پشیمانی اسپیلبرگ از ساخت «آرواره‌ها»

سازنده فیلم «آرواره‌ها» می‌گوید واقعا پشیمان است که با این فیلم موجب شد جمعیت کوسه‌ها تخریب شود.

پشیمانی اسپیلبرگ از ساخت «آرواره‌ها»

استیون اسپیلبرگ گفته چیزی که همیشه او را ترسانده -از ترس خورده شدن توسط یک کوسه که بگذریم- این است که کوسه‌ها از او عصبانی باشند، زیرا فیلم او موجب شد کشتاری از کوسه‌ها پس از سال ۱۹۷۵ رخ دهد. وی  امیدوار است ترسی که از کوسه‌ها در جهان راه افتاد، تحت تاثیر فیلم وی نباشد.

کارگردانی در ۲۷ سالگی به اسپیلبرگ کمک کرد تا در مرکز بزرگ‌ترین کارگردان‌های هالیوود جای بگیرد، اما او گفته است ایجاد وحشت برای تماشاگران با همه موفقیت‌هایش، جنبه‌های منفی هم داشت و او بابت آن متاسف است. وی گفت: «من واقعاً و تا به امروز از کم شدن جمعیت کوسه‌ها و ترسی که در دل مردم افتاد متاسفم.»

پیتر بنچلی هم که سال ۱۹۷۴ کتاب «آرواره‌ها» را نوشت و فیلم اسپیلبرگ با اقتباس از آن ساخته شد، به صورت علنی از نقشی که کتاب او در کاهش شدید جمعیت کوسه‌ها داشت عذرخواهی کرد. بنچلی پس از انتشار کتاب، بخشی از زندگی‌اش را صرف مبارزه و تلاش برای نجات همین موجودات دریایی کرد که در کتابش با آن‌ها بد کرده بود.

یک تحقیق نشان داده است جمعیت کوسه‌ها به دنبال این فیلم تا ۷۱ درصد کاهش یافت و این موجودات در فهرست قرمز موجودات در معرض خطر انقراض قرار دارند.

منبع: مهر
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها