ادعای «کانال ۱۲» اسرائیل: تل آویو تهدید کرده اگر حزب‌الله عقب‌نشینی نکند در سراسر لبنان با این گروه وارد جنگ خواهد شد

به گزارش «کانال 12 »اسرائیل، تل‌آویو تهدید کرد در صورت عدم خروج حزب‌الله از منطقه، بخش‌های وسیعی را در جنوب لبنان اشغال خواهد کرد.

ادعای «کانال ۱۲» اسرائیل: تل آویو تهدید کرده اگر حزب‌الله عقب‌نشینی نکند در سراسر لبنان با این گروه وارد جنگ خواهد شد
این شبکه اضافه کرد یسرائیل کاتز، وزیر خارجه اسرائیل به استفان سژورنه، همتای فرانسوی خود گفته است که اگر حزب‌الله عقب‌نشینی نکند، اسرائیل در آستانه «جنگی فراگیر» با این گروه خواهد بود.
 
کاتز افزود که اسرائیل در سراسر لبنان با حزب‌الله خواهد جنگید و مناطق وسیعی در جنوب لبنان را اشغال خواهد کرد و این مناطق، به عنوان منطقه امنیتی، در اختیار ارتش باقی خواهد ماند.
 
این مواضع پس از ورود سژورنه به اسرائیل و دیدار با همتای اسرائیلی‌اش اعلام شد. این سفر 24 ساعته به قدس و تل‌آویو، در چارچوب سفر خاورمیانه‌ای وزیر خارجه فرانسه است که لبنان و پادشاهی عربی سعودی را شامل می‌شود.
 
طبق گفته سژورنه، مسئولان فرانسوی پیشنهادات ارائه شده به مقامات لبنانی برای کاهش تنش‌ها بین اسرائیل و حزب‌الله و همچنین تلاش پاریس برای ایفای نقش میانجی‌ بین دو طرف را با اسرائیل در میان گذاشتند.
 
سژورنه یکشنبه در سفر به لبنان با مقامات این کشور از جمله سیاستمداران نزدیک به حزب‌الله دیدار کرد. مقامات فرانسوی می‌گویند که در پاسخ مقامات لبنانی، پیشرفت‌هایی را مشاهده کردند.
 

گسترش دامنه حملات اسرائیل به جنوب لبنان

 
اسرائیل با طرح این ادعا که در صدد احیای آرامش در مرزهای خود با لبنان برای بازگشت هزاران اسرائیلی ساکن مناطق شمال اسرائیل بدون نگرانی از حملات موشکی است، تهدید کرده بود که در جبهه شمالی خود، عملیات نظامی انجام خواهد داد.
 
این در حالی است که تشدید تنش در جنوب لبنان افزایش یافته و مناطق زیر آتش اسرائیل تا چند کیلومتری شمال رودخانه «لیطانی» رسیده است.
 
حملات هوایی اسرائیل به عمق خاک لبنان از هفته‌ها قبل آغاز شده که طی آن، مواضع حزب‌الله هدف قرار می‌گیرند و بدین ترتیب بر نگرانی‌های محلی و بین‌المللی از وقوع جنگی فراگیر میان اسرائیل و حزب‌الله، افزوده شده است.
 
اسرائیل همچنین برنامه ترور فرماندهان حزب‌الله و حماس، از طریق هدف قرار دادن خودروهای حامل آن‌ها، را دنبال می‌کند.
منبع: انتخاب
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • چای دبش باغ ازگل
    2

    زوتر شروع کنید سرگرمی خبری خوبی از آب در میاد!

  • ناشناس
    0

    اکر جنگ بین حزب الله واسرائیل بشه؟ وظیفه ایران جنگ وارد بشود این قانون مقاومت ؟ وایران؟ حزب الله تنها نمگزارد ؟ ایران اماده باشی ؟این جنگ اخر الزمان ✌✌✌

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها