عضو جنبش فتح: ایران برای تمام فلسطینیان است

عضو کمیته مرکزی جنبش فتح فلسطین با اشاره به اینکه زمان آن رسیده است که از توافق اسلو خارج شویم افزود: ایران تنها برای یک گروه فلسطینی خاصی نیست بلکه برای تمام فلسطینی‌ها است.

عضو جنبش فتح: ایران برای تمام فلسطینیان است

عباس زکی، عضو کمیته مرکزی جنبش فتح فلسطین در گفت‌وگو با شبکه المیادین از انحلال مجلس قانونگذاری فلسطین ابراز تعجب کرد و گفت: زمان آن رسیده که از توافق اسلو خارج شویم و انحلال مجلس قانونگذاری فرصتی برای این مساله است.

وی در ادامه گفت: ایران تنها برای یک گروه فلسطینی خاصی نیست بلکه برای تمام فلسطینی‌ها است.

عباس زکی تاکید کرد: ایران صادق‌ترین کشور در مقابله با استکبار جهانی و همچنین پیروزی فلسطین است.

عضو جنبش فتح در ادامه تاکید کرد: فتح متوقف شدن تمام هماهنگی‌ها را به اسرائیلی‌ها اعلام کرده است، ما توافق اسلو را امضا کردیم و اکنون خواهان خروج آن هستیم.

پیش از این نیز محمود الزهار، رئیس فراکسیون حماس در مجلس فلسطین گفت: ایران حامی اساسی مساله فلسطین است و به مساله فلسطین بسیار اهمیت می‌دهد از همین رو ما هیچ اقدامی را برای مقابله با دشمن انجام نمی‌دهیم مگر اینکه دوستان‌مان را از اوضاع مطلع کنیم. نه فقط ساز و کار را با آنان مطرح می‌کنیم بلکه درباره اهداف کلی و استراتژی و ابزارهای تحقق اهداف‌مان در نبرد با دشمن با مسئولین ایرانی گفت‌وگو می کنیم.

رئیس فراکسیون حماس در مجلس فلسطین افزود: گفت‌وگوی ما با مسئولین جمهوری اسلامی ایران مطبوعاتی نیست بلکه برای تحقق اهداف مقاومت ضد صهیونیستی در نبرد علیه این رژیم، رنج‌های مردم فلسطین، روابط ما با کشورهای عربی و مسائل گوناگون است.

بر اساس این گزارش، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین روز شنبه اعلام کرد که دادگاه قانون اساسی حکم به انحلال شورای قانون گذاری فلسطین داده و درخواستی را مبنی بر برگزاری انتخابات طی شش ماه مطرح کرده است.

محمود عباس تصریح کرد: ما به آمریکا "نه" گفتیم و به آمریکا و طرف‌های دیگر "نه" خواهیم گفت، اگر قدس از دست برود، چیزی باقی نمی‌ماند که در مورد آن صحبت کنیم اما ما ساکت نخواهیم ماند و این امر را نخواهیم پذیرفت. ما قدس را نخواهیم فروخت و قدس پایتخت ابدی مردم فلسطین باقی خواهد ماند، ما به حمایت بین المللی لازم از مردممان در محافل بین المللی ادامه می‌دهیم. مردم ما پایدار هستند و ما اجازه ادامه تعدی‌های اسرائیل را نمی‌دهیم. ما منتظر آنچه که ایالات متحده مدعی ارائه آن است، نمی‌مانیم. ما همچنان همان موضع مخالفت با گفتگو با دولت آمریکا را داریم، چراکه آمریکا را بی طرف نمی‌دانیم. تمام تلاش‌هایی که برای به بازی گرفتن امنیت فلسطین صورت می‌گیرد، ما را از رویارویی با معامله قرن باز نخواهد داشت، ما اجرای تصمیمات شوراهای ملی و مرکزی را آغاز کرده‌ایم.

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها