پول‌شویی 20 هزار میلیارد ریالی یک تبعه افغانستانی در شیراز

دومین دادگاه رسیدگی به جرائم اخلالگران و مفسدان اقتصادی با موضوع پول‌شویی 20 هزار میلیارد ریالی یک تبعه افغانستانی در شیراز برگزار شد.

پول‌شویی 20 هزار میلیارد ریالی یک تبعه افغانستانی در شیراز

دومین دادگاه رسیدگی به جرائم اخلالگران و مفسدان اقتصادی ظهر امروز به صورت علنی در شیراز برگزار شد.

کوروش زارعی نماینده دادستان شیراز در ابتدای جلسه در خصوص اتهامات متهم، گفت: این مفسد اقتصادی با نام میامحمد آخوندزاده تابع کشور افغانستان و ساکن شیراز به اتهام اختلال در نظام پولی کشور و قاچاق عمده ارز دستگیر شده است.

سید محمود ساداتی رئیس دادگاه نیز گفت: این متهم ۴۵ ساله که ۱۰ سال در ایران اقامت داشته است در فاصله‌ سال‌های ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۶ با انجام فعالیت تجاری غیرمجاز (از طریق حواله‌های ارزی) حدود ۲۰ هزار میلیارد ریال طی پنج سال وجوهی را از طریق تراکنش مالی بین افغانستان و ایران خارج و مبلغی را به حساب افرادی که هویت آن‌ها مشخص نیست واریز کرده است.

وی با اشاره به اینکه متهم علیرغم اینکه هیچ‌گونه کارت اقامت و مجوز قانونی برای فعالیت‌های اقتصادی در ایران نداشته است اما در بیشتر بانک‌ها حساب و گردش مالی داشته و به عنوان عضو هیات مدیره یک شرکت تجاری هم فعالیت داشته است، افزود: پرونده وی به اتهام اخلالگری در نظام اقتصادی ایران به واسطه انجام قاچاق ارز بررسی می‌شود.

دومین جلسه دادگاه ویژه رسیدگی به جرائم مفسدان اقتصادی و اختلال گران نظام اقتصادی با ریاست سید محمود ساداتی و مستشاران دادگاه سید محسن رجایی‌نیا و علی فرهادی پور به صورت علنی با حضور نماینده دادستان مرکز استان فارس و حضور وکلای مدافع متهم محمد آخوند زاده در محل دادگاه انقلاب اسلامی به وقت مقرر برگزار شد.

منبع: فارس

763

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها