به فنا هستند ، خانم فوری سانسور نکن

    • ناشناس
      5

      توایران بااین وشش حمایت ازفلسطین نیست چون درامریکادرجهل هستندبدون حجابهای انسان دوست ولی بی حجابهای ایران درنفاق

  • ناشناس
    24

    اگه همین اتفاق تو ایران بود چی میشد؟تازه این دانشجوها نه به پلیس حمله کردن نه اموال عمومی رو تخریب کردن ؟یه طنز پردار انگلیسی هم گفته اگه این اتفاق هر جایی بجز امریکا بود امریکا به شدت احساس نگرانی میکرد
    غربگراها کجان؟میبینین با پروفسورهای مملکتشون تازه یه اعتراض عادی دارن اینطوری برخورد میکنن وادعای ازادیشونم میشه ؟این بود ازادی؟هر چیزی خلاف میلشون باشه نباید مردم حرف بزنن ؟پس این چه ازادیه که پروفسور مملکتشون رو زمین میندازن وبازداشت میکنن؟

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      همه بودن وزدن حرف مفت میزنی

  • ناشناس
    2

    خاک بر سر آمریکایی ها که عرب ها و آفریقایی ها را در کشورشان راه داده اند!

    نظرات شما -
    • ناشناس
      27

      بخدا قسم خود آمریکاییا به اندازه شما نژاد پرست نیستند .
      دانشجو مگه چی گفته؟
      میگه بی دفاعان رو نکشید خیلی براتون سخته ؟
      بی انصاف

  • ناشناس
    4

    دانشجویان در جوامع ازاد باید نظرات خودشونو اظهار کنند و این مدیده نشان از وجود ازادی و دمکراسی در ایالات متحده امریکا دارد

    نظرات شما -
    • ناشناس
      11

      کدوم پدیده، باتوم خوردن و زیر دست وپل له شدن تو کشورهای مهد آزادی و دموکراسی رو میگی؟
      داداش کوری، یا خودتو زدی به اون راه؟

  • ناشناس
    1

    نه خودتون رفتارتون با مردم خیلی خوب ومنصفانه است تازه بیانیه هم میدید خیلی پررویید

    نظرات شما -
    • ناشناس
      18

      فعلا که مهد به اصطلاح آزادی تون داره با باتوم جواب اعتراض رو میده خخخخخخخخخخخخخ

  • ناشناس
    3

    دست پلیس امریکا رامبوسیم

    نظرات شما -
    • ناشناس
      22

      نه عزیزم تو دست پلیس آمریکا رو نمیبوسی تو داری یه جا دیگه رو میمالی

    • ناشناس
      2

      خاک توسرجیره بگیرتون بی اصالتهای مفت خوراین برای این میگه چون اون تکفیریای بچه دزدسپرسازندوغارت وبدبختی اورد ن برای مردم

  • ناشناس
    1

    چند نَفَر كشته شده اند ،مقاييسه كن

  • ناشناس
    2

    یادش بخیر زمان انقلاب دولت آمریکا با دانشجویان معترض علیه شاه برخورد نکرده ، ظریف و امثال ظریف با حمایت آمریکا علیه شاه راهپیمایی کردن

    نظرات شما -
    • ناشناس
      3

      طیف ساندیسی هیچ اراده ای از خود نداشته و ندارند فقط آن موضوع یا جمله ای که بهشون گفته میشه رو کپی می کنند و . . . امتیاز می گیرند .
      بخاطر کسب امتیاز و سهمیه هر کاری می کنند

  • ناشناس
    2

    هیچ غلطی نمی تونن بکنن . از این اعتراضات زیاد دیده شده . دانشجویانی که فریب خورده اند و خیلی هاشون تطمیع شده اند .

    نظرات شما -
    • ناشناس
      10

      واقعا کسی باورش میشه این گستردگی اعتراضات دانشجویی بخاطر پوله؟
      فقط مغز فندقی های مث تو باور میکنند .

    • ناشناس
      2

      مغز ساندیسی با پول همه چی میشه ولی شمارو با ساندیس

  • ناشناس
    0

    جالب هست در نظرات دست چین شده
    خجالت بکش

  • ناشناس
    1

    خودامریکا میگه محکومه این کارولی سپرسازی ونبود ازاجباراونو هم هی مرد مفلسطین روهم میکشتن که دیدیم بااسیرکردن ردم ودزدیدن غذاشون کردند

    نظرات شما -
    • ناشناس
      4

      و تو هم یک صهیونیست نیستی.
      آره اروا خودت

  • ناشناس
    11

    نظر اساتید منورالفکر و مانکن های لیبرالیسم در دانشگاههای کشور در‌ مورد این که دانشگاه پادگان نیست چیه . نظری ندارن؟

  • ناشناس
    2

    اخه تو که دانشجوت توانایی خریدن یک عددساندویج برای سیرکردن شکمش نداره چرا داری در مورد دانشجویان دانشگاههای امریکا نظر میدی؟
    اقلا در مورد دانشگاهای پاکستان اظهار نظربکن یا مثلا فیلیپین

  • ناشناس
    10

    موضوع فلسطین موضوع اول جهان است دیگه مسیحی مسلمان یهودی بودایی نمیشناسه هرکس انسان هست بیاد نظربنویسه

  • سید حسین
    1

    چپ کجا بود . هر وقت با تحلیل شما نمیخوره یه انگ میزنید .

  • ناشناس
    1

    همه دانشجویان نیستند ، تعداد کمی از دانشجویان آسیایی که با پاجه خواری به آمریکا رفته اند شورش کرده اند .

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      اونجا آسیایی (Asian) فقط به مردم کشورهایی مثل ژاپن و کره و چین و هنگ‌کنگ و سنگاپور و تایوان و امثالهم گفته میشه. به این چلغوزها آسیایی نمیگن. بهشون میگن خاورمیانه‌ای (Middle-Eastern) و اسمشون همه‌جا مایه ننگه

  • ابوالفضل
    0

    چرا همه واقعیت رو نشون نمیدید؟
    اینها مانع ورود یهودیان به دانشگاه شدند برای همین پلیس باهاشون درگیر شده

  • ناشناس
    0

    جنگ خلیج فارس یادتونه ؟
    چقدر دمکراتها راهپیمایی میکردند علیه جنگ

    در کشوریکه احزاب ازاد وجود دارد نظرات و ایده ها ا ابراز انها ازاد است

  • ناشناس
    1

    این دانشجوها از طرف کدام کشور خاورمیانه کنترل و تجهیز میشوند و هم دلار براشون فرستاده میشه تا اینکارها رو بکنند؟

  • ناشناس
    1

    باید مثل کوی دانشگاه با مهربانی برخورد میکردن چرا پلیس آمریکا نمیاد از حکومت ما نحوه درست برخورد با قشر دانشجو را یاد بگیره

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها