تصمیم ایرلند، نروژ و اسپانیا برای به‌رسمیت شناختن کشور فلسطین/ اسرائیل سفرایش را فراخواند/ ویدئو

سه کشور اروپایی نروژ، ایرلند و اسپانیا در اقدامی هماهنگ، امروز چهارشنبه از تصمیم برای به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین خبر دادند.

تصمیم ایرلند، نروژ و اسپانیا برای به‌رسمیت شناختن کشور فلسطین/ اسرائیل سفرایش را فراخواند/ ویدئو

خبرگزاری رویترز امروز چهارشنبه گزارش داد نخست‌وزیر نروژ یوناس گوهر استور با تایید گزارش‌های قبلی، گفت که اسلو از 28 مه (هشتم خرداد) کشور فلسطین را به رسمیت خواهد شناخت.

پیش‌تر نشریه پولیتیکو به نقل از یک مقام ایرلندی گزارش داد که این کشور در اقدامی که انتظار می‌رود با دستکم دو دولت اروپایی دیگر هماهنگ باشد، رسما فلسطین را به عنوان یک کشور به رسمیت خواهد شناخت.

کشور سوم اسپانیا است که امروز چهارشنبه به ایرلند و نروژ در این تصمیم پیوست و نخست‌وزیر این کشور پدرو سانچز اعلام کرد که به رسمیت شناختن فلسطین از 28 مه انجام خواهد شد.

تا ماه میلادی جاری، بیش از 140 کشور از 193 کشور عضو سازمان ملل، کشور فلسطین را به رسمیت شناخته‌اند.

به گزارش رسانه‌های اسرائیلی، بعد از تصمیم ایرلند و نروژ مبنی بر به رسمیت شناختن کشور فلسطین، وزیر خارجه اسرائیل یسرائیل کاتز دستور داده سفرای تل‌آویو در این دو کشور اروپایی به سرعت برای رایزنی بازگردند.

منبع: فارس
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • بهنام
    1

    باز جای شکرش باقی است بعد از شصت سال فهمیدند که رژیم خونخوار اسرائیل با کشتار و خون ریزی تأسیس شده است اما در ایران هنوز عده‌ای نفهمیده‌اند یا خود را به نفهمی می‌زنند .
    # اسرائیل هدفمند می‌زند و خون بی‌گناهان را نمی ریزد .

  • ناشناس
    0

    الان طرفداران به اصطلاح دموکراسی و عاشق امریکا و اسرائیل و دشمن خونی چین و روسیه باید بیان و نظرشون رو بدن و بگن چقدر از این اتفاق و همزمان حکم دادگاه لاهه ناراحت هستن.
    در واقع این جماعت هر موقع غرب به نفع اسراییل نظر میده که منطقیه و غرب هم که دموکراسی داره پس همه چیز درسته ولی اگر نظری خلاف نظرشون یعنی علیه اسراییل بده یا کاری کنه که خیلی کار بدی کردن اصلا قبول ندارن

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها