جنگ جهانی سوم در آستانه وقوع/ یک جرقه برای انفجار جهان کافی است/ ناتو و روسیه وارد جنگ می‌شوند؟

شواهد نشان می دهد که اروپا و روسیه روز به روز بیشتر به "ساعت صفر" نزدیک می شوند. سطح تنش‌ها بالا و بالاتر می رود و با افزایش پیشروی روسیه و همزمان، چند برابر شدن کمک های مالی و تسلیحاتی اروپا و آمریکا به اوکراین، امکان وقوع جنگ جهانی نیز بیشتر می شود.

جنگ جهانی سوم در آستانه وقوع/ یک جرقه برای انفجار جهان کافی است/ ناتو و روسیه وارد جنگ می‌شوند؟

به گزارش خبر فوری، جنگ روسیه و اوکراین به روزهای خطرناک و حساس خود نزدیک می شود. در حالیکه در سطح میدان، روسیه دست بالا را داشته و به دنبال یک عملیات بزرگ زمینی در آستانه تابستان ۲۰۲۴ است، اروپا و آمریکا با تمام توان به کمک اوکراین شتافته و سعی دارند جلوی سقوط شهرهای اوکراین را بگیرند.

در این وضعیت، بسیاری از تحلیلگران و سیاستمداران، نگران وقوع جنگ مستقیم بین غرب و روسیه هستند. این درگیری به معنی شروع جنگ جهانی است و می تواند تمام دنیا را با خاک یکسان کند. بسیاری از سیاستمداران اروپایی آرام آرام نگران شده و سعی دارند خود را از وضعیت بغرنج جنگی خارج کنند. مجارستان از جمله کشورهایی است که سعی دارد خود را از وضعیت ملتهب و اختلافات شدید ناتو - روسیه دور کند.

مجارستان از ترس جنگ جهانی از "جنون" ناتو فاصله می گیرد

الجزیره قطر در گزارشی که اخیرا نوشته تاکید دارد که مجارستان، یکی از اعضای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو)، نسبت به خطرات وقوع جنگ جهانی سوم و درگیری شدید با روسیه به دلیل حمایت فزاینده این ائتلاف (ناتو) از اوکراین هشدار داده است.

طبق گزارش الجزیره، مقامات ارشد مجارستان تاکید کرده اند که ترجیح می دهند از این "جنون" فاصله بگیرند. وزیر امور خارجه مجارستان، پیتر شیارتو، گفته که مداخله مستقیم یکی از کشورهای ناتو در جنگ روسیه و اوکراین، بالضروره منجر به وقوع یک جنگ جهانی جدید و بزرگ خواهد شد و اعضای ناتو باید تا حد ممکن از این فاجعه جلوگیری کنند.

همچنین، نشریه آمریکایی «نیوزویک» به بیانیه‌های متعدد شیارتو و اظهارات اخیرش اشاره کرده است. وزیر امور خارجه مجارستان در جریان مجمعی که چند روز پیش توسط حزب حاکم مجارستان یعنی "فیدز" (FIDESZ) سازماندهی و برگزار شده بود، خاطرنشان کرد که مخالف تشدید جنگ است و گمان دارد حمایت های بی دریغ ناتو از اوکراین به شدیدتر شدن جنگ خواهد انجامید.

پس از پیشنهاد ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو، مبنی بر ارسال یک بسته کمک نظامی به اوکراین به ارزش 100 میلیارد یورو (معادل 107 میلیارد دلار) طی 5 سال، شیارتو این پیشنهاد را "دیوانه وار" توصیف کرد و گفت که کشورش سعی خواهد کرد از این طرح فاصله بگیرد.

وی در یکی از مصاحبه هایش با تلویزیون مجارستان که توسط خبرگزاری روسی تاس نیز پوشش داده شد، گفت: ما مجارها نمی خواهیم در عملیات مشترک ناتو برای انتقال سلاح به اوکراین و آموزش سربازان اوکراینی شرکت کنیم. وی ادامه داد: در هفته های آینده با مذاکرات متعدد تلاش خواهیم کرد که مجارستان را از این وضعیت جنون آمیز دور کنیم. به همین دلیل، از طرح کمک صد میلیارد یورویی به اوکراین حمایت نکرده و با تزریق پول به خارج از اتحادیه اروپا مخالفت جدی خواهیم کرد.

مکرون و دمیدن بر آتش جنگ

اظهارات مقامات مجارستانی در حالی است که قدرت های اصلی اروپا از اوکراین‌ حمایت کرده و بر افزایش کمک‌های نقدی و تسلیحاتی به کی‌یف تاکید دارند.

بر اساس گزارش نیوزویک، امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، در مصاحبه ای که پنجشنبه گذشته توسط مجله انگلیسی اکونومیست ( The Economist) منتشر شد، آمادگی خود را برای اعزام نیرو به اوکراین تکرار کرد و گفت که در صورت پیشروی بیشتر مسکو و نفوذ روس ها به «خط مقدم» و دریافت درخواست از جانب اوکراینی ها، فرانسه آماده ارسال سرباز و سلاح بیشتر به اوکراین است.

بر اساس گزارش نیوزویک، سخنرانی مکرون پس از آن صورت گرفت که وی اعلام کرد که به دلیل تشدید تنش ناشی از ادامه جنگ روسیه علیه اوکراین، "اروپا ممکن است تا آستانه فروپاشی نیز پیش برود".

پس از انتشار سخنرانی مکرون و اعلام کمک به اوکراین، ریاست جمهوری روسیه این اظهارات را محکوم کرد و گفت که سیاست جدید مکرون بخشی از یک "روند بسیار خطرناک" است.

شواهد نشان می دهد که اروپا و روسیه روز به روز بیشتر به "ساعت صفر" نزدیک می شوند.  سطح تنش ها بالا و بالاتر می رود و با افزایش پیشروی روسیه و همزمان، چند برابر شدن کمک های مالی و تسلیحاتی اروپا و آمریکا به اوکراین، امکان وقوع جنگ جهانی نیز بیشتر می شود.

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 48
  • چای دبش باغ ازگل
    13

    جهان هرکی هرکی نیست قانون بین المللی نصف و نیمه حاکم در جهان حاکم!!! روسیه حق ندارید خاک اوکراین را تصاحب کند و زندگی مردم را ب خاک و خون بکشد! دوره بزن پررو بسر رسیده و ارتش حق طلب ناتو انتقام شهدای اوکراین را خواهد گرفت روسیه تکه تکه خواهدشد و پوتین کودک کش هلاک خواهد شد!!! کمتراز یک ماه!

    نظرات شما -
    • ناشناس
      6

      زپرشک ...ارتش ناتوی جنایتکار اگر عدالت خواه است پس قبرستانهای افغانستان و عراق سوریه و لیبی و...را کدام ارتش کثیفی آبادکرد!؟

    • ناشناس
      1

      زپرشک خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ

    • ناشناس
      2

      فعلا جنازه های کودکان غزه است که روی هم تلنبار شده در اوکراین کودک به انصورت نمرده

    • ناشناس
      0

      صدا و سیمای میلی کشتگان غزه را بولد می کند،اما از تلفات و اخبار جنگ اوکراین چیزی نمیگوید بنابراین دلیل نمیشود که فکر کنیم کشتگان اوکراین مظلوم نیستند!

  • ناشناس
    4

    اگه واقعا میشد خوب بود
    اما نمیشه
    چون روسها همیشه به محض اینکه می‌بینند سنبه طرفشون پرزوره فورا جا میزنند و کز میکنند
    اونا هم مثل نوکرای کثیفشون ضعیف‌آزار هستند

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      آره تو راست میگی!! همون‌طور که جلوی ارتش ضعیف هیتلر جازدن!!

    • ناشناس
      0

      اگر کمک آمریکا نبود آنوقت میدید که هیتلر چگونه خاک روسیه را توربه میکرد

  • ناشناس
    2

    همه سیاستمداران گرگ پنهان هستند این گرگها جنگ به راه می اندازند تا نسل بشر را نابود کنند مخصوصا سیاستمداران مذهبی

    نظرات شما -
    • تبریز
      1

      در راه اندازی جنگ های اول و دوم و جنگ ویتنام و جنگهای منطقه و.... آیا بجز سیاستمداران کروات به گردن و بوالهوس و همجنس‌باز و شرور و زورگو ، کسی دیگری در راه اندازی جنگ‌ها نقش داشت؟ پس عقده ای شیطانی نباش....

    • ناشناس
      1

      هیتلز هم مذهبی بود و با دین یهود مخالف بود
      نکنه فکر کردی مذهب فقط شیعه است؟

  • بندری
    0

    به امید حق هرچه زودتر تکلیف ما با جنگ مشخص بشه

  • ناشناس
    7

    هیچ کدوم برای اوکراین پیزوری نمیجنگن

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      چه بخوان و چه نخوان‌ به هر حال مجبورن برای اوکراین پیزوری بجنگن چون میدونن که بعد از همین اوکراین پیزوری نوبت خودشون میرسه

  • ناشناس
    2

    روسیه باید مثل اَن دماغ به قطب شمال پرتاب شود و سوسیالیسم در همانجا به زندگی نکبت بار خود ادامه دهد .
    این ویروس خطرناک اگر رشد کند موجب فقر و فلاکت و عقب ماندگی دنیا و ساکنان آن خواهد شد . کمونیست و تفکر سوسیالیستی سالها قبل نابود شد اما ته مانده های آن هنوز در روسیه و کره شمالی و چین و کوبا وجود دارد .

  • ناشناس
    1

    جنگ نخواهد شد و ما هم مذاکره نخواهیم کرد!

  • ناشناس
    2

    روسیه در این دو سال نبرد عملاً توخالی شده و اگر ناتو وارد عمل شود جنگ جهانی نخواهد شد و روسیه مجبور می‌شود برگردد سر مرز و آتش بس انجام را بپذیرد. دقیقاً همانند صدام حسین و سرنوشت صدام در انتظار پوتین است

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      امید پوتین فقط تهدید اتمی است که آن هم براش کارآیی نداره چون متقابلا ناتو نیز توان اتمی داره
      این جنگ احمقانه برای روسیه فقط فلاکت به بار آورد مثل مداخله احمقانه‌ شوروی در افغانستان
      شوروی را در افغانستان به تله انداختند و روسیه را هم‌ در اوکراین زمین‌گیر کردند

  • ناشناس
    1

    اینهایی که از این دست مطالب در سایتها و مراکز خبرپراکنی میزارن ،
    تمام حرفشون اینه که ؛
    ای اروپا و امریکا اگر جلوتر بیایید پوتین ماشه را میکشد و در واقع میخواهند با این تهدید های ابکی
    چنگال ناتو را از روی گلوی پوتین بردارند !
    از طرفی غرب و امریکا باهستگی و پیوستگی تلاش دارد جنگ را فرسایشی بکند چون میداند روسیه تحمل سالها جنگ را نداردو روزبروز خسته و ضعیف خواهد شد !
    چیزی که هدف اصلی غرب است .

    لعنت بر جنگ و جنگ افروزان !

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      جنگ فرسایشی روسیه را نابود خواهد کرد

    • ف
      0

      و لعنت بر کسی که نسل کشی و تخلفات جنگی ارباب اش نتانیاهو را نمی گه و دنبال کسیه که گردن اش بیاندازه و لعنت بر کسی که از نظرات کپی می زنه

  • ناشناس
    1

    جنگ جهانی اتفاق افتاده و تا جنگ اوکراین تمام نشود خاورمیانه درگیر خواهد بود .

  • محسن
    0

    انشاالله همه ابرقدرتها و فرصت طلبها از صحنه روزگار محو شوند و مردم جهان در صلح ارامش زندگی کرده و عروسک خیمه شب بازی اینها نشوند

  • رضا
    3

    جنگ اوکراین در اصل برای کنار زدن روسیه از بازار انرژی اروپا به نفع آمریکا بود والسلام

  • ناشناس
    4

    آمریکاو اروپا دیگه ببینن با ایران و چین و روسیه نمی توانند آخرش جنگ میکنن فعلن که با تهاجم فرهنگی یه جاهایی پیروز شدندبر ایران

  • ناشناس
    3

    اروپای بیعرضه نه توان جنگیدن داره نه جرات جنگیدن

  • ایرانی
    4

    داستان اوکراین یک طعمه بزرگ برای شرق وغرب بود که از زمان جدا شدنش از شوروی سابق مانند بز دور شده از گله تحت نظر گرگها بوده است. لذا با یک نقشه حساب شده اول با تحریک روسیه وبه عنوان آغاز گر جنگ ابتدا بایست شکار توسط یکی ازگرگها زخمی میشد غرب نیز با تحریک شکار نگون بخت وامید واهی به او با ارسال سلاح های محدود سعی کرده که اوکراین رابیشتر وارد جنگ کند تا بتدریج به اوکراین وجهان بفهماند او قادر به رهایی از روسیه نیست لذا به قسمت سوم ماجرا یعنی القا به جهانیان واروپا می‌پردازد که لازم است ناتو با سرمایه گذاری عمده توسط لهستان غرب اوکراین را متصرف شوند. برای این القا نقشه روسیه هراسی، جلوگیری از پیشروی او، خطر بیخ گوش اروپا از ترفندهای غرب است. به هرشکل برای اینهمه سرمایه گذاری بایست دستاوردی بزرگ که همان تصرف غرب اوکراین است توسط لاشخورهای غرب صورت گیرد. برنده نهایی این جنگ روسیه، غرب، وکارخانجات اسلحه سازی وبازنده اوکراین ومردم ساده اروپا خوهند بود.

  • ناشناس
    1

    عوارض قرص ترقه

  • نادری
    6

    به امید جنگ بزرگ

  • ناشناس
    5

    با دیوانگان و جانیانی که تقریباً درسراسر عالم پخش شدند و این حجم عظیم زرادخانه های اتمی و تسلیحات نظامی کشورها،قطعاً جهان شاهد جنگ جهانی سوم از نوع صد رحمت به جهانی اول و دوم خواهدبود.خدارحم کند.

  • متخصص جنگهای جهانی هستم
    3

    روسیه در باتلاق فرو رفته و روز به روز اقتصادش رو به فرو پاشی هستش و طبق برنامه از پیش تعیین شده توسط ناتو و امریکا رو به زوال هستش در آینده روسیه مثل موش نم کشیده فرو می پاشه و به ده ها کشور کوچک تبدیل میشه تدی این عصر قدرت نظامی منهای قدرت اقتصادی یعنی کشک هر چند خود کشک الان خیلی گران شده باید بگیم یعنی پشم

    نظرات شما -
    • ناشناس
      9

      نتانیاهو هم آنقدر دستشویی رفته فاضلاب از خونه اش زده بیرون

  • ف
    16

    مرگ بر اروپا و امروکا اطفال کشته

    نظرات شما -
    • حرف منطق
      3

      از تجزیهات‌ پیشرفته اروپا و آمریکا (اعم‌ از گوشی و خودروهای لوکس و غیره‌ ) به نحو‌ احسن استفاده میکنید بعد به آنها مرگ‌ بر میگویید !!!!!!!!!!!

    • ناشناس
      0

      بیجا به اسم این و آن عمدا کلمه غلط اطفال کشته هی می گی کودکان غزه را مسخره می کنه چرا نظرات این عوضی را می ذارید

    • ناشناس
      1

      مگه فقط تو ف هستی؟
      فاطمه
      فهیمه
      فرخ
      فرح
      فریدون
      فوزیه
      فضیلت
      فریبا
      فروغ
      فریده

      ....

      چرا به خودت میگیری؟

    • ناشناس
      0

      بله، جنگهای مذهبی و صلیبی هنوز ادامه دارد و بشر هنوز به وحدانیت خدا ایمان نیاورده است! شاید هم برای مال دنیا خدا و دین را دستاویز قرار می دهند.

    • ناشناس
      0

      ای پی این معلومه دیدید نظر مسخره پخش می‌کنه تو سایت نزنید ..‌ از وقتی من ف نوشتم جایی از جوابم سوخته هی ف ح یا ف می‌نویسه...من هر اسمی می نویسم همان روز به همان اسم کوشته گوشته می‌نویسه و از متن اش معلومه برای مسخره و توهین اینکار می کنه

    • ناشناس
      0

      خب ایمیل ت رو بنویس تا بتونن تشخیص بدن خودتی یا نه

  • ناشناس
    3

    خدا کنه حقیقت باشه شروع بشه

  • ناشناس
    1

    هیچ جنگی درکار نیست !
    روسیه و طرفداراش چون در منجلابند از این ادعاها می کنند
    یعنی اگر مارا از باتلاق درنیارید
    جنگ سوم میشه !
    تو بخاک همسایه وارد شدی
    تو که زور داشتی داخل خاکت می موندی و کسی جرات حمله بتو را نداشت پس مشکل از خودته برگرد برو خونه ات

  • ناشناس
    2

    انشاالله که تحلیل خبر فوری درست باشه و هر چه زودتر جنگ جهانی آغاز بشه چون تاریخ نشون میده وضعیت ایران و ایرانی بعد از جنگ های جهانی بهتر شده

    نظرات شما -
    • تبریز
      2

      خوب به شکمت صابون میزنی...‌ بوی کباب حس کرده ای ولی ....... داغ میکنند

  • ناشناس
    3

    انشااللہ تلاش شودبصورت دیپلماتیک دوستی ایجادشودوجان میلیونھانفرسالم بماند

    نظرات شما -
    • چای دبش باغ ازگل
      0

      جنگه جنگ قدرته با عذرخواهی و من بمیرم تو بمیری هیچ کشوری قدرتمند نمیشه توی میدان جنگ معلوم میشه کت تن کیه!!! حتماً سازمان سری کنترل جمعیت جهان خواستار جنگ جهانی سوم است!!!

  • ناشناس
    0

    انشاله تمامی حکومت های مستبد نابود گردند.

  • ناشناس
    0

    دوران جنگ تمو شده .الا دیگه جنگ بی فرهنگیه وزمان زمان علم وفرهنگه

  • رضا
    0

    لعنت به شیطان بزرگ و جنگ اوکراین و اروپا و روسیه و همه ی شما که انقد کودنذنه نظر میدید و ثرامپ و بایدن لعنتی مکرون مکار و آلمانبادمجان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها