ممنوعیت تحصیل در خارج برای فرزندان مقامات روسیه

ممنوعیت تحصیل در خارج برای فرزندان مقامات روسیه

مجلس دومای روسیه طرحی برای ممنوعیت ادامه تحصیل فرزندان مقامات این کشور در کشورهای خارجی و خصوصا در کشورهای غربی ارائه کرده است.

به گزارش ایسنا به نقل از یو.دبلیو.نیوز، سازمان‌های تجاری و کارآفرینی روسیه از این تصمیم مجلس حمایت کرده‌اند.

رحمان یانسوکوف زئیس موسسه آوانتی که یکی از موسسات بزرگ در زمینه ایجاد سازمان‌های تجاری و کارآفرینی محسوب می‌شود گفت: این ممنوعیت به خاطر روح عدالت و برابری در بین جوانان روسیه باید اعمال شود و فرزندان مقامات بدانند که صرفا به خاطر والدینشان حق بیشتری نسبت به دیگران ندارند.

این طرح بوسیله والری راشکین از اعضای حزب کمونیست دومای روسیه ارائه شده و احتمالا تا پایان ماه میلادی جاری به رای گذاشته می‌شود. نکته جالب این است که این طرح شامل فرزندخوانده‌های مقامات نیز می‌شود.

راشکین در این رابطه گفت: با تحصیل فرزندان مقامات در خارج از کشور ما مدیران ملی بالقوه‌ای را از دست می‌دهیم و کشور با فرار مغزها روبرو می‌شود.

وی افزود: نظام حکومتی روسیه باید با نابرابری‌های اجتماعی به سختی مبارزه کند و این طرح می‌تواند به خوبی با یکی ازجنبه‌های این موضوع مقابله نماید.

یکی از مقامات دولتی روسیه در این رابطه گفت: ما از نمایندگان می‌خواهیم که به بهبود کیفیت آموزش در روسیه فکر کنند. ایجاد ممنوعیت به تنهایی مشکلی را حل نمی‌کند.

تبصره‌هایی نیز در این طرح دیده شده است، از جمله دانشگاه‌های خارجی که در روسیه شعبه دارند و همچنین فرزندان دیپلمات‌ها و سفیران این کشور از این قاعده مستثنی هستند. به علاوه دانشجویانی که بخواهند به صورت کارآموز به مدت شش ماه در برنامه‌های بین‌المللی شرکت کنند نیز می‌توانند از این تبصره استفاده کنند.

در سال 2013 طرحی شبیه به این طرح از طرف اسلام کریمف رئیس‌جمهور وقت ازبکستان مطرح شد، اما مسکوت ماند.

منبع: ایسنا

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها