بعد از دو سال شهدای آتش‌نشان پلاسکو تحت پوشش و حمایت قرار نگرفتند

حجت نظری گفت: متاسفانه 16 نفر از بهترین نیروهای آتش‌نشانی در این حادثه به درجه رفیع شهادت رسیدند، خجالت می‌کشم که با گذشت دو سال از حادثه پلاسکو از عدم تحقق و قول‌هایی که به خانواده‌ها داده شده بود سخنی بگویم.

بعد از دو سال شهدای آتش‌نشان پلاسکو تحت پوشش و حمایت قرار نگرفتند

حجت نظری در نودمین جلسه شورای شهر تهران اظهار کرد: روز هفتم مهردر تقویم به نام روز آتش‌نشان نامگذاری شده و این نامگذاری بهانه‌ای است تا از تلاش‌ها و از خودگذشتگی‌ آتش‌نشانان قدردانی شود و من هم به سهم خودم این روز را به آتش‌نشانان تبریک می‌گویم.

وی افزود: تقدیر از این عزیزان که انسانهای فداکاری هستند تنها نباید به یک روز و یا یک هفته و دیدار با آنها ختم شود و متاسفانه بسیاری از آتش‌نشانان وضعیت معیشتی مناسبی ندارند و در گفت‌وگو با برخی از این عزیزان علی‌رغم آنکه به آنان گفته شده سختی کار برایشان لحاظ می‌شوند و می‌توانند با 25 سال سابقه بازنشست شوند اما هنوز ابهامات زیادی در مورد آن برای آتش‌نشانان وجود دارد و از جزئیات وضعیت خود بی‌خبرند.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران ادامه داد: مسئله دیگر در مورد وضعیت رفاهی و مقرری‌های آتش‌نشانان است که معاون خدمات شهری شهرداری تهران باید آن را بیشتر مورد توجه قرار داده و همچنین باید نسبت به سلامت آتش‌نشانان حساسیت بیشتری داشته باشد و حقیقت این است که از دو سال گذشته نمی‌توان از روز آتش‌نشان و آتش‌نشانان گفت و ناخودآگاه به یاد شهدای آتش‌نشان ساختمان پلاسکو نیفتاد و متاسفانه 16 نفر از بهترین و متعهدترین نیروهای آتش‌نشانی در این حادثه به درجه رفیع شهادت رسیدند و من خجالت می‌کشم که با گذشت دو سال از حادثه پلاسکو از عدم تحقق و قول‌هایی که به خانواده‌های این عزیزان داده شده بود سخنی بگویم.

نظری گفت: متاسفانه در صحبت با برخی از این خانواده‌ها مطلع شدم که اداره ایثارگران شهرداری تهران، شهدای پلاسکو را تحت پوشش قرار نداده است که همین امر سبب دلخوری و رنجش برخی از خانواده‌ها شده است. اگر به دلیل کاستی‌های قانونی، بنیاد شهید و امور ایثارگران نتواند این خانواده‌ها را تحت پوشش قرار دهد، از اداره ایثارگران شهرداری انتظار می‌رود متفاوت عمل کند.

وی بیان کرد: از طرف دیگر خانواده‌ها گمان می‌کنند به فراموشی سپرده شده‌اند و لازم است در این زمینه شهردار تهران که خود از خانواده ایثارگران است با آنها دیدار و مطالبات آن را بشوند و از سازمان زیباسازی می‌خواهم که به مناسبت هفتم مهر ماه و روز آتش‌نشان قهرمانان و شهدای آتش‌نشان را که حقیقتا شایسته عنوان مدافع هموطن بیشتر در جامعه و سطح شهر معرفی کنند.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها