" یاس خضر "خواننده برجسته عراقی درگذشت

"یاس خضر" خواننده برجسته عراقی که به "نوای زمین" معروف بود، درگذشت.

" یاس خضر "خواننده برجسته عراقی درگذشت

به گزارش صدای جریده، "یاس خضر" از جمله خوانندگان سنتی و مشهور عراق به شمار می رفت که شهرت و محبوبیتش فراتر از مرزهای این کشور بود و بسیاری در منطقه در جمع طرفداران او قرار می گرفتند.

" یاس خضر" شامگاه جمعه، ۱۰ شهریور، در سن ۸۵ سالگی در بغداد درگذشت و دوستدارانش را تنها گذاشت.

1630241_470

او در اواخر مرداد، دچار عارضه حاد قلبی شده و در بیمارستان قلب و عروق ابن سینا در بغداد تحت درمان قرار گرفت اما یاس ِ عراق در این بیمارستان بهبود نیافت، این هنرمند روز سه‌شنبه ۷ شهریور، به علت تشدید بیماری قلبی و مشکلات تنفسی، به بیمارستان "مدینه الطب" بغداد  منتقل و در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شد.  سرانجام نغمه‌خوان موسیقی اصیل و سنتی عراق، در شامگاه روز جمعه دیده از جهان فرو بست.

وی در ماه‌های اخیر سرگرم تولید و رونمایی از ۳ ترانه جدید بود اما دست تقدیر، مانع شد.

  از مهمترین آثار او می‌توان به ترانه های "البنفسج" (بنفش) ، "أه یا لیل" (آه ای شب)‌، "أنا دلیت نار الحب" (من راه آتش عشق را یافتم)، "أجمل یوم" (زیباترین روز) ، "وداعاً یا حزن" (خداحافظ ای غم)، "على شط الفرات" ( در کنار رود فرات )‌ و "مسافرین" (در حال سفر هستیم)‌ اشاره کرد.

  یاس خضر متولد نجف و با نام کامل "یاس بن خضر بن علی القزوینی الحسینی"، یکی از مشاهیر موسیقی اصیل و سنتی عراق به شمار می‌رود.

منبع: عصر ایران
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • ناشناس
    0

    با ایرانی که نسبتی نداشت ولی خدا رحمتش کنه

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      نام کاملش را نخواندی؟

  • ناشناس
    3

    تا موقعی که ایران و ایرانی است حرف از سقط شدن عرب نزن . کشوری که شجریان گلپا ایرج دلکش خوانساری بنان صبا وزیری یاحقی کسایی موسوی حافظ رازی خیام اعتصامی هویدا بازرگان میرزاخانی دارد جایی برای عرب و تازی نیست . جاوید ایران

  • ناشناس
    0

    خبر فوری . فهمیدم بعد دو ساعت که دمپایی رو فرشی زیر صندلی بوده .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها