فردوسیه شهری که با تراکم فروشی اداره می شود

محمودغلامی

فردوسیه  شهری که با تراکم فروشی اداره می شود

فردوسیه یکی از شهرهای استان تهران است که بدون آینده نگری وبدون توجه به زیرساخت ها و منابع درآمدی پایدار در سال 1380 به شهر تبدیل شدو امروز این شهر 60هزار نفری با گذشت دودهه با چالش ها و معضلات بسیاری در حوزه تامین زیرساخت های شهری  و خدمات شهری مواجه است.

شهری که برای اداره شهر و تامین هزینه های جاری و عمرانی وابسته به تراکم فروشی ،تغییر کاربری غیرمجاز وکمیسیون ماده صد است. منابع درآمدی که در علم شهرسازی و اصول مدیریت شهری کاملا مردود، غیرقانونی ودارای تبعات و آسیب های اجتماعی فراوانی است.

سوال اینجاست که چرا به راحتی و در غفلت دستگاه های نظارتی، ضوابط شهرسازی و سرانه های عمومی نادیده گرفته می شود و سال به سال فضای تنفسی شهر تنگ تر می شود؟چرا شهر بدون طرح تفصیلی و جامع اداره می شود و بازنگری آن تاکنون به طول کشیده است ؟

هرچندهادی رحمتی مدیرکل دفترامورشهری استانداری تهران در مراسم معارفه شهردار جدیداین شهر، «بر رعایت قانون وپرهیزاز شهرفروشی و کسب درآمدهای غیرقانونی و ناپایدارشهری تاکید کرد» ولی متاسفانه به دلیل نبود زیرساخت ها و فقدان منابع درآمدی پایدار شهری ، در برهمان پاشنه می چرخد. نتیجه این شیوه مدیریت غیراصولی می شود کمبود کلاس درس ، پارک و فضای سبز ، پارکینگ ،تخریب محیط زیست، فقدان پیاده رو ،بحران آب، فرسودگی شبکه های آب و برق،معابر تنگ و آپارتمان های هفت طبقه ، ساخت وسازهای غیراصولی و غیراستاندارد ، بافت های فرسوده و معابری که پاسخگوی حجم جمعیت و خودروها نیست.

هرچند مدیران شهر و شوراها در دودهه گذشته تلاشها کرده و منشاء خدمات نیز بودند ولی انتظار و مطالبه مردم بسیار بیش از این است.ارتقاء کیفیت زندگی ، رعایت قانون و تامین سرانه های عمومی و خدماتی مورد مطالبه جدی مردم فردوسیه است.

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها