الک بالدوین از 5 سال زندان گریخت

دادستان‌های نیومکزیکو از تلاش‌های خود برای دریافت حکم پنج سال زندان برای الک بالدوین در ماجرای قتل هالینا هاچینز صرف نظر کردند و در عوض تصمیم گرفتند که اتهامات او را کاهش دهند.

الک بالدوین از 5 سال زندان گریخت

بالدوین که هنوز با اتهام قتل غیرعمد مواجه است اکنون در صورت محکوم شدن، به حداکثر ۱۸ ماه زندان محکوم خواهد شد و این تصمیم پس از آن گرفته شد که وکلای بالدوین استدلال کردند که قانون استفاده از سلاح گرم، در پرونده علیه این بازیگر در قوانین ایالتی زمان بروز تیراندازی مرگبار در اکتبر ۲۰۲۱، اعمال نمی‌شود.

وکلای بالدوین ادعا کرده اند که اتهام استفاده از سلاح گرم در پرونده علیه او غیرقانونی است، زیرا برخلاف ماده‌ای در قانون اساسی ایالات متحده است که تغییر عطف به ماسبق، مجازات‌های قانونی یک اقدام را ممنوع می‌کند.

هالینا هاچینز فیلم بردار ۴۲ ساله در تاریخ ۲۱ اکتبر سال گذشته میلادی سر صحنه ساخت فیلم سینمایی «زنگار» با شلیک گلوله از سوی الک بالدوین بازیگر اصلی فیلم، به شدت مجروح شد، گرچه «بالدوین» ابتدا اعلام کرد که او اصلا ماشه را نکشیده است.

در جریان این حادثه، هاچینز از طریق بالگرد به بیمارستان منتقل شد، اما در نهایت درگذشت و جوئل سوزا کارگردان فیلم نیز از ناحیه شانه مصدوم شد.

منبع: خراسان
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها