رییس دومای روسیه: برای دستیابی به جهانی عاری از تروریسم تلاش کنیم

رییس دومای روسیه با تاکید بر این که کشورها باید برای دستیابی به جهانی عاری از تروریسم تلاش کنند، گفت: کشورهای افغانستان، ایران، پاکستان، ترکیه، چین و روسیه همکاری های خوبی برای مبارزه با تروریسم دارند.

رییس دومای روسیه: برای دستیابی به جهانی عاری از تروریسم تلاش کنیم

«ویاچسلاو ولودین» روز شنبه در ادامه دومین کنفرانس روسای مجالس افغانستان، ایران، پاکستان، ترکیه، چین و روسیه درباره چالش های تروریسم و ارتباط درون منطقه ای افزود: رییس جمهوری روسیه بارها مواضع مسکو را در مقابله با تروریسم بیان کرده است. همه ما باید با کمک هم و دست در دست هم در این راستا گام برداریم.
وی تصریح کرد: تروریست ها تلاش می کنند به کشورهای مختلف منطقه ضربه بزنند و در این زمینه مشکلات زیادی را ایجاد کرده اند.
وی ادامه داد: شاهدیم از سال 2011 تا 2015 تروریسم بین المللی در سوریه دولت تروریستی ایجاد کرد ولی با توافق ایران، ترکیه و روسیه، آزادی سوریه فراهم شد و ما امروز می گوییم که می توانیم شرایط خوبی را در سوریه ایجاد کنیم که شامل رسیدگی به وضعیت آب و برق مردم آن است.
رییس دومای روسیه اظهار داشت: تروریست ها در سوریه و افغانستان نشان می دهند این که بگوییم ما علیه تروریسم به پیروزی کامل رسیده ایم خیلی زود است.
ولدوین تصریح کرد: امروز تروریست ها کارهای تبلیغی را در اینترنت گسترش داده اند و ما در حال حاضر شاهد این هستیم که آنها از سوریه در حال انتقال به آسیای جنوب شرق، آفریقا و افغانستان هستند.
وی با تاکید بر این که کشورهای مختلف جهان باید در راستای مبارزه با تروریسم گام های اساسی بردارند، اظهارداشت: همکاری در این راستا برای از بین بردن تروریست ها اهمیت ویژه ای دارد و ما باید برای از بین بردن افراط گرایی گام برداریم.
رییس دومای روسیه یادآور شد: در این راستا ما باید برای به دست آوردن جهان عاری از تروریسم تلاش کنیم که در این راستا همکاری های خوبی صورت گرفته است.
ولودین بیان کرد: امروز آمریکایی ها تحریم های زیادی را علیه کشورهای مختلف اعمال می کنند که همه کشورها باید با آن مخالفت کنند. همچنین باید در راستای مبارزه با تروریسم و مواد مخدر گام های اساسی برداشت.
دومین کنفرانس روسای مجالس 6 کشور جمهوری اسلامی ایران، پاکستان، افغانستان، ترکیه، چین و روسیه با موضوع چالش های تروریسم و تقویت ارتباطات درون منطقه ای صبح امروز در هتل پارسیان آزادی با حضور رییس جمهوری اسلامی ایران آغاز به کار کرد.
«عبدالرئوف ابراهیمی» رییس مجلس افغانستان، «چن زو» نایب رییس مجلس ملی جمهوری خلق چین، «اسد قیصر» رییس مجلس ملی پاکستان، «بن علی ییلدریم» رییس مجلس ترکیه، «ویچسلاو والودین» رییس دومای دولتی روسیه در این کنفرانس شرکت دارند.
بررسی راه های مقابله با تروریسم، تبادل تجارب گذشته، تقویت ارتباطات بین منطقه ای، بررسی راهبردهای کنونی برای تحقق صلح و توسعه همه جانبه و پایدار و اتخاذ رویکرد جدید و موثر منطقه‌ای، از اهداف اصلی این کنفرانس دو روزه در تهران است.

منبع: ایرنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها