بازیگر فیلم «شفت» درگذشت

ریچارد روندتری بازیگر فیلم Shaft در ۸۱ سالگی درگذشت.

بازیگر فیلم «شفت» درگذشت

«ریچارد روندتری» که بیشتر با نقش کارآگاه خصوصی «جان شفت» در فیلم «شفت» (Shaft) شناخته می‌شد در ۸۱ سالگی از دنیا رفت. «پاتریک مک‌مین» مدیر برنامه‌های روندتری درگذشت او را در لس‌آنجلس و به واسطه سرطان پانکراس تأیید کرده است.

روندتری در سال ۱۹۹۳ به سرطان سینه مبتلا شد. او در آن زمان گفت: «سرطان سینه ربطی به جنسیت ندارد. و مردان نسبت به مشکلات جسمانی بی‌تفاوت‌اند. بازخورد بسیار مثبتی گرفتم چون در موردش حرف زدم، و حالا چند سال گذشته. یک بازمانده‌ام.»

او سابقه بازی در فیلم «مرد فرایدی» (Man Friday (1975)) مقابل «پیتر اوتول»، در «اینچئون» (Inchon) مقابل «لورنس الیویه»، و در «گرمای شهر» (City Heat) مقابل «برت رینولدز» را داشت.

روندتری در سال ۱۹۷۷ با سریال «ریشه‌ها» (Roots) شبکه ای‌بی‌سی به شهرت رسید و نقش راننده‌ای به نام «سم بنت» را بازی کرد. او زمانی گفته بود که به فیلم «روزی روزگاری... وقتی رنگین بودیم» (Once Upon a Time... When We Were Colored) افتخار می‌کند. داستان این فیلم درباره یک خانواده آفریقایی‌تبار در میسیسیپی است که با بی‌عدالتی دست به گریبان می‌شود.

پدر روندتری حاضر نمی‌شد فیلم‌های پسرش را ببیند تا وقتی که فیلم «وقتی رنگین بودیم» اکران شد. این بازیگر را اولین قهرمان اکشن سیاه تاریخ سینما لقب دادند وقتی که در فیلم «شفت» به کارگردانی «جردن پارکس» ظاهر شد. «شفت» بر اساس رمانی نوشته «ارنست تایدیمن» ساخته شد و روندتری با اصرار پارکس به این فیلم ملحق شد.

روندتری در سال ۲۰۱۹ به یک رادیوی «ان‌پی‌آر» بوستون گفته بود: «گردن پارکس خود شفت است. شکلی که حرکت می‌کرد، و حرف می‌زد. پیچیده‌ترین و دلنوازترین مردی بود که می‌شناختم. و حضور در کنار او و نقش داشتن در اثری که امضای او را داشت برای من تجربه‌ای جادویی بود.»

این بازیگر برای دو دنباله دیگر در سال‌های ۱۹۷۲ (Shaft’s Big Score) و ۱۹۷۳ (Shaft in Africa) بازگشت و حتی در یک سریال تلویزیونی برای شبکه سی‌بی‌اس که فقط هفت اپیزود دوام داشت این نقش را تکرار کرد.

منبع: ۳۰نما
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • ناشناس
    1

    خدا رحمتش کنه فیلمش خیلی باحاله اگه ندیدید حتما ببینید

  • ناشناس
    0

    روخش شاد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها