اضافه شدن ۵۰۰ تخت کرونایی به فارس/کووید۱۹ خطرناکتر از قبل

جانشین استاندار در ستاد مدیریت بیماری کرونای استان فارس با اشاره به اضافه شدن ۵۰۰ تخت به مراکز درمان، اذعان کرد که علیرغم ایجاد ظرفیت جدید، همچنان بیمارانی در لیست انتظار بستری شدن در بیمارستان‌ها قرار دارند.

اضافه شدن ۵۰۰ تخت کرونایی به فارس/کووید۱۹ خطرناکتر از قبل

عبدالرضا قاسمپور یکشنبه ۱۸ آبان در جمع اعضای ستاد دانشگاهی مدیریت کرونای علوم پزشکی شیراز، ضرورت همراهی مسئولان با مجموعه سلامت فارس در برون رفت از بحران کنونی کروناویروس را یادآور و متذکر شد: فرمانداران، مسئولان دستگاه های اجرایی، سازمان ها و ارگان ها نیز می توانند با اعمال محدودیت ها، تشدید بازرسی ها و نظارت ها به کمک تیم بهداشتی درمانی بیایند.

او با بیان اینکه اقدامات مطلوبی با درایت رئیس و دیگر مسئولان دانشگاه علوم پزشکی شیراز در مقابله با کرونا اجرایی و با اتخاذ تصمیمات مدبرانه از سوی استاندار، اقدامات مناسبی برای حفظ سلامت شهروندان فارس انجام شده است، گفت: بیش از هشت ماه است که همه مسئولان به صورت شبانه روزی درگیر مدیریت کروناویروس هستند و در این شرایط سخت و حساس، تجربیات خوبی به دست آمده که باید از آنها برای تامین سلامت مردم استفاده کرد.

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا با بیان اینکه این ویروس خشن تر شده و با توجه به وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم، محدودیت ها اعمال می شود، اضافه کرد: تصمیمات ابتکاری بسیار خوبی در استان فارس به نفع سلامت مردم گرفته و اجرایی شده است.

او بیان کرد: در چند روز اخیر با همت دانشگاه علوم پزشکی شیراز حدود ۵۰۰ تخت به تخت های بیمارستان های فارس اضافه شده است، اما هنوز بیمارانی هستند که در لیست انتظار بیمارستان ها قرار دارند، از یک سو قدرت سرایت بیماری بالا رفته و از سویی مردم نسبت به گذشته، دستورات بهداشتی را کمتر رعایت می کنند و این افزایش تخت ها و تجهیزات و امکانات و تلاش مجموعه بهداشت و درمان در حفظ سلامت و نجات جان بیماران بدون مشارکت مردم امکان پذیر نیست.

قاسم پور با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر توجه به سه مولفه سلامت، امنیت و اقتصاد و معیشت مردم، گفت: باید مسئولان دستگاه ها، ادارات و سازمان ها، توجه به این سه مولفه را در اولویت فعالیت ها و تصمیمات خود قرار دهند.

او روند رو به افزایش موارد ابتلا در شهرستان ها را موجب اعمال محدودیت های سختگیرانه در برخی شهرستان ها عنوان کرد و افزود: لازم است فرمانداران با جدیت، مصوبات ملی و استانی را در ادارات و دستگاه های تحت پوشش اجرا کنند.

قاسم‌پور انجام بالای تست های تشخیصی کرونا، درمان بیماران، مدیریت کنترل بیماری، تشدید بازرسی ها و نظارت ها، طرح فاصله گذاری هوشمند و حجم بالای ارایه خدمات بهداشت و درمان را از جمله موفقیت های استان فارس نسبت به سایر استان های کشور عنوان کرد.

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا ادامه داد: لازم است اطلاع رسانی در افکار عمومی در خصوص دلیل اعمال محدودیت ها صورت بگیرد و مردم فهیم استان آگاه باشند اعمال محدودیت ها در راستای حفظ سلامت مردم است.

او یکی از دستاوردهای خوب استان فارس را انجام تست تشخیصی کروناویروس که از مرز پنج هزار نمونه عبور کرده و این را موفقیتی بی نظیر در کشور خواند که تلاش و ایثارگری مجموعه بهداشت و درمان استان را نشان می دهد و نتیجه این امر، شناسایی به موقع بیماران مشکوک و مبتلا به کووید۱۹ بوده است.

مدیران در رعایت پروتکل های بهداشتی الگو باشند

قاسم پور تاکید کرد: مدیران دستگاه های اجرایی باید در رعایت پروتکل های بهداشتی الگو باشند و نظارت ویژه بر کارکنان و واحدهای تحت پوشش در زمینه رعایت دستورات بهداشتی در برابر کرونا داشته باشند، هرگونه تجمعات مغایر با دستورات بهداشتی، مراسم ختم و عروسی ممنوع است و متخلفان به مراجع قضایی ارجاع داده می شوند.

این مقام مسئول در استان فارس ضمن اشاره به اینکه، با توجه به استمرار کروناویروس، با فراهم سازی زیرساخت ها، آموزش مجازی باید در اولویت باشد، گفت: با داشتن تیم قوی بهداشت و درمان استان و همدلی، اتحاد و انسجام مسئولان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، همه باید برای تجدید قوای تیم های درمانی و مجموعه سلامت فارس، کمک کنیم.

او گفت: بیماری خطرناک تر شده و مقابله با آن کاری سخت و طاقت فرسا است، در این مسیر راهی به غیر از اعمال محدودیت ها نداریم و انتظار نداشته باشیم مجموعه بهداشت و درمان به تنهایی برای سلامت مردم پای کار باشد، همه مسوولان ادارات، سازمان ها، ارگان ها، ادارات و نهادهای دولتی و غیردولتی باید برای یاری به مدافعان سلامت گام بردارند.

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا همچنین در خصوص تشکیل قرارگاه عملیاتی، کمیته اجرای نظارت، بازرسی و پیگیری مصوبات، بسته های حمایتی و معیشتی، ناوگان حمل و نقل، مصوبات کشوری، استفاده از ظرفیت خیرین، ضدعفونی معابر و مکان های پرتردد، توضیحاتی ارایه داد.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها