رویکرد مثبت فتح نسبت به آتش‌بس میان گروه‌های مقاومت غزه و اسرائیل

منابع فلسطینی اعلام کردند، جنبش فتح در دیدار با هیأت امنیتی مصر برای اولین بار با تلاش‌های این هیأت برای دستیابی به توافق آتش‌بس میان غزه و اسرائیل موافقت کرده است.

رویکرد مثبت فتح نسبت به آتش‌بس میان گروه‌های مقاومت غزه و اسرائیل

روزنامه فرامنطقه‌ای الحیاة به نقل از چند منبع مطلع فلسطینی گزارش داد، فتح در دیدار با هیأت امنیتی مصر موافقت خود را با تلاش‌های این هیأت برای دستیابی به آتش‌بس میان غزه و اسرائیل و جلوگیری از آغاز حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه اعلام کرده است.

این منابع گفته‌اند، تلاش‌های هیأت مصری بر آتش‌بس کوتاه‌مدت پیش از مصالحه متمرکز شده است تا پس از آشتی ملی آتش‌بس کامل نیز محقق شود.

این منابع فلسطینی افزودند، این هیأت به دنبال بازگرداندن حیات طبیعی به غزه از طریق بهبود خدمات برق، آب و بهداشت و غیره است.

همچنین طبق نوشته الحیاة، هیأت مصری تأکید کرده که روند کار در گذرگاه رفح در ماه جاری میلادی به طور چشمگیری بهبود خواهد یافت و مشکلات حمل و نقل فلسطینی‌ها از منطقه "الفردان" از غرب کانال سوئز به شرق آن یعنی به سمت شبه‌جزیره سینا کاهش می یابد.

مصر همچنین از طریق تلاش‌های هیأت خود بر طرح ملی فلسطین و حفظ وحدت آن، جدا نشدن نوار غزه از کرانه باختری و همچنین متحمل نشدن هزینه‌های سیاسی در مقابل بازگشت حیات به غزه تأکید دارد.

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها