زاهدی در نشست خبری:

باندهای فساد قدرت و ثروت بر منابع کشور چنگ انداختند/گران بهاترین سرمایه کشورمان مردم و منابع انسانی هستند

باندهای فساد قدرت و ثروت بر منابع کشور چنگ انداختند/گران بهاترین سرمایه کشورمان مردم و منابع انسانی هستند

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت:‌ ایران کشوری غنی است و گران بهاترین سرمایه کشورمان، مردم و منابع انسانی هستند.

محمد مهدی زاهدی با حضور در وزارت کشور برای ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری در نشست خبری اظهار داشت: تغییر در نگرش ها، رفتار‌ها و باور‌ها را دنبال میکنم.

وی افزود: تغییر در سیسستم اجرایی کشور را دنبال میکنم و به تغییر در وضعیت معیشت مردم معتقد هستم. ایران کشوری غنی است و گران بهاترین سرمایه کشورمان، مردم و منابع انسانی هستند.

زاهدی گفت: کشورمان دارای قشر نخبه و ظرفیت بالای علمی است و در راس آن ولی فقیه و مقام عظمای ولایت هدایتگر کشتی انقلاب هستند.

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت:‌ چرا ایران با وجود این همه ثروت شاهد فقر و بیکار‌ی بوده و شاهد زاغه نشینی و حاشیه نشینی هستیم؟ جرا باید نظاره گر آسیبهای فرهنگی و اجتماعی باشیم و مردم نالان از وضعیت معیشت خود باشند؟

وی با اشاره به مشکلات کشورمان گفت: وجود باندهای فساد قدرت و ثروت مثل اختاپوس بر منابع کشور چنگ انداختند، اخوی و اخوی زاده‌ها از موقعیت خود سو استفاده میکنند و شفافیت در حوزه‌های گمرک و مالیات وجود ندارد.

زاهدی ادامه داد:‌در برخی از حوزه‌ها فساد سیستماتیک شده و نتیجه ان درامدهای نجومی بوده همچنین عدم کارایی مطلوب سیستم دولتی و بخش عمومی و عدم باور به مردم از دیگر مشکلات کشورمان است.

نماینده مجلس شوورای اسلامی تصریح کرد: راهی جز تغییر و تحول نداریم و راه حل روی کار امدن دولتی صادق، شفاف، پاک دست، قانون محور، شایسته سالار و برامده از مردم است.

وی تاکید کرد: کشورمان نیازمند دولتی با حضور نیروهای کارامد و جوان است. رمز موفقیت نغییر نگاه از من میتوانم به "همه با هم میتوانیم " باید باشد و همه باید با یکدیگر حرکت کنیم و باهم تصمیم بگیریم.

زاهدی اضافه کرد: ما میتوانیم عزت مندانه با دنیا تعامل کنیم، به کمک خداوند و مردم هم میتوانیم دولت تغییر و تحول تشکیل دهیم.

نماینده مجلس شورای اسلامی درباره ابهامات سوابق علمی خود اظهار داشت: مقالات من در سایتهای مختلف موجود است. ادعایی مبنی بر داشتن نبوغ ریاضی نداشتم بنده دانشجوی ریاضی و علاقمند ریاضی هستم، اما خود را ریاضی دان نمیدانم.

زاهدی افزود: مجلس به نمایندگان ازادی عمل داده که اظهار نظر کنند و این نقطه قوت مجلس و کمیسیونهاست طبق ایین نامه مجلس هر هفته دستور جلسه مشخص میشود و در مرکز پژوهشهای مجلس قرار میگیرد تنها در یک جلسه‌ای وزیرعلوم حاضر نشد و جلسه تشکیل نشد بورسیه‌ها در مجلس قبل در کمیسیون تحققیقات این موضوع را بررسی کردند و ما با هیئت تعیین شده همکاری کردیم و مشکلی در این زمینه وجود نداشت.

وی یاداور شد: در انتخابات ریاست جمهوری در سال ۹۲ شرکت داده نشدم و یکی از گلایه‌های من این بود.
نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: مقام معظم رهبری در توصیه به وزارت کشور تاکید کردند مهمترین مسئله در انتخابات حضور مردم باشد امیدوارم حضور احمدی نژاد برای ایجاد شور در میان مردم باشد.
زاهدی تصریح کرد: در بحثهای اقتصادی، علم و فناوری، مسئله فرهنگیان سوالات زیادی از دولت روحانی مطرح است و ضمن پرسش در این حوزه ها، انتظار پاسخدهی شفاف داریم.

وی متذکر شد: بنده از هر تحقیق و تفحص استقبال میکنم و باید این جریان وایین نامه ۲۳۶ مجلس را درنظر بگیریم. نباید نگران تحقیق و تفحص بود و محدودیتی در این زمینه ایجاد کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها