سازمان ملل: شبه‌نظامیان لیبی حدود ۲۰۰۰ آواره در طرابلس را وادار به فرار کرده‌اند

سخنگوی کمیساریای عالی امور پناهندگان سازمان ملل شبه نظامیان لیبی را به اجبار حدود ۲۰۰۰ آواره به فرار از پناهگاه‌هایشان متهم کرد.

سازمان ملل: شبه‌نظامیان لیبی حدود ۲۰۰۰ آواره در طرابلس را وادار به فرار کرده‌اند

ویلیام اسپیندلر، سخنگوی کمیساریای عالی امور پناهندگان سازمان ملل اعلام کرد که شبه نظامیان لیبی حدود ۲۰۰۰ آواره که در پناهگاه‌هایشان در راه فرودگاه طرابلس مستقر شده بودند را وادار به فرار کرده‌اند.

وی افزود: در حال حاضر برخی از این افراد که هفته گذشته مورد هدف قرار گرفتند، به خانه اقوام و سکونتگاه‌های مخصوص آوارگان پناه برده‌اند و برخی از این خانواده‌ها نیز داخل اتومبیل‌های خود می‌خوابند.

اسپیندلر تاکید کرد: کمیساریای عالی امور پناهندگان سازمان ملل نگران است که آوارگان داخلی که به اردوگاه‌های دیگر در طرابلس منتقل می‌شوند بار دیگر مجبور به ترک این اردوگاه‌ها شوند. این درحالی است که تعدادی از خانواده‌های "تاورگا" به خاطر ترس از حمله شبه‌نظامیان خانه‌های خود را ترک کرده و در اردوگاه‌های آوارگان در طرابلس ساکن شده‌اند.

طبق گزارش کمیساریای عالی امور پناهندگان سازمان ملل، طی چند سال اخیر حدود ۱۹۲ هزار آواره در شرایط بد در لیبی زندگی می‌کنند.

کمیساریای عالی امور پناهندگان همچنین انجام اقدامات سریع در این زمینه و فراهم کردن شرایط بازگشت داوطلبانه و امن این افراد به خانه‌هایشان را خواستار شده است.

در همین راستا، سازمان بین‌المللی مهاجرت اعلام کرد که از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون طی یک برنامه بازگشت انسانی و داوطلبانه حدود ۱۱ هزار مهاجر به خانه‌های خود بازگشته‌اند.

این سازمان در ادامه آورده است که از این میان بیش از ۶۰۰۰ مهاجر به کشورهای خود در غرب و و مرکز آفریقا، ۳۲۵ مهاجر به کشورهای شرقی و شاخ آفریقا و بقیه این افراد نیز به شمال آفریقا و آسیا بازگشته‌اند.

منبع: ایسنا

729

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها