افشای محتوای آخرین نامه صدام به دخترش قبل از اعدام/ آیا قرار بود جسد صدام به یمن منتقل شود؟

وکیل صدام حسین مضمون آخرین نامه صدام به دخترش را افشا کرد. طبق گفته بشری خلیل، قرار بود جسد صدام به یمن منتقل شود.

افشای محتوای آخرین نامه صدام به دخترش قبل از اعدام/ آیا قرار بود جسد صدام به یمن منتقل شود؟

وکیل دیکتاتور سابق عراق، صدام حسین، توضیحاتی را در مورد آخرین نامه صدام به دختر بزرگش رغد، قبل از اعدامش ارائه داده است. وکیل صدام، بشری خلیل، در گفت و گو با یک شبکه رادیویی تونسی گفته است که صدام حسین از دخترش خواسته بود در رمادی خاک سپرده شود، البته همانطور که خبرگزاری اسپوتینگ روسیه گفته است، هیچ فرصت و شانسی برای دفن او در روستای پدری اش، العوجه وجود نداشت.
طبق گفته بشری خلیل، صدام خود می دانست که اگر جسدش در زادگاهش دفن شود، مورد سواستفاده زخم خوردگانش قرارخواهد گرفت و حتی ممکن است جنازه او را بدزدند. با این حال، طبق گفته وکیل و بر خلاف ترس صدام، جسد دیکتاتور عراق پس از اعدام و با مشورت و تایید شیوخ عراق، در العوجه دفن شد.
طبق گفته وکیل صدام، زخمی که بر گردن صدام حسین پس از اعدامش ظاهر شد، توسط طناب داری به وجود آمده بود که برای اجرای حکم اعدام از آن استفاده شده بود.
او توضیح داد که از آمریکایی ها خواسته است تا جسد صدام را صبح روز بعد از اعدام به او بسپارند اما پاسخ آنها منفی بود. چرا که معتقد بودند ممکن است برخی دشمنان صدام و مردم عصبانی به جنازه حمله کرده و آن را بربایند یا به آن آسیب برسانند.
یکی از نکات جالب در مورد اعدام صدام، ارتباط با علی عبدالله صالح، رئیس جمهور سابق و مقتول یمن است. بشری خلیل توضیح می دهد که علی عبدالله صالح، با دختر صدام حسین تماس برقرار کرده بود و به او گفته بود که اگر صدام نمی تواند در العوجه دفن شود، او یک هواپیمای اختصاصی را برای حمل جسد به یمن خواهد فرستاد و ترتیبی می دهد تا صدام در یمن دفن شود.
بشری خلیل در انتهای مصاحبه اشاره کرد که آمریکایی ها شروع به تعویق تحویل جنازه صدام کردند تا او در یمن دفن نشود. از نظر خلیل، آمریکایی ها می دانستند که اگر صدام در یمن دفن شود، جنبشی عربی به رهبری قذافی و صالح تشکیل خواهد شد و با گرفتن مراسم برای صدام و تقدیسش، از جنازه و مرگ او به نفع خود استفاده خواهند کرد. این بود که از تحویل جنازه خودداری کردند و نهایتا جنازه صدام به صورت مخفیانه و احتمالا در زادگاهش دفن شد.

منبع: رای الیوم

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • پیام رحمانی
    0

    خدا رحمت کنه صدام را. آدم خوبی بود

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      آره یه حرام زاده ای مثل تو بود

  • خان.گل.مجاهد.اسحاق.زی.ازافغانستان.صدام.حسین.یک.قهرمان.بود
    0

    صدام.حسین.قهرمان.وآقی.خوبی.بود

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها