مرضیه برومند برای سخنانش در مراسم مهرجویی بیانیه داد

مرضیه برومند مدیرعامل خانه سینما در رابطه با سخنانش در مراسم تشییع داریوش مهرجویی و همسرش بیانیه‌ای صادر کرد.

مرضیه برومند برای سخنانش در مراسم مهرجویی بیانیه داد

متن بیانیه به شرح زیر است:

دوستان، همکاران و مردم عزیز ایران

در مراسم تشییع هنرمند بزرگ کشورمان داریوش مهرجویی، من‌هم مثل همه دوستان و همکارانم بسیار غمگین و آشفته و پریشان بودم و تمرکز کافی برای حرف زدن نداشتم، اما به حکم جایگاه حقوقی‌ام و به درخواست همکارانم در خانه سینما بی‌آنکه متنی را از پیش آماده کرده باشم روی صحنه رفتم و درباره جایگاه آقای مهرجویی و تاثیر اجتماعی آثارش صحبت کردم.

پس از آن روی سخنم بیشتر با مسئولین فرهنگی بود، ابتدا از ایشان بابت همراهیشان در برگزاری مراسم و همچنین مراسم تشییع زنده‌یاد آتیلا پسیانی که هفته گذشته برگزار شده بود تشکر کردم و گفتم قدر هنرمندان را باید تا زنده هستند بدانند، روح حساس و زودرنج ان‌ها را درک کنند و بگذارند اثرشان را دور از تنش و در آرامش خلق کنند.

درباره فیلمسازان جوان هم صحبت کردم و تاکید کردم که باید آن‌ها را دریابند و قدر استعداد‌های درخشانشان را بدانند، زیرا آن‌ها بذر سینماگران به‌نام گذشته در جانشان در حال جوانه زدن است و باید شرایط بالندگیشان فراهم شود. گفتم ما همه، مردم این سرزمین هستیم، به مردم و کشورمان عشق می‌ورزیم و به همین دلیل مانده‌ایم و ترک وطن نکرده‌ایم.

ناگهان به یاد فجایع غزه افتادم، می‌خواستم بگویم اگر رفتار مسئولین با هنرمندان و آثارشان جز این بود که متاسفانه هست، بدون شک آن‌ها هم آنچه را که در دل داشتند به زبان می‌آوردند، حوادث غمبار غزه و آنچه را که سال‌هاست بر ملت بی‌پناه فلسطین می‌گذرد محکوم و در آثارشان ثبت می‌کردند، اما متاسفانه به اشتباه واژه جنگ را به کار بردم.

من هم مثل همه هنرمندان از جنگ و خونریزی و کشتار بیزارم، هنرمندان همواره مدافع صلح و آرامش بوده‌اند و هر جنایتی را از سوی هر جنایتکاری در هرجای جهان محکوم کرده و می‌کنند، هیچ انتظاری هم از هیچ کس ندارند جز احترام به هنرشان و آثاری که خلق می‌کنند، هنری که اصلی‌ترین هدفش نفی خشونت، جنگ، نابرابری و بی‌عدالتی است.

و، اما آنچه مرا به نوشتن این متن واداشته است احترام به افکار سینماگران، هنرمندان و مردم ایران است نه پاسخ به واکنش‌های مغرضانه و جعلی که به راه افتاده و پیش از این هم آن‌را تجربه کرده بودم. آن‌ها که آثار مرا دیده‌اند و با کار‌های من بزرگ شده‌اند می‌دانند که من چگونه می‌اندیشم.

به عنوان مدیرعامل خانه سینما باز هم تأکید می‌کنم و از مدیران و مسئولان فرهنگی می‌خواهم که در رفتار خود با سینما و سینماگران تجدیدنظر کنند.

منبع: جماران
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 25
  • ناشناس
    19

    ای آدم دو چهره و نون به نرخ روز خور

    نظرات شما -
    • حمیدرضا
      6

      *** در پاسخ به 19/48. ...... *** ضمن تقدیر و قدردانی از سرکار خانم مرضیه برومند هنرمند دارای رزومه و کارنامه ای همراه با اصالت و تخصص و موفقیت در کارگردانی بویژه کودک ... --- ایشان در اقدامی ارزشمند و خالصانه از هویت ملی و دینی در نگاهی کاملا صحیح در کسوت «« مدیر عامل محترم خانه سینما »» بدرستی بر علیه -- هویت جعلی و بی اساس و رو به فنای صهیونیست موضع گیری انجام داده است ---- . اتفاق و عکس العمل افرادی نسبت به این موضع گیری بسیار با ارزش با آن صداقت و صدای دلی ....‌‌‌‌‌ هیچ وقت آن زیبایی و صداقت و تعهد و حس وطن دوستی را به فراموشی نخواهد سپرد __ ایشان ماندگار هستند . با احترام فراوان تقدیم به ایشان و جامعه با اصالت هنر ... تئاتر _سیتما *

    • حمیدرضا
      5

      *** ضمن تقدیر و قدردانی از سرکار خانم مرضیه برومند هنرمند دارای رزومه و کارنامه ای همراه با اصالت و تخصص و موفقیت در کارگردانی بویژه کودک ... --- ایشان در اقدامی ارزشمند و خالصانه از هویت ملی و دینی در نگاهی کاملا صحیح در کسوت «« مدیر عامل محترم خانه سینما »» بدرستی بر علیه -- هویت جعلی و بی اساس و رو به فنای صهیونیست موضع گیری انجام داده است ---- . اتفاق و عکس العمل افرادی نسبت به این موضع گیری بسیار با ارزش با آن صداقت و صدای دلی ....‌‌‌‌‌ هیچ وقت آن زیبایی و صداقت و تعهد و حس وطن دوستی را به فراموشی نخواهد سپرد __ ایشان ماندگار هستند . با احترام فراوان تقدیم به ایشان و جامعه با اصالت هنر ... تئاتر _سیتما *

  • ناشناس
    27

    برو غزه
    ایران جای شماها نیست
    برگرد برو همون غزه

    نظرات شما -
    • ناشناس
      28

      تا کور بشه چشمهای طرفداران وحوش درنده خو

    • ناشناس
      13

      صبر کن اسرائیل کودک کشتان، تمام شده است. پایان جنگ غزه ، آغاز مشکلات حیاتی او اساسی اسرائیل اشغالگر خواهد بود.

    • ناشناس
      4

      خودش بیانیه داد و به ..خوردن افتاد ولش کنید دیگه

  • ناشناس
    29

    برو بابا گفتم تو و همفکرانت مال این حرفها نیستید. مسله غره مسئله انسانیت است نه مسئله جمهوری اسلامی. می گه اگر با ما خوب باشید ما هم جنایت اسرائیل را محکوم می کنیم و پشیمان است که چرا لفظ جنگ را بکار برده است. وقیح ترین آدمها این سلبریتی ها دمدمی مزاج است.

  • علی
    8

    ابی که ریخته شد دیگه جمع نمیشه

  • هموطن
    28

    حالا که ملت هو کردنت و منفور شدی اومدی ماست مالی؟

    نظرات شما -
    • مهم اینه که خدا از آدم راضی باشه
      25

      اونا ملت نیستن یک مشت از خدا بی‌خبرند
      برای هوس برای لذت برای دنیا له له می‌زنند
      دفاع از مردم مظلوم دربرابر ظالم چه ایرادی داره

  • ناشناس
    7

    ساکت شوفقط

  • ناشناس
    2

    تو با جنایتکاران همدستی

  • ناشناس
    16

    زنده باد خانم برومند که نه نان به نرخ روز خور است و نه ترسو. به شما افتخار می کنیم.

  • ناشناس
    1

    فقط هنرمندان از جنگ و خونریزی گریزان هستند ؟!؟!؟!

  • ناشناس
    2

    ترسوندنت 🤣🤣🤣🤣🤣

    نظرات شما -
    • ناشناس
      3

      مومن واقعی فقط از خدا می‌ترسه....تنها علامت شناخت مومن واقعی از غیر واقعی همینه

    • 5

      بله وقتی الهام چرخنده چادری شدچکارش کردندحالایکی ...میخوان چیکارش کنندبلاخره بایدیک بیانیه بدهدتا..

  • هادی
    10

    وای بر کسانیی که از اسراییل حمایت میکنن،انشالله با همین رژیم محشور شن ،شماها میگفتی جان ادمیزاد شریفه؟در قبال کشته شدن کودکان چی دارین بگین؟درباره ی جشن پوریم در اسراییل چی میدونین؟درباره ی صبرا وشتیلا چی میدونین؟فکر کردین اسراییل غزه رو بگیره ساکت میشینه؟پس همون کامنت بازیتو کن واز رژیم غاصب حمایت کن،دنیا کوچیکه وزودگزر تو همین دنیا دامانتون رو میگیره
    حمایت از ظالم دامن گیره

    نظرات شما -
    • ناشناس
      8

      دعا کن دامنمون بگیرد و ایران با یک زلزله نابود شود شروع کن دعا .انواع دعا که داری

  • ایرانی آباد و آزاد
    5

    البته صدا و سیمای نظام با تقطیع حرفها استفاده لازم از حرفات کرد !!!!

  • ناشناس
    5

    تجدیدنظردرموردشمااگرقرارباشدکردبایدخیلی هاراازسینماحذف کردچون بافیلمهایی بامتن فتنه وآشوب ..بدترازجنگ میسازیداگرشماروح حساس..داریدسیاستمداران هم دارندکه همش غربه سیاسیون میزنیدحالایکباربه اشتباه ازفلسطین حمایت کردیدبیانیه چیست که میدهید

  • ناشناس
    9

    درود بر شرفت بانوی عزیز،احس به این شجاعتت،

  • ناشناس
    4

    شما بهتره منافق صفت نباشی وبدونی کدوم سمتی
    بیشتر نون به نرخ روز خوری و فکرت و سخنت دوگانه وتنوع اوره

  • برومندِ برومند
    2

    گر بدی گفت "الاغی" و برومند رنجید
    گو تو خوش باش که ما گوش به آن خر، نکنیم!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها