مدارس از خانواده‌ها پول زور بگیرند

رضا ساکی

مدارس از خانواده‌ها پول زور بگیرند

امروز عاشق وزیر محترم آموزش‌وپرورش هستم. چرا؟ صحبت‌های ایشان را بخوانید: بطحایی خطاب به مدیران مدارس تهران گفت: «در کنار مشکلات نیروی انسانی، تجهیزات لازم در اختیار ندارید. آموزش‌وپرورش به شما سرانه نمی‌دهد و از آن سو می‌گوید از خانواده‌ها پول نگیرید. کار شما مدیران مدارس همواره این بوده است که راه‌هایی را برای عبور از این موانع پیدا کنید.»
عاشق صراحت وزیر هستم که خیلی شیک و مجلسی پرده از پوستی برداشت که مدیران مدرسه از گُرده خانواده‌ها می‌کنند. یعنی مدیران مدرسه برای گرفتن پول از خانواده‌ها به لطایف‌الحیلی متوسل می‌شوند که به عقل جن هم نمی‌رسد و اصولا نمی‌شود آن را پیگرد قانونی کرد.
سخنان آقای بطحایی از این جهت مهم است که او به نوعی تلاش مدیران را برای عبور موانع تایید می‌کند و از آنها در جهت از بردن این موانع تشکر می‌کند.
پس از این سخنان جناب وزیر بهتر است خانواده‌ها با آرامش به مدرسه پول پرداخت کنند و نق نزنند و بدانند وزیر از آنها هم ممنون است. من به جای مدیران بودم بعد از این سخنان تاریخی اصلا جواب سلام ملت را هم نمی‌دانم و نمی‌گذاشتم کسی بدون فیش واریزی پایش را داخل حیاط مدرسه بگذارد. اصلا من اگر جای مدیران بودم مبلغی را به عنوان هزینه سلام و علیک از خانواده‌ها دریافت می‌کردم تا با آن بتوانند سه دقیقه با مدیران حرف بزنند.
یعنی یک مبلغ برای ورود به حیاط مدرسه، یک مبلغ برای سلام و علیک و یک مبلغ هم استفاده از دستشویی مدرسه از آنها می‌گرفتم و بعد به سراغ مبلغ اصلی و ثبت‌نام دانش‌آموز می‌رفتم.
باقی بقای‌تان

35

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها