سرپرست وزارت رفاه خبر داد

افتتاح مرکز جامع توانبخشی در سرپل ذهاب/ شروع بکار خانه معلولین ذهنی خفیف

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از افتتاح بزرگ‌ترین مرکز جامع توانبخشی غرب استان کرمانشاه در سرپل ذهاب خبرداد.

افتتاح مرکز جامع توانبخشی در سرپل ذهاب/ شروع بکار خانه معلولین ذهنی خفیف

انوشیروان محسنی بندپی به ارائه گزارشی از سفرش به کرمانشاه پرداخت و اظهار کرد: ۱۱ماه پیش شاهد حادثه زلزله در کرمانشاه بودیم که جمعیت بسیار زیادی را تحت تاثیر قرار داد و خساراتی در پی داشت.

وی افزود: از روزهای اولیه پس از زلزله ارائه خدمات بهزیستی را در مناطق زلزله‌زده شروع کردیم و امروز شاهد بهره‌برداری از بزرگ‌ترین مرکز جامع توانبخشی غرب استان کرمانشاه در شهرستان سرپل ذهاب بودیم که بیشترین خسارات را در زلزله متحمل شده بود.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه این مرکز جامع توانبخشی برای ۱۹۰۰ معلول در سطح این شهرستان ساخته شده و قابل استفاده است، گفت: البته از این تعداد ۱۲۰ معلول ناشی از لزله بودند. افراد بنا به نیازهای خود می‌توانند در این مرکز خدمات فیزیوتراپی، کاردرمانی، بینایی سنجی و شنوایی سنجی را دریافت کنند.

بندپی ادامه داد: زیربنای این مرکز ۱۰۰۰ مترمربع است و به جدیدترین تجهیزات روز مجهز است، ضمن آنکه تیم متخصصی در این ساختمان مستقر شده و آماده ارائه خدمت هستند.

وی همچنین از افتتاح چهل و ششمین مرکز خانه معلولین ذهنی خفیف در این استان خبر داد و گفت: این خانه‌ها را از کشورهای پیشرفته الگو گرفته‌ایم، اگر معلولین ذهنی خفیف را با افراد دیگر در تعامل اجتماعی و پیوند با افراد دیگر قرار دهیم، توانسته‌ایم در بازتوانی این گروه اقدامات خوبی انجام و در رفع مشکلات ذهنی‌شان موثر باشیم. در این خانه که امروز افتتاح شد ۱۰ معلول خفیف ذهنی خدمات تخصصی دریافت خواهند کرد.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پروژه دیگر افتتاح شده در این استان را درمانگاه تامین اجتماعی با ۱۴۵۱ متر مربع در سنقر کلیایی دانست و گفت: خدمات سلامت، دندانپزشکی، مامایی و روانشناسی به جامعه کار وتولید ارائه می‌شود. همچنین هفته آینده اورژانس اجتماعی قصر شیرین افتتاح می‌شود و به این ترتیب همه شهرستان‌های استان از اورژانش اجتماعی برخوردار می‌شوند.

بنیدپی افزود: ساعت ۱۹ امشب کارگروه اشتغال استان تشکیل می‌شود. نرخ بیکاری کرمانشاه از متوسط کشوری بالاتر است و مساعدت‌های خاصی برای رونق کسب و کار و سرعت بخشیدن به اشتغال در کرمانشاه درنظر گرفتیم.

منبع: ایسنا

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها