ویزای توریستی کانادا: زمان دیدار از زیبایی‌های این سرزمین فرا رسیده است

آیا می‌دانید برای درخواست ویزای توریستی کانادا باید چه مدارکی ارائه دهید؟ در صورتی که دوست دارید به پاسخ این سؤال دست یابید، تا انتهای مقاله با موسسه مهاجرتی ونوس ایرجی همراه باشید.

ویزای توریستی کانادا: زمان دیدار از زیبایی‌های این سرزمین فرا رسیده است

ویزای توریستی کانادا که به نام ویزای ویزیتوری نیز شناخته می‌شود این امکان را برای متقاضیان فراهم می‌آورد تا بتوانند به خاک کانادا وارد شوند. متقاضیان می‌توانند به مدت شش ماه در این کشور اقامت داشته باشند. متقاضیان و علاقمندانی که قصد اقامت کوتاه مدت را در این کشور دارند، می‌بایست از ویزای توریستی استفاده کنند. اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که می‌خواهید از جاذبه‌ها و زیبایی این کشور دیدن فرمائید و یا قصد شرکت در کنفرانس و یا همایشی را دارید توصیه می‌کنیم از ویزای توریستی کانادا استفاده کنید. 

IMG_20230802_151428_227

مدارک مورد نیاز برای ویزای توریستی کانادا

  • اصل پاسپورتی که حداقل شش ماه اعتبار داشته باشد
  • یک قطعه عکس با ابعاد ۳. ۵ * ۴. ۵ رنگی با زمینه سفید
  • ترجمه رسمی شناسنامه
  • ترجمه رسمی سند ازدواج
  • فرم تکمیل شده اطلاعات فرد و خانواده
  • ترجمه رسمی اسناد و مدارک مالی
  • ترجمه رسمی اسناد ملکی
  • ارائه مدارکی که نشان دهد بلیط رفت و برگشت و همچنین هتل برای اقامت رزرو شده است
  • ترجمه رسمی گواهی اشتغال به کار

انواع ویزای توریستی کانادا

ویزای توریستی کانادا را می‌توان با توجه به تعداد دفعات ورود و خروج به سه نوع سینگل، مولتیپل و سوپر ویزا تقسیم نمود. در ادامه به توضیح مختصری از هر یک از این سه نوع ویزای توریستی می‌پردازیم

ویزای توریستی سینگل

در صورتی که قصد دریافت ویزای توریستی سینگل را دارید، باید به این نکته توجه داشته باشید که با در دست داشتن این ویزا فقط برای یک بار می‌توانید به این کشور وارد شوید و مدت اقامت شما در این کشور شش ماه می‌باشد. بعد از این که از کانادا خارج شوید، امکان سفر دوباره شما با این ویزا به کانادا امکان‌پذیر نمی‌باشد.

ویزای توریستی مولتیپل

ویزای مولتیپل که با عنوان ویزای مولتی نیز شناخته می‌شود یک ویزای ۵ ساله است. با در دست داشتن این ویزا این امکان برای متقاضی فراهم است که تا زمانی که پاسپورتش معتبر است هر قدر که می‌خواهد به این کشور سفر کند. اعتبار این ویزا ۵ سال می‌باشد. با این ویزا نیز شما فقط می‌توانید ۶ ماه در کانادا بمانید و بعد باید آنجا را ترک کنید. متقاضی حتی می‌تواند با ترک چند ساعته خاک کانادا مجدد به این کشور برگردد و شش ماه دیگر نیز اقامت داشته باشد.

سوپر ویزای کانادا

نوع دیگری از ویزای توریستی سوپر ویزای کانادا نام دارد. این نوع از ویزا به افرادی داده می‌شود که والدین و یا پدربزرگ و مادربزرگشان شهروند کانادا می‌باشند. افرادی که سوپر ویزای کانادا را در اختیار داشته باشند می‌توانند به مدت دو سال در این کشور اقامت کنند. متقاضیان برای دریافت این نوع ویزا باید مدرکی را به افسر اداره مهاجرت نشان دهند که او را متقاعد کند فرد متقاضی به کشورش وابستگی عاطفی و مالی دارد. از دیگر شرایطی که برای اخذ سوپر ویزای کانادا در نظر گرفته می‌شود، تمکن مالی و درآمد فرد متقاضی و فرد دعوت‌کننده می‌باشد. در صورتی که درآمد متقاضی پایین باشد، دعوت‌کننده باید تعهدنامه‌ای را به سفارت ارائه دهد که قادر است متقاضی را از نظر مالی ساپورت کند.

IMG_20230802_151430_890

دلایل ریجکت شدن ویزای توریستی

متأسفانه یک بازه زمانی برای کنترل پرونده‌ها توسط سفارت و دولت کانادا مشخص و اعلام نشده است. می‌توان گفت که با توجه به شرایط هر پرونده، مدت زمانی که برای کنترل هر پرونده صرف می‌شود متفاوت خواهد بود. بعد از بررسی ممکن است درخواست متقاضیان بنا بر دلایل مختلفی رد شود که در این قسمت به آن‌ها می‌پردازیم.

یکی از دلایلی که باعث رد شدن یا به اصطلاح ریجکت شدن درخواست ویزای توریستی می‌شود این است که فرد متقاضی نتوانسته مدارک کافی را به افسر سفارت ارائه داده و او را متقاعد سازد که پس از پایان یافتن اعتبار ویزا به کشور خود باز خواهد گشت.

از دیگر دلایلی که می‌تواند باعث رد شدن درخواست ویزای توریستی شود، نداشتن توانایی و بضاعت مالی به منظور پرداخت هزینه سفر می‌باشد. البته عدم برخورداری از وضعیت مالی نامناسب فرد دعوت‌کننده نیز از دیگر دلایل ریجکت شدن درخواست ویزای توریستی محسوب می‌شود. واضح نبودن انگیزه و هدف متقاضی از سفر، عدم برخورداری از یک موقعیت شغلی درخور و مناسب در کشور مبدا و تکمیل نبودن مدارک و فرم‌ها از دیگر دلایل ریجکت شدن درخواست ویزا محسوب می‌شود. در صورتی که متقاضی نتواند افسر را متقاعد سازد که وابستگی عاطفی مالی برای بازگشت به کشور مبدا را ندارد نیز به احتمال زیاد درخواستش رد خواهد شد.

اهمیت انتخاب یک مؤسسه مهاجرتی خوب برای مهاجرت به کانادا

یک مؤسسه مهاجرتی خوب می‌تواند در انجام این پروسه زمان بر در کنار متقاضی باشد. بسیاری از متقاضیان به دلیل این که زمان و وقت کافی را برای انجام امور مربوط به مهاجرت ندارند، در اواسط کار مجبور می‌شوند که آن را ر‌ها کنند. مؤسسه مهاجرتی ونوس ایرجی با بهره‌گیری از سیستم مشاوره مدرن و در اختیار داشتن کارشناسان و متخصصان متبحر و کارآزموده در زمینه امور مهاجرتی می‌توانند در زمینه مهاجرت به کانادا و هر یک از برنامه‌هایی که در این زمینه مناسب با شرایط شماست به شما یاری می‌رسانند. همچنین تمامی مراحل مهاجرتی از جمله ترجمه مدارک، رزرو کردن هتل و خرید بلیط، اخذ اقامت دائم و... را انجام داده و از ابتدای فرآیند مهاجرت تا انتها در کنار شما ‌ایستاده‌اند.

IMG_20230802_151433_058

سخن پایانی

مهاجرت به کانادا یکی از آرزو‌هایی است که افراد زیادی به آن فکر می‌کنند و تلاش می‌کنند تا به آن دست یابند. این امر با استفاده از راه‌های زیادی که توسط دولت کانادا وضع شده است، امکان‌پذیر است. ویزای توریستی کانادا یکی از روش‌های مهاجرت به کانادا به شمار می‌رود. البته این ویزا تنها شش ماه اعتبار دارد و بعد از این مدت، فرد متقاضی می‌بایست خاک این کشور را ترک گفته و به کشور خود باز گردد. همانطور که در محتوا اشاره کردیم، چندین نوع ویزای توریستی وجود دارد که هر یک شرایط و قوانین مربوط به خود را داراست. ‌امیدواریم با مطالعه این محتوا توانسته باشید یکی از بهترین روش‌ها را برای بازدید از این کشور زیبا و یا ملاقات با عزیزانتان که در این کشور زندگی می‌کنند انتخاب کرده و از سفر خود نهایت بهره و لذت را ببرید.

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها