ترس بازیگر مشهور از گربه ها

لاتویا جکسون که خواننده، ترانه سرا، بازیگر، مدل سابق، فعال و خواهر مایکل جکسون معروف است، از گربه ها می ترسد، این ترس نشان دهنده فوبیایی است که به نام آیلوروفوبیا شناخته می شود.

ترس بازیگر مشهور از گربه ها

آیلوروفوبیا، ترس یا نفرت مداوم و بیش از حد از گربه است مانند سایر فوبیاهای خاص، علت دقیق ایلوروفوبیا ناشناخته است.
یک نظریه این است که یک حادثه آسیب زای منحصر به فرد، مانند حمله یک گربه یا مشاهده حمله گربه به شخص دیگری، می تواند باعث ایجاد این فوبیا شود. تئوری های دیگر درمورد علت آیلوروفوبیا شامل قرار گرفتن در معرض آیلوروفوبیای دیگران یا دریافت اطلاعات نگران کننده درمورد خطرگربه ها است.
 توضیح دیگر می تواند این باشد که انسان ها تا حدودی برای ترس از گربه سانان آماده شده اند، زیرا اجداد گربه های بزرگ، اجداد انسان را شکار می کردند.
این ممکن است منشأ لئوفوبیا (ترس از شیر)، تیگریفوبیا (ترس از ببر)، لئوپاردالیفوبیا (ترس از پلنگ) و آسینونیکس فوبیا (ترس از یوزپلنگ) باشد. ترس ازاین شکارچیان منطقی است اما ترس از گربه های خانگی به دلیل جثه کوچکش غیرمنطقی است.

درمان
یکی از بهترین درمان ها برای فوبیای حیوانات، مواجهه درمانی است. شکل خاصی از مواجهه درمانی به نام حساسیت زدایی سیستماتیک درگذشته برای ایلوروفوبیا موفقیت آمیز بوده است.مواجهه درمانی با قراردادن سیستماتیک بیماردرمعرض محرک هایی انجام می شود که به طور فزاینده ای ترس آورهستند.

منبع: ایران
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • Amir
    0

    منصور خانواده جکسون

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها