اجرای ۲۲ نمایش در ششمین روز جشنواره تئاتر فجر

در ششمین روز چهل و دومین جشنواره تئاتر فجر ۱۲ نمایش در بخش صحنه‌ای و ۱۰ نمایش در بخش خیابانی به روی صحنه می‌روند.

اجرای ۲۲ نمایش در ششمین روز جشنواره تئاتر فجر

امروز جمعه ششم بهمن و در ششمین روز جشنواره تئاتر فجر سالن‌های مختلف پایتخت میزبان ۱۲ نمایش هستند.

بخش صحنه‌ای 

تالار وحدت در ششمین روز جشنواره، میزبان نمایش «تروما» به کارگردانی احمد سلیمانی از تهران است که در بخش هویت ملی با مدت‌زمان ۶۰ دقیقه، ساعت ۱۹ به صحنه می‌رود.

تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر نیز میزبان نمایش «دموکراسی با طعم همبرگر» به کارگردانی حامد شفیع‌خواه از تهران است که به عنوان یکی از آثار بخش مسابقه تئاتر ایران با مدت‌زمان ۷۵ دقیقه، ساعت ۱۶ در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر اجرا می‌شود.

«انگشتر و چاه» به کارگردانی احسان جانمی از اصفهان دیگر نمایشی است که در این بخش به صحنه می‌رود. این نمایش با مدت‌زمان ۴۵ دقیقه، در ۲ نوبت ۱۸ و ۲۰:۳۰ در سالن چهارسوی مجموعه تئاتر شهر اجرا می‌شود.

تالار قشقایی تئاتر شهر در این روز میزبان «دل‌لرزه» به کارگردانی مجتبی لاله‌زاری از یزد است که این نمایش نیز در بخش مسابقه تئاتر ایران اجرا دارد.

نمایش نامبرده با مدت‌زمان ۷۰ دقیقه، در ۲ نوبت ۱۶:۳۰ و ۱۸:۳۰ اجرا می‌شود.

تالار سایه نیز در ششمین روز جشنواره، پذیرای نمایش «آوینیون» به کارگردانی حسن معینی از تهران است که با مدت‌زمان ۸۰ دقیقه، یک تک اجرا در ساعت ۱۶ دارد. این نمایش نیز در بخش مسابقه ایران به صحنه می‌رود.

در این روز تماشاخانه ایرانشهر میزبان یک تک اجراست. «ما هم مردمی بودیم» به کارگردانی احسان ملکی از کوهدشت در تالار استاد سمندریان این تماشاخانه به صحنه می‌رود.

این نمایش به عنوان یکی دیگر از آثار بخش مسابقه تئاتر ایران با مدت‌زمان ۸۰ دقیقه، یک اجرا در ساعت ۱۶ دارد.

تماشاخانه سنگلج روز جمعه، ششم بهمن ماه میزبان نمایش «عروس فلسطین» به کارگردانی مصطفی بوعذار است که به عنوان اثری در بخش غزه و از اهواز در جشنواره شرکت دارد. این نمایش با مدت‌زمان ۶۰ دقیقه، در ۲ نوبت ۱۷ و ۲۰، در تماشاخانه سنگلج روی صحنه می‌رود.

مرکز تئاتر مولوی نیز در ششمین روز جشنواره، میزبان نمایش‌های «دایره» به کارگردانی رضا عرفانی از دانشگاه آموزش عالی نبی‌اکرم (ص) تبریز با مدت‌زمان ۴۵ دقیقه است که در ۲ نوبت ۱۵ و ۱۷ به صحنه می‌رود. «خون» به کارگردانی حسین قاسمی‌هنر از دانشگاه هنر تهران دیگر نمایشی است که در این مرکز نمایشی اجرا دارد. این نمایش با مدت‌زمان ۲۰ دقیقه، در ۲ نوبت ۱۶ و ۱۸:۳۰ اجرا می‌شود. هر دو این نمایش‌ها در بخش مسابقه تئاتر دانشجویی جشنواره به صحنه می‌روند.

همچنین نمایش «لیلی و قاب خالی» به کارگردانی ویدا موسوی از دانشگاه آزاد با مدت‌زمان ۵۵ دقیقه، در ۲ نوبت ۱۸ و ۲۰:۳۰ در تالار حافظ به صحنه می‌رود.

با اضافه شدن نمایش «خاطرات یک دلقک» به کارگردانی محمد جواد شریفی به جدول جشنواره، تالار محراب، روز جمعه، ششم بهمن ماه میزبان این اثر نمایشی می‌شود که از اراک در جشنواره حضور دارد و یک تک اجرا در ساعت ۱۷ خواهد داشت.

«احساس آهنی» به کارگردانی آرزو جعفری از کرمان دیگر نمایشی است که در تالار محراب روی صحنه می‌رود. این نمایش به عنوان اثری از بخش فراگیر، با مدت‌زمان ۴۰ دقیقه، ساعت ۱۷ در سالن جمیله شیخی تالار محراب اجرا می‌شود.

تالار هنر هم کماکان میزبان نمایش‌های بخش فراگیر است. امروز نمایش «خرده شوخی‌های زناشویی» به کارگردانی محمد سایبانی از بندرعباس با مدت‌زمان ۶۰ دقیقه، ساعت ۱۵ در این تالار نمایشی اجرا می‌شود.

۱۰ نمایش در بخش خیابانی

هرچند در چند روز گذشته به دلیل بارش باران، اجرای نمایش‌های خیابانی جشنواره با افت و خیز‌هایی همراه بود، اما قرار است امروز این اجرا‌ها به کار خود ادامه بدهند.

اجرای نمایش‌های خیابانی همچون روز‌های گذشته از ساعت ۱۱ ظهر آغاز می‌شود.

در این ساعت، «یادگاری» به کارگردانی احسان بحرینی از جیرفت با مدت‌زمان ۳۰ دقیقه، در متروی تئاتر شهر، «انفال» به کارگردانی کژال راستبین از مریوان با مدت‌زمان ۲۵ دقیقه، در متروی ایوان انتظار میدان ولیعصر (عج)، «زمین شماره ایکس» به کارگردانی علیرضا شمس از اصفهان با مدت‌زمان ۳۰ دقیقه، در فرهنگسرای رازی اجرا دارند.

پهنه رودکی ساعت ۱۶ میزبان نمایش «خاطرات یک مرده‌شور» به کارگردانی میثم سرآبادانی از تفرش با مدت‌زمان ۲۰ دقیقه، ساعت ۱۶:۳۰ میزبان نمایش «زمین شماره ایکس» به کارگردانی علیرضا شمس از اصفهان با مدت‌زمان ۳۰ دقیقه، ساعت ۱۷ میزبان نمایش «ماریتا» به کارگردانی بهنام کاوه از آبادان با مدت‌زمان ۲۰ دقیقه و ساعت ۱۸ میزبان نمایش «آب‌ها مربانند» به کارگردانی مالک آبسالان از دهلران با مدت‌زمان ۲۰ دقیقه می‌شود.

سکوی تئاتر خیابانی مجموعه تئاتر شهر نیز ساعت ۱۶:۳۰ پذیرای نمایش «لبخند با طعم ماسک» به کارگردانی محسن مسعودی‌فر از نیشابور با مدت‌زمان ۱۵ دقیقه است.

نمایش‌های «بند ۶» به کارگردانی میلاد جباری مولانا از تهران با مدت‌زمان ۵۵ دقیقه، ساعت ۱۹:۳۰ در موزه عبرت و «یک آبادی عشق» به کارگردانی شهریار صادق‌حسنی از لاهیجان با مدت‌زمان ۲۲ دقیقه، ساعت ۱۶ در برج آزادی اجرا می‌شوند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها