زندگی در سردترین شهر دنیا چگونه است؟

این روزها با فرارسیدن زمستان در نیمکره شمالی بسیاری از مردم جهان با سرما دست و پنجه نرم می کنند اما شرایط برای مردم شهر یاکوتسک روسیه بسیار متفاوت بوده و تعریف آن ها از سرما با مردم سایر مناطق جهان متفاوت است.

زندگی در سردترین شهر دنیا چگونه است؟

مردم شهر یاکوتسک روسیه در سردترین شهر بزرگ روی زمین زندگی می کنند که  دمای هوا در آن تا  منفی ۷۰ درجه سانتی گراد کاهش می یابد. همانطور که در این تصاویر نشان داده شده است، هوای این شهر آنقدر سرد است که یک موز را به چکش تبدیل کند.
بر اساس گزارش های موجود، مردم این شهر در طول زمستان برای ماه ها از دیدن نور خورشید محروم بوده و همه چیز در حالت انجماد کامل قرار می گیرد. البته غذای مردم این منطقه بر پایه ماهی و محصولات دریایی است که می تواند کمبود ویتامین دی آن ها را جبران کند.

به تازگی تیمی از محققان در این شهر به انجام آزمایش ‌های مختلفی شامل دمیدن حباب‌ های صابون و انجماد آن ها تا تبدیل یک پیراهن خیس به مقوای پارچه ‌ای یخی پرداختند. این آزمایش ها نشان می دهد که اگر شما یک تخم مرغ را در فضای آزاد در داخل یک ماهیتابه بیاندازید تنها طی چند ثانیه به طور کامل یخزده و منجمد می شود.

به همین ترتیب، در این آزمایش ها، پژوهشگران یک موز یا سیب را برداشته و با رها کردن آن‌ ها برای چند دقیقه در هوای آزاد بیرون، شاهد یخ زدن کاملشان بوده و از این میوه ها برای کوبیدن میخ روی چوب استفاده کردند.

با این حال، آزمایش اصلی و بسیار جالب توجه، انجماد نودل های پخته شده است. تصاویر منتشر شده در این رابطه نشان می دهد که چگونه حتی نودلی که در آب جوش پخته شده و کاملا داغ در بشقاب ریخته می شود، تنها چند دقیقه قبل از اینکه خورده شود به طور کامل یخ زده و صحنه ای هنری را شکل می دهد.

تصاویر منتشر شده از مردم این شهر در هنگام تردد، بسیار جالب بوده و به نظر می رسد شاهد یک فیلم سینمایی هستیم که نفرین سرما بر یک شهر حاکم شده و مژه و چشم ساکنان این منطقه یخ زده و شبیه به  وایت واکرها شده اند.

در این گزارش به تماشای تصاویر این شهر از زمستان امسال می پردازیم.

photo_2022-01-11_16-50-19

photo_2022-01-11_16-50-21

photo_2022-01-11_16-50-21 (2)

photo_2022-01-11_16-50-23

منبع: سینا پرس
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • اسی
    3

    شهر ترک نشین روسیه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها