ماجرای تغییرات احتمالی در «کتاب باز»

وحید یامین پور روی صندلی سروش صحت نمی‌نشیند؟

در روزهای گذشته شایعاتی درباره مشکل پخش نشدن این برنامه و احتمال جدایی سروش صحت مطرح شد.

وحید یامین پور روی صندلی سروش صحت نمی‌نشیند؟

در میان برنامه‌‌‌های تلویزیون در چند سال اخیر «کتاب باز» یک استثنا محسوب می‌شود. برنامه‌‌‌ای که در پنج فصل توانست بسیاری از غیرکتابخوانان جامعه را به کتابخوانی علاقه‌‌‌مند کند. در ظاهر کسی فکر نمی‌کند یک برنامه فرهنگی در زمینه کتاب بتواند با اقبال روبه‌رو شود اما این اتفاق افتاد. این برنامه که در فصل نخست با اجرای امیرحسین صدیق پاگرفت توانست در فصل‌‌‌های بعد با مجری‌‌‌گری سروش صحت در دل مخاطبان جای بیشتری باز کند.

ماجرای تغییرات احتمالی در «کتاب‌‌‌باز»

در روزهای گذشته شایعاتی درباره مشکل پخش نشدن این برنامه و احتمال جدایی سروش صحت مطرح شد. پس از آن عنوان شد که وحید یامین‌پور اجرای این برنامه را برعهده خواهد گرفت و همین مساله باعث شد واکنش‌های فراوانی به وجود بیاید. حجم وسیع اظهارنظر‌ها باعث شد دیروز وحید یامین‌پور در توییتر بنویسد که از طرفداران اجرای سروش صحت است و پیگیر بوده که «کتاب باز» دوباره روی آنتن برود ‌‌‌. او نوشته که تهیه‌کننده این برنامه هم با او تماس گرفته و گفته نمی‌داند چه کسی این دروغ را رسانه‌ای کرده است. ماجرای داغ شدن این موضوع با انتشار توییت یک خبرنگار حوزه موسیقی در توییتر آغاز شد. این خبرنگار نوشت پس از ۸ ماه تعطیلی برنامه «کتاب باز» خبر رسیده مشکل حضور سروش صحت است و مدیران ‎صداوسیما تمایلی به بودن ایشان به عنوان مجری برنامه ندارند و بعد از «عادل فردوسی‌پور» و «ایرج طهماسب»، تلویزیون سومین ناجی این سال‌هایش را هم در آستانه از دست دادنش است. انتشار این مطلب آغاز واکنش‌ها بود. روز دوشنبه خبرآنلاین یادداشتی نوشت با تیتر: «وقتی سروش صحت روشنفکر می‌شود» و دیروز هم همین مطلب را با روتیتر پروژه «عادل فردوسی‌‌‌پور۲» کلید خورد و با تیتر «سروش صحت را کنار گذاشتند!» بازنشر کرد.

سیدعبدالجواد موسوی در یادداشتش نوشت: «گیر داده‌‌‌اند به سروش صحت و باز آن‌طور که دوستان می‌‌‌گویند سروش صحت متهم است به روشنفکری و دوستان می‌‌‌خواهند به جای ایشان کسی مثل یامین‌‌‌پور را جایگزین کنند که در زمره نیروهای ارزشی محسوب می‌شود. من یک بار در برنامه «کتاب‌‌‌باز» حضور پیدا کرده‌‌‌ام و علاوه بر این چند باری هم برنامه‌‌‌های سروش را دیده‌‌‌ام. از خیلی‌‌‌هایی که به تلویزیون علاقه چندانی ندارند بارها و بارها شنیده‌‌‌ام که برنامه «کتاب‌‌‌باز» را دنبال می‌کنند و باز از قول همان‌‌‌ها شنیده‌‌‌ام که نقطه قوت برنامه را حضور صمیمی سروش صحت می‌‌‌دانند. چند تن از دوستان من هم در این برنامه شرکت داشته‌‌‌اند. با این حال تا به امروز نشنیده‌‌‌ام کسی سروش صحت را روشنفکر خطاب کند. احتمالا منظور دوستان از روشنفکر در این مورد خاص گرایش‌‌‌های سیاسی و فرهنگی سروش صحت باشد اما تا آنجا که من دیده‌‌‌ام و شناختی که از سروش صحت دارم این حرف‌‌‌ها در مورد او بی‌‌‌ربط است.» اگرچه دیروز وحید یامین‌پور این موضوع را تکذیب کرد اما با توجه به سیاست‌های صدا و سیما در این سال‌ها به نظر می‌رسد برنامه کتاب باز هم دچار تغییرات بنیادین شده و باید منتظر پخش آن با نامی دیگر باشیم. چیزی که برای برنامه نود با اجرای فردوسی‌پور اتفاق افتاد اما هرگز «فوتبال برتر» محمد حسین میثاقی نتوانست جای خالی‌اش را پرکند.

صحبت‌های مهم عادل فردوسی‌پور در برنامه سروش صحت

بخشی از گفتگوی سروش صحت با عادل فردوسی پور در برنامه کتاب باز را مشاهده کنید.

حجم ویدیو: 14.88M | مدت زمان ویدیو: 00:04:30 | دانلود ویدیو
منبع: دنیای اقتصاد
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها