سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس:

لایحه عفاف و حجاب آماده ابلاغ برای اجرا است

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به آخرین وضعیت لایحه موسوم به عفاف و حجاب گفت: تمام ایرادات شورای نگهبان به لایحه عفاف و حجاب برطرف شده و این لایحه آماده ابلاغ است.

لایحه عفاف و حجاب آماده ابلاغ برای اجرا است

احمد راستینه در اولین نشست فراکسیون گام دوم مجلس دوازدهم که صبح امروز برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: تمام ایرادات شورای نگهبان به لایحه عفاف و حجاب برطرف شده و آماده ابلاغ است.

وی ادامه داد: چند ایراد قانونی به لایحه وجود داشت که در آن نقش قانونی در برخورد با کشف حجاب و هنجارشکنان را تضعیف کرده بود لذا به اصلاح نیاز داشت.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی با اشاره به عملکرد این کمیسیون گفت: کمیسیون فرهنگی مواردی همچون خانواده و جوانی جمعیت، ساماندهی فضای مجازی، ورزش و عفاف و حجاب را دنبال کرد؛ قانون جوانی جمعیت بر اساس اصل 85 قانون اساسی و در کمیسیون ویژه‌ای مورد بررسی قرار گرفت و نهایی شد.

وی افزود:  طرح تنظیم مقررات خدمات فضای مجازی موسوم به طرح صیانت هم در این مجلس پیگیری شد؛ در کشور ما رهاشدگی عرصه فضای مجازی مشکلاتی را در پی داشته است و باید این فضا ساماندهی شود.

راستینه با اشاره به بررسی لایحه عفاف و حجاب گفت: درباره عفاف و حجاب هم از دستگاه‌های متولی دعوت شد تا درباره اقدامات خود برای اجرای این قانون به مجلس گزارش دهند. لایحه عفاف و حجاب به مجلس آمد اما ایرادات اساسی داشت که رفع کردیم و امروز تقریبا تمام ایرادات آنان رفع شده است و رایزنی با شورای نگهبان شده و آماده ابلاغ است. چند ایراد بود که نقش قانون در برخورد با کشف حجاب و هنجارشکنان تضعیف شده بود که نیاز به اصلاح داشت. به هر صورت با تایید شورای نگهبان این قانون برای اجرا ابلاغ خواهد شد.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه باید سهم فرهنگ‌ از بودجه افزایش یابد، افزود: نمایندگان در مجلس یازدهم نگاه فرهنگی داشتند و لذا همه کمک کردند، باید این نگاه فرهنگی در مجلس آینده هم باشد. سهم فرهنگ از بودجه نیم درصد به 3 درصد در مجلس یازدهم افزایش پیدا کرد که باید این نگاه در مجلس بعدی تداوم داشته باشد.

منبع: تسنیم
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 6
  • ناشناس
    0

    تو که دیانت از ظاهرت داد میزند !

  • چای دبش باغ ازگل
    0

    هنجارشکنی نکنید آبروریزی میشه

  • ناشناس
    0

    قیافه های نمایندگان الآن با نمایندگان قبل از انقلاب !!!!

  • ترک
    0

    چرا برای دزدان مسعولان قانون مجازات نیست ولی برای بی حجابی قانون سخت می گذارید آیا اصلا شماها به خدا ایمان دارید

  • ناشناس
    0

    دوباره جنگ ترکیبی شروع خواهد شد و این سرنوشت ما ایرانی ها است به نظرم زمانش رسیده که اسلحه به دست بگیریم و با دیکتاتورهای کشورمان تسویه حساب کنیم

  • ناشناس
    0

    خدایابه مردم سرزمینم سلامتی وشادی عطاکن

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها