معاون سخنگوی دبیرکل سازمان ملل:

نخستین دور گفت و گوهای یمنی در ژنو برگزار می شود

معاون سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد با حمایت از اقدامات نماینده ویژه این سازمان در امور یمن، گفت: با مشورت های انجام شده با طرف های یمن، قرار است نخستین دور گفت و گوها در 15 شهریور در شهر ژنو برگزار شود.

نخستین دور گفت و گوهای یمنی در ژنو برگزار می شود

فرحان حق این مطلب را روز جمعه در نشست خبری خود مطرح کرد و افزود: این مشورت ها فرصتی را برای طرف ها فراهم می کند تا درباره چارچوب مذاکرات و اعتماد سازی برای پیشبرد این روند گفت و گو کنند.
به گفته وی، مارتین گریفیتس به اعضای شورای امنیت هشدار داد که با وجود تمام تلاش ها، سرعت جنگ افزایش یافته است.
معاون سخنگوی دبیرکل سازمان ملل به نقل از گریفیتس ادامه داد: ما تلاش کرده ایم راهی برای جلوگیری از جنگ شهر و بندر الحدیده پیدا کنیم اما با وجودی که الزامات چنین توافقی هنوز به دست نیامده است اما موفق شده ایم شکاف بین طرف ها را کاهش دهیم به گونه ای که کسی انتظارش را نداشت.
حق اضافه کرد: نماینده ویژه دبیرکل بر این نکته تاکید دارد که نباید پیشرفت یا عدم پیشرفت در الحدیده، مانع تمرکز اصلی ما برای یافتن یک راه حل سیاسی برای این درگیری ها شود.
مارتین گریفیتس نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد روز پنج شنبه در نشست شورای امنیت که با موضوع یمن برگزار شده بود، حضور یافت و گزارشی از تحولات میدانی و اقدامات انجام شده برای شکل گیری گفت و گوهای یمنی-یمنی ارائه داد.

منبع: ایرنا

61

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها